I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Катерина Козьменко: Ми починали з 300 доларів, а далі багато працювали

Ексклюзивне інтерв'ю з однією із засновниць квіткової майстерні Flora Contora Катериною Козьменко

Нафта, нерухомість або IT-технології – зрозумілі види підприємництва. Складніше розібратися, як працюють види бізнесу, що пропонують продукти не першої необхідності, а скоріше ті, які дарують настрій і просто прикрашають нашу повсякденність. Одна із засновниць квіткової майстерні Flora Contora Катерина Козьменко раніше навіть і не думала, що займеться цим видом підприємництва, але після вже ніколи не шкодувала про свій вибір. Як почати свою справу без вкладень і гучної реклами, а також чому складні ситуації в бізнесі на краще – читайте в ексклюзивному інтерв'ю для Сьогодні.Lifestyle.

Реклама

Катю, який ваш перший квітковий спогад?

Мені було чотири, і ми з моїм батьком виходили біля будинку в поле і збирали квіти для мами. Папа навіть намагався мені якісь загальні факти про рослини розповідати. Я ж і подумати не могла, що моя професійна діяльність буде пов'язана з квітами, хоча я завжди хотіла, щоб моя робота приносила естетичне задоволення.

Ідея зайнятися цим видом бізнесом прийшла тільки тоді, коли ви були в декреті, чому?

Реклама

Мій шлях до цього рішення був дуже цікавим. Я адже займалася сучасним мистецтвом, викладала в університеті, писала дисертацію. Народження дитини – переломний момент в житті кожної жінки, коли можна зупинитися і подумати, а чим же ти хотіла б зайнятися далі. Я впевнена, що потрібно завжди прагнути до роботи твоєї мрії. Працюючи на своєму місці, ви отримаєте задоволення від кожного трудового дня. В такому форматі ви точно досягнете успіху. Я починала цей бізнес ще з двома дівчатами, з якими ми познайомилися через Instagram. Спочатку ми спілкувалися виключно про дітей, потім зрозуміли, що можемо спробувати створити справу, яке буде естетично красивою і актуальною для України. Шість років тому квіткова ніша була досить обмежена. Зараз квіти на піку популярності, а тоді цей напрямок тільки зароджувався.

Катерина Козьменко: Працюючи в задоволення, ви завжди досягнете успіху
Катерина Козьменко: Працюючи в задоволення, ви завжди досягнете успіху / Фото: Іван Марчук, Сьогодні

Чим пояснюється зрослий попит населення України на купівлю букетів?

Реклама

Нашій культурі не властиво прикрашати своє життя квітами. Усталилася думка, що букет слід дарувати лише на свята. Нашим же девізом став слоган: "Квіти без приводу". У Європі, наприклад, дуже розвинена культура прикрашання будинку. Не чекайте урочистих приводів! Вирушаючи на ринок за продуктами, можна придбати оберемок квітів і прикрасити ними обідній стіл, наприклад. Збираючись в гості, підберіть особливий букетик. Квіти – це не розкіш, а спосіб прикрасити своє повсякденне життя.

Чи правда те, що починали бізнес з мінімальними грошовими інвестиціями?

У нас була ідея, особливими грошовим ресурсами ми тоді не мали. Стартовий капітал становив 300 доларів: на ці гроші ми зробили першу квіткову закупівлю. Ми також виграли грант у сфері жіночого підприємництва HERA і змогли придбати холодильне обладнання, а далі просто дуже багато працювали. Тепер ми на етапі структурних змін на шляху до нового рівня компанії.

А що для вас новий рівень?

Передусім це якість продукту. До того ж у нас є в компанії кілька стратегічно важливих напрямків в роботі. Крім створення букетів, ми займаємося оформленням заходів і нашими майстер-класами, де ми навчаємо створення квіткових композицій. Зараз самонавчання стало величезним трендом, і квіткової сфери це теж торкнулося.

Катерина Козьменко: Нашій культурі не властиво прикрашати своє життя квітами
Катерина Козьменко: Нашій культурі не властиво прикрашати своє життя квітами / Фото: Іван Марчук, Сьогодні

Ваші чоловіки допомагали на старті?

Вони просто не втручалися, і це теж була допомога (посміхається). Чоловіки підтримували нас, але свої кошти не виділяли, адже це була суто наша ініціатива.

Чи є "шипи" у цього бізнесу?

За період становлення компанії багато чого сталося: зіткнулися зі складнощами і коли йшов один з партнерів, і коли працювали без офісу. Слід усвідомити, що складності є завжди, і вони демонструють розвиток компанії. Ставитися до цього слід спокійно і виважено. У природі теж присутні певні цикли, компанія також стикається з труднощами, але тільки для того, щоб вийти на новий рівень. Моментів професійного вигорання не було, адже кожен розумів, що це його улюблена справа.

Стикаючись з труднощами, ми спокійно розглядаємо ситуацію і шукаємо шляхи виходу з неї. Та й перепони швидше підстьобують до дій. Бували труднощі, наприклад, і з пошуком співробітників, адже нам важливо, щоб в нашій команді були лише однодумці, яким щиро подобається їхня справа. Ми пережили і економічну кризу, коли замовлень було зовсім мало. Але все можна пройти, якщо любиш свою справу, і ми хочемо, щоб про це свідчив кожен наш букет. Мені здається, і клієнт це відчуває, тому завжди повертається до нас.

Квіткова майстерня Flora Contora
Квіткова майстерня Flora Contora / Фото: Іван Марчук, Сьогодні

Наскольки сильно впливає сезонність на доходи від бізнесу?

Безумовно, сплески замовлень можна спостерігати, але ж у нас кілька видів діяльності в рамках однієї компанії. 8 березня і 1 вересня – традиційні дні флориста, коли всі ми не спимо і занурені в роботу. А так, на протязі року завжди ж відбуваються свята, які дозволяють напрацювати стабільність. Навесні і восени ми намагаємося проводити майстер-класи, період менш завантажений, ніж літо, коли великий сплеск івентів і весіль. Взимку ми багато працюємо над прикрасою вітрин до новорічних свят, і День Закоханих, звісно ж, ніхто не відміняв.

Які особливості роботи вашої квіткової майстерні?

Ми не працюємо за класичною схемою квіткового магазину. У нас немає готових букетів, які просто стоять і чекають будь-якого клієнта. Ми робимо композиції під конкретну людину і максимально слухаємо побажання, дізнаємося, хто отримуватиме букет, яка це людина.

Квіткова майстерня Flora Contora
Квіткова майстерня Flora Contora / Фото: Іван Марчук, Сьогодні

Ви склали портрет свого клієнта?

Так, наша цільова аудиторія – це люди від 20 до 45+, переважно дівчата. Вони цінують квіти і мріють, щоб їм їх дарували. Є і клієнти-чоловіки, але от якщо зорієнтувати рекламу, то, звісно, краще залучати жіночу аудиторію.

Якими були найпам'ятніші замовлення?

Та багато чого запам'яталося за цей час. Наприклад, тематичні композиції з нестандартними елементами під певну концепцію заходу – з овочами, фарбованими елементами або несподіваними аксесуарами, масштабні оформлення (наприклад, вечеря на 600 осіб) або цікаві фотозони.

Ви працюєте з квітами українського виробництва?

Так, ми намагаємося урізноманітнити наш асортимент екзотики, яку привозять з Голландії, Еквадору чи Африки, різноманітними місцевими квітами, які вирощують на квіткових фермах.

Як ви рекламуєте свій бізнес?

Якісно виконане замовлення принесе набагато більше користі. Безумовно, соціальні мережі зараз є головним інструментом отримання нових клієнтів, але ми мало ними користувалися. Нам дуже допомогли наші перші клієнти, які рекомендували нас своїм друзям і колегам. Завжди важливо пам'ятати: якісно виконане замовлення забезпечує те, що замовник повернеться і приведе до себе інших.

Катя Козьменко:
Катя Козьменко: / Фото: Іван Марчук, Сьогодні

Від чого залежить вартість букета?

Флористичний бізнес нічим не відрізняється від будь-якого іншого. У ньому є все ті ж економічні складові: фіксовані витрати, такі, як зарплата співробітників, оренда приміщень – всі ці фактори закладаються у вартість квітки. Націнка ще залежить від конкретної ситуації, вона може бути і більше 60%.

Як мотивуєте співробітників?

Так, у нас є бонуси. Зараз ми більше сконцентровані на тому, щоб, крім заробітної плати, співробітникам нараховувався додатковий дохід, і так виникала мотивація більше працювати.

Чи реально заробити мільйон гривень на квітах?

Я б не позиціонувала цей бізнес, як бізнес мільйонерів, є інші сфери, де можна заробити набагато швидше. Для мене важливіше, що моя справа щодня приносить мені задоволення.

Читайте також ексклюзивне інтерв'ю з фотографом Мариною Карпій.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти