Блоги
Владимир Шульга

"Контрабандистський лоукостер" України

Владимир Шульга

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук

Спіткає перманентне "дежавю" із українськими літаками, які використовуються контрабандистами для незаконного перетину кордонів та перевезення великих об’ємів контрабанди.

Ось вже кілька років поспіль щороку правоохоронці виявляють літаки, здебільшого це легкомоторні "Ан-2", завдяки яким контрабандисти возять цигарки з України до країн Європи, або ж із Білорусі до ЄС транзитом через Україну. Ось і нещодавно український легкомоторник "підняв на вуха" не лише угорських прикордонників, а й систему ППО НАТО у Європі.

Реклама

Контрабанда – то справа правоохоронців. Я про інше. Уявіть собі на хвилинку, друзі, які масштаби авіаційної контрабанди насправді існують, якщо, як каже статистика, вдається відслідкувати лише десяту частину всієї контрабанди? Не буду стверджувати достеменно, але переконаний, що на озброєння контрабандистів стоїть цілий авіаційний парк. І ось тут виникає резонне питання: а звідки ж контрабандисти взяли ці літаки? І що цікавіше – хто ними керує? Адже керувати літаком, навіть таким, як "кукурузник", – то не те ж саме, що керувати автівкою. А тим більше вночі, коли здійснюються ці протиправні перельоти. Для цього потрібна не просто кваліфікація, а як мінімум значний пілотний стаж, наявність не лише фахового пілота, а й другого пілота-штурмана. Себто – повноцінного політного екіпажу зі значною фаховою підготовкою.

Я вже згадував про те, що, починаючи з минулого року, найгучнішим скандалом у Європі, пов’язаним із Україною, що обговорювався серед простих людей, були не корупційні якісь справи. А саме незаконний перетин українським літаком кордону з Європою та провезення мігрантів та контрабанди. Навіть не стільки контрабанди, скільки незаконної міграції, та ще й шляхом незаконного перетину кордону літаком. Адже це кардинально підриває безпекові засади багатьох європейських країн.

І схоже, що такі скандали не затихатимуть.

Реклама

Проте повернуся до авіапарку контрабандистів.

За моїми даними зловмисники використовують авіатехніку, що стала непотрібною та "безхозною" після того, як в Україні було майже повністю зруйновано систему регіональних аеропортів. Пасажирські перевезення всередині областей та між областями просто зникли. І якщо з літаками Ан-24 та Ан-26 ще вигадали, що зробить (наприклад "вигідно" продати їх у країни третього світу), то з авіапарком Ан-2 все складніше. І це лише мова про регіональні аеропорти обласних центрів. Звісно, що новіші машини теж продали. Але далеко не всі. А були ж аеродроми в переважній більшості райцентрів, де окрім пасажирських, використовувались і вантажні Ан-2. А разом із цими літаками, що стали непотрібні, роботу втратили сотні високофахових пілотів.

І тому сьогоднішня ситуація із використанням легкомоторної авіації контрабандистами – це не виняток. Це – вершина того айсбергу авіаконтрабанди, що вже протягом багатьох років існує в Україні. Просто при глибокій, навіть кореневій корупції на кордоні та митниці, авіаконтрабанда процвітала та приносила величезні статки "кришувальникам". І я певен, приносить і досі.

Реклама

Літаки, що стали непотрібні аеропортам, та пілоти, котрі вміють ними керувати, дуже швидко потрапили в тенета незаконного бізнесу. І я не беруся засуджувати цих людей, тобто пілотів. Адже всі вони вчилися, щоб пов’язати своє життя з авіацією, вони гідно працювали пілотами. І в одночасся стали безробітними. Комусь пощастило виїхати за кордон та влаштуватися там. Але переважна більшість пілотів зруйнованої майже вщент української цивільної малої авіації втратили свою улюблену роботу. Тому і вимушені були податися до зловмисників.

Мова наразі про те, що в Україні існує так би мовити "контрабандистський лоукостер", що працює на літаках вітчизняного виробництва, обслуговуючи інтереси українців та європейців (тією чи іншою мірою). Але все це – незаконно. І напевно що простим відродженням регіональних аеропортів цьому не зарадиш. Адже літати, скажімо, із Полтави до Хмельницького на "кукурузнику" сьогодні мало хто захоче. Оскільки є "Інтерсіті" та комфортабельні автобуси-лайнери.

"Що робити?" – спитаєте ви. Ото ж бо й воно, що насправді потрібно не знищувати саму авіаконтрабанду, як вид, тобто не зривати маківки. А шукати, кому вигідно та хто стоїть у її основ. Адже погодьтесь, щоб прокласти маршрут, обрати висоту польоту, польотні коридори та оминути радари, які фіксують недозволені та неліцензовані польоти – це робота аж ніяк не збіговиська дилетанів. Це ціла система підпільного авіаперевезення, що з об’єктивних причин пішла в тінь протизаконня. А тому і вирішувати цю проблему потрібно, починаючи з глибини, а не з простого затримання літаків та пілотів.

Можливо, друзі, я дещо гіперболізував, розмірковуючи про масштаби авіаконтрабанди. Але насправді ситуація саме так і виглядає. Оскільки система авіаційних перевезень – це куди складніша та багатогранніша річ, аніж здається. Навіть якщо ви переходите дорогу, то маєте враховувати безліч факторів, а політ літаком, нехай і легкомоторним, та ще й уночі через державний кордон – це дуже непросте завдання.

Безперечно, хочеться вірити, й вірю в те, що цю проблему буде вирішено і фахові пілоти зможуть повернутися в законне русло. Як варіант можна запропонувати створити із цього "контрабандистського лоукостера" розгалужену  законну систему доставки вантажів. Але для цього потрібен закон, що змусить контрабандистів вийти з тіні на вигідних умовах, отримати амністію і таке інше.

Коли це відбудеться і чи відбудеться взагалі – ось це вже питання зовсім іншого порядку.

Але я переконаний, що за бажання можна втілити в життя навіть, на перший погляд, абсолютно нереальні та амбіційні плани.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Все новости
Последние новости
Показать еще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорит президент Украины
Больше заявлений Зеленского
ВСУ: главное
Подробнее
Помощь во время войны
Больше новостей
Love is...💙💛
Путешествуй по Украине
В поиске трудоустройства
Найти работу!
🏠 Квартирный вопрос
Новости недвижимости
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для владельцев авто
Что еще нового?
Кулинарный мастер-класс
Что приготовить?
⚽ Фан-сектор
Болей за футбол!
Be in Techno Trends
Следить за новостями
⭐ Срачи прилетели
Больше скандалов
🔮 Предсказания & Гороскопы
Что еще говорят звезды?
Валюта
Курс доллара в кассах банков (покупка/продажа)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрэксимбанк Укрэксимбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Универсал Банк Универсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позывной "Депутат". Сергей Компаниец - старшина роты 93-й отдельной механизированной бригады "Холодный Яр". Воевал на передовой с 2014 года. Ребята называли 47-летнего старшину "батей", потому что он помогал и учил каждого. Погиб в бою под Изюмом, прикрывая побратимов. Его 16-летний сын пошел учиться в военный колледж…

История героя
Рейтинг цен
Сколько стоит жилье в новостройках Киева (грн за м²)
1
Печерский Печерский
90 592
2
Шевченковский Шевченковский
57 791
3
Оболонский Оболонский
54 494
4
Подольский Подольский
51 178
5
Голосеевский Голосеевский
46 989
6
Святошинский Святошинский
36 659
7
Днепровский Днепровский
35 882
8
Дарницкий Дарницкий
35 881
9
Деснянский Деснянский
35 364
10
Соломенский Соломенский
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярности
Наши спортсмены в Instagram
1
Василий Ломаченко Василий Ломаченко
2157К
2
Александр Усик Александр Усик
1698К
3
Александр Зинченко Александр Зинченко
1660К
4
Андрей Шевченко Андрей Шевченко
1150К
5
Владимир Кличко Владимир Кличко
1021К
6
Элина Свитолина Элина Свитолина
871К
7
Андрей Лунин Андрей Лунин
658К
8
Виталий Кличко Виталий Кличко
515К
9
Дарья Белодед Дарья Белодед
496К
10
Юлия Герасимова Юлия Герасимова
449К
У кого самый большой прогресс
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,20
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,16
51,05
26,81
статистика
Курс криптовалюты сегодня

Валюта

Цена, usd

Bitcoin (BTC)

66314.79

Binance Coin (BNB)

608.32

Dogecoin (DOGE)

0.16

Litecoin (LTC)

85.16

Theta (THETA)

2.4

Haute Couture
Расписание Fashion Weeks

Париж. Франция

3 – 7 июля

Париж. Франция

Маями. США

14 – 21 июля

Маями. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 сентября

Нью-Йорк. США

Лондон. Англия

16 – 20 сентября

Лондон. Англия

Милан. Италия

20 – 26 сентября

Милан. Италия
Детали модных показов
Выбор украинцев 🚘
Какие новые легковые авто покупали в июне
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Подробнее
Love is... 💙💛
За что мы любим Винницу
Водонапорная башня

Водонапорная башня

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники с вишней

Вареники с вишней

Double-decker

Double-decker

Отель «Савой»

Отель «Савой»

Посетить город после победы

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять