«Головне у професії таксиста — вміти чекати»: як працюють водії таксі в Києві?
Ми провели день з водіями київського автопарку White Cab, аби побачити світ таксі не тільки з місця пасажира.
White cab перевозить киян вже понад три роки. Сервіс працює в категорії «комфорт плюс» — має власний автопарк з новими машинами (середній вік — 1,5 роки), а від водіїв вимагає відповідності високим професійним стандартам.

Аби стати водієм White cab, недостатньо просто зареєструватися в системі, надавши документи на автівку та посвідчення. Відбір складається з кількох етапів, серед яких співбесіда та тестовий період. Мінімальний стаж водія White cab — 3 роки. Кожний робочий ранок починається з фотографування: автівки (ззовні та зсередини), себе, документів. Водій передає 15 світлин менеджеру по контролю якості й тільки після задовільної відповіді виходить на лінію. Таким чином компанія контролює профпридатність працівників, косметичний стан автівок, наявність документів та їхню відповідність автівці, що закріплена за водієм.
Ігор, 51 рік
В таксі працюю вже 11 років, побував у різних службах. Роботу ціную за можливість спілкування з різними людьми. Часто, коли тільки людина сідає в автівку, я одразу розумію, якою буде поїздка.

У White Cab вперше зіткнувся з фотоконтролем, але звик доволі швидко. Процедура нескладна, проте гарно дисциплінує, налаштовує на робочий лад. Та й результат у вигляді задоволених відгуків клієнтів тішить.

Ціную тактовних пасажирів, недолюблюю зарозумілих. На щастя, другі в меншості.

Певний час працював тільки вночі. Але взимку виходить так, що ти виходиш на роботу — вже темно, повертаєшся — ще темно.
Коли пасажири в розпал пандемії намагалися сідати на переднє сидіння. Доводилося пояснювати, що карантинні правила існують заради пасажирської ж безпеки.
Так одного разу виїхав на роботу вдень і не впізнав місто: дерева, люди, будинки — все здавалося новим.

Після цього перейшов на денний режим. Та й організму так більше подобається, все ж наші природні біоритми функціонують за правилом «спиш вночі, працюєш вдень». Допоки молодий, думаєш, вночі класно — заторів немає. Але час іде, втома накопичується, треба рано чи пізно з цим щось робити.

За фахом я медпрацівник, тому під час карантину працювати не боявся. Профілактичні норми виконував: дезінфекція автівки та рук, маска. Та головне — тримати в тонусі імунітет. Задля цього я щовечора з'їдав два зубчики часнику. Дуже дивувало, коли пасажири в розпал пандемії намагалися сідати на переднє сидіння. Доводилося пояснювати, що карантинні правила існують заради пасажирської ж безпеки.

Я сприймаю пасажира, наче це моя сім'я. Хочу, щоб із моїми близькими спілкувалися так само чемно й привітливо, це й допомагає тримати високу планку.
Олег, 56 років
Мій перший досвід роботи в таксі трапився вже після виходу на пенсію. До White cab відбір був дуже серйозний: співбесіди, тестовий термін… Все пройшов і працюю майже три роки.

Не можу виділити, що подобається в роботі найбільше. Як на мене, коли ти погоджуєшся щось робити, тобі апріорі має бути це до вподоби. Головне для мене, як водія, — безпека пасажирів. Те, що від мене залежить — роблю, до обов'язків своїх ставлюся сумлінно.
У всіх автівках White cab є серветки CaviWipes для знезараження поверхонь — протирав і протираю ними паски безпеки, ручки дверей, кермо регулярно.
Я фаталіст по натурі. Вірю, якщо чому судилося бути — воно трапиться. Тому працювати, коли вирував коронавірус було не страшно. Звичайно, дотримувався необхідних санітарних норм. У всіх автівках White cab є серветки CaviWipes для знезараження поверхонь — протирав і протираю ними паски безпеки, ручки дверей, кермо регулярно. Якщо пасажир на свої очі хоче побачити процедуру дезінфекції перед поїздкою — не відмовляю.

За час роботи в таксі зрозумів, що у цій професії — навчитися чекати. Тоді все й виходитиме, як треба.
Сергій, 30 років
Щойно почався карантин, лишився без роботи. Друг працював у White cab, я спитався, чи є вакансії. Мені пощастило й у березні одразу ж став до роботи. Люблю автомобілі, мій основний фах пов'язаний з їх ремонтом. Збираюся рано чи пізно повернутися до попередньої роботи, адже вона приносить найбільше задоволення. Хоча їздити за кермом також обожнюю. Та коли надто довго це робиш, організм пручається.

Понад усе в пасажирах ціную пунктуальність. Не подобається, коли до тебе ставляться зверхньо, сприймають, наче особистого водія. Хоча навіть і до особистого водія такого ставлення — з грубощами та вказівками — бути не повинно.
Думаю, що після ситуації з COVID-19 світ зміниться. Ми вже зараз більше замислюємося, як ставимося до себе, до оточення. Процес запущено.
Таксувати під час пандемії було трошки лячно, — вдома маленька дитина. Але це ж було й головним стимулом працювати. Думаю, що після ситуації з COVID-19 світ зміниться. Ми вже зараз більше замислюємося, як ставимося до себе, до оточення. Процес запущено.

Нещодавно віз чоловіка з лікарні додому, у нього була черепна травма і дорогою дуже різко розболілася голова. Вночі було нелегко знайти відчинену аптеку з необхідними препаратами, поїздили добряче. Купив все необхідне, поки пасажир чекав мене в автівці. Дуже дякував за людяне ставлення і допомогу.

Починати робочий день з фотоперевірок було незвично, але досить швидко розумієш доцільність цього заходу. Краще витратити п'ять хвилин кожного дня, аніж потім години на офісні звіти.

Викликати автівку White Cab можна за телефоном 044 500 55 99, або через мобільний додаток Cab — завантажуйте його в Apple Store та Google Play. Користувачам додатку надається 45% знижка на поїздки до початку серпня.