Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Игорь Ляшенко

журналист, директор Центра проектных исследований "Уровень жизни"

Боротьба за владу у Києві – затишшя перед бурею

2 листопада 2019, 08:40

Правляча партія "Слуга народу" ніяк не визначиться, як їм вчинити з керуванням Києвом. То вони готують грунт для відставки Віталія Кличка з посади голови Київської адміністрації, приймаючи відповідні рішення в Кабміні, то забувають про це на тижні. Партійний куратор Києва Олександр Ткаченко публікує декларацію, як обов'язкове дію перед призначенням на пост глави КМДА, однак основну політичну активність поки веде як голова Комітету ВР з гуманітарних питань та інформаційної політики. І видно, що в цій темі і на цій посаді він працює із задоволенням і знанням справи. Звідси питання: чи так уже хоче Ткаченко міняти знайоме і цікаве йому терені гуманітарне політики на клопітка, напружене і, швидше за все, невдячна місце київського градоначальника?

Зараз в цьому питанні затишшя. Швидше за все, у партії "Слуга народу" і президента Зеленського немає в дану хвилину стратегічного рішення, чи варто форсувати зміну виконавчої влади в Києві. Поки це так, давайте абстрагуємося від особистостей і поговоримо про те, що ми чекаємо від київського керівника і який бачимо його активність?

Київ і кияни вимагає рішучих заходів від міського керівника по наведення порядку в місті. Рішення треба приймати швидкі й однозначні. І мати на увазі, що вони будуть не просто непопулярними у деяких, а й небезпечними. Тому що для наведення навіть елементарного порядку в місті доведеться ущемити грошові, комерційні інтереси багатьох. Починаючи від тіточок, що торгують з землі у недозволених місцях, і закінчуючи бенефіціарами численних будівництв, торгових і офісних будівель, ларькової мереж, маршрутників. А у цих бенефіціарів напевно і дах бандитська може бути, і поліція куплена. Загалом, ефективний і рішучий київський градоначальник повинен бути під охороною від протиправних дій та бути фізично захищеним від замахів.

Також він повинен бути оточений свитою з юристів і поліцейських чинів. Причому, підконтрольних поліцейських. Зараз будь-який поліцейський сержант може послати керівника КМДА, не кажучи вже про чиновників рангом нижче, куди подалі. З нинішньої поліцією нічого не вийде. Потрібно або швидко створити повноправну муніципальну поліцію, або отримати юридичний вплив на нинішніх поліцейських офіцерів і генералів. А для цього вплив і авторитет нового київського керівника має бути більшим, ніж у нинішнього міністра МВС, який є послідовним противником реформ в поліцейському господарстві країни.

Реклама

Крім можливості формування повноправною місцевої (муніципальної) поліції, також дати право міській владі встановлювати розмір штрафів і адміністративних покарань для певних правопорушень. Наприклад, парковка, побутової вандалізм, екологія, пожежна безпека, утилізація всякого роду сміття. Для цього необхідно мати вплив на Кабмін і парламент, адже центральна влада неохоче ділиться репресивними повноваженнями.

У розпорядженні градоначальника повинно бути багато юристів. Буквально сотні. Вони повинні як оперативно супроводжувати рішення конкретних проблем і суперечок, так і готувати проекти змін до законів і нормативну базу, які не дозволяють ефективно управляти містом. Адже зараз ми раз у раз чуємо: ДБН не дозволяє, закону немає, місто не впливає на процес ... Значить, прибираючи, скажімо, заважає ларьок або розширюючи тротуар тут же треба вносити розумні зміни в ДБН, інші документи. Можливо, запускати зміни в закони, хоча таких пунктів і трохи.

В тренді
Прорив труби біля Ocean Plaza у Києві: все, що потрібно знати (відео)

Цілі міська влада повинна ставити реально вирішують проблеми. Але не так, як це відбувається зараз. "Ми прибрали п'ять незаконних МАФів". Це не мета. Мета – звільнити дорогу до станції метро. І заради цього прибрати всі заважають ларьки, неважливо, законні вони чи ні. Чи не законність тут головне, а зручність громадян.

Хороший приклад – станції метро. "Лук'янівська", "Позняки", "Лісова", "Лівобережна", – ці та багато інших станції, де шлях від метро до наземного транспорту пролягає через нетрі кіосків, розкладок, палаток, а головне через стаціонарні торгові центри. Це просто безумство – зупинка трамваїв спеціально відсунута далі від метро, щоб поспішають на пересадку пасажири пройшли по рядах магазинів, а подекуди і по сходинках пострибали вгору-вниз. Міська влада повинні рішуче змінити пріоритети – не вигідний торговців в пріоритеті, а зручність громадян.

Але рішучі заходи міської влади – це невдоволення тих, хто нині отримує профіт від безладу. У будь-якому випадку потрібні будуть рішення судів. Про підготовку нормативної бази та сонму юристів я вже сказав, але потрібна ще готовність судів. Мова йде не про ручне управління, а про ефективність їх роботи. Рішення за позовами міста повинні розглядатися не роками, а годинами і днями. Чергові судді повинні сидіти в кабінетах і тут же, в пріоритетному порядку розглядати позови до порушників міського благоустрою, правил забудови. Не чекати на поточний рік, поки суддя зволить призначити засідання.

Багато, ознайомившись з моєю думкою, заперечать: це все неможливо, ніколи так не було, закони та інші документи не дозволять тощо. Загалом, нічого тут прожектерствовать. Я відповім: саме цього українці чекають від влади – вирішення тих питань, які роками не вирішувалися, тому що "неможливо".

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...