Блоги
Сергій Магера

Підвищення тарифів на вантажоперевезення завдасть шкоди економіці

Сергій Магера

народний депутат України, позафракційний

Міністерство інфраструктури підготувало проєкт наказу про підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. У такому рішенні немає ніякої логіки і підстав. За прогнозами МІУ, зближення тарифних класів, а разом із ним відповідне підвищення вартості перевезень, дасть можливість "Укрзалізниці" додатково отримати цього року 2 млрд грн, у 2022-му – 10 млрд грн. У Мінінфраструктури вважають, що це вирішить проблему крос-фінансування збиткових категорій вантажоперевезень.

На підтвердження заявленої позиції із боку МІУ ніякої розрахункової документації про собівартість послуг надано не було. Як можна змінювати тарифікацію, від якої залежить доля галузі і вантажоперевізників, не маючи підкріплених розрахунками підстав?! Рентабельність вантажоперевезень УЗ перевищує 27%, середня рентабельність бізнесу по Україні становить 6,5%, в металургії цей показник ледве дотягує до 4%. Тому доводи про необхідність рятувати вантажоперевезення виглядають сумнівно.

Реклама

Упевнений, що замість додаткових надходжень УЗ втратить значну частину клієнтів, які змінять структуру логістики у бік автоперевезень. А ті додаткові доходи, які все ж таки вдасться отримати, безслідно розчиняться у "чорній дірі" бюджету компанії. Так було у 2019 році, коли після підвищення тарифів УЗ отримала 7 млрд грн, проте інвестиційний план виконала лише на 51%.

Підвищення тарифів на вантажоперевезення однозначно вплине на вартість вантажів, що перевозяться. Можна спрогнозувати зростання собівартості електроенергії на транспортування вугілля, зростання вартості продуктів харчування і таких будівельних матеріалів, як пісок і щебінь. Остання обставина може значно збільшити видаткову частину "Великого будівництва" і тим самим тимчасово заморозити президентський проєкт.

Переконаний, що підвищувати тарифи сьогодні не можна. Перш необхідно провести реформування "Укрзалізниці" за допомогою її поділу на кілька самостійних філій і домогтися фінансового оздоровлення компанії. Першим кроком уряду має стати формування професійної наглядової ради, який зможе закінчити реформу. Другий крок – створення Нацкомісії з тарифів на транспорті. Тільки після виконання цих двох умов можна буде говорити про зміну тарифів.

Реклама
Найважливіші та найцікавіші новини завжди під рукою
“Сьогодні” в Telegram

Рекомендації

Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама
У тренді
Пряма трансляція
Щоденник незалежності 🇺🇦
Короновірус за тиждень

36 763

захворіло за тиждень в Україні

+63%

Погода
Прогноз на сьогодні
Дізнатися
статистика
Курс гривні СЬОГОДНІ

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

26.71

Євро (€)

31.36

Російський рубль (₽)

0.37

Комаровський в темі
Чи можна заразитися COVID-19 після щеплення
Запитай у лікаря
Гороскоп
Твій гороскоп на сьогодні
Читати гороскоп
Битва супертяжів
25 вересня
До бою Усик - Джошуа
Новини боксу
Ніколь Кідман для американського Harper's Bazaar
ТОП-5 фавориток редакції
"Міс Україна-2021"
@saraednswel
@saraednswel
@liza__miroshka
@liza__miroshka
@____rudi_____
@____rudi_____
@martareznichenko
@martareznichenko
@kris_trump
@kris_trump
1/2
Осінь у великому місті
Головні концерти жовтня
Хочу співати і танцювати
На замітку
Де зігрітися восени
Бути в курсі

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти