Блоги
Володимир Шульга

Важливо не загубитись

Володимир Шульга

Проректор Харківського національного університету внутрішніх справ, доктор історичних наук

Ми губимо справжні важливі речі та дати. І не важливо, яка влада в Україні. Адже це має бути відчутно для кожного і зрозуміло кожному, а не нав’язано якимись постановами чи указами. Ось, наприклад, хто знає, скільки років поспіль вже відзначається День цивільної авіації? І чому саме він визначений в ООН для святкування саме 7 грудня? Не лізьте до Вікіпедії. 7 грудня 1996 року визнано Днем цивільної авіації у світі з нагоди п'ятдесятої річниці з моменту підписання Міжнародної конвенції про цивільну авіацію.

Але що ми знаємо про цивільну авіацію в Україні? Точніше, що ми про неї вже забули? Так, ми пам’ятаємо про "лєтайтє самольотамі Аерофлота", про Міміно та відважний "Екіпаж". Але на основі чого створювалися ці образи?

Реклама

Мало хто знає, проте днем народження української цивільної авіації вважають 26 березня 1923 року, коли на теренах України утворили добровільне товариство авіації та повітроплавання "Укрповітряшлях", яке розпочало організацію наземного господарства, обладнання аеродромів та посадкових майданчиків.

Винесемо за дужки ту політичну ситуацію та владу, що панувала на той час на території нашої Вітчизни. Ще раз наголошую – я не розглядаю історію авіації в контексті історії, як такої, адже історія розвивається нелінійно. І, наприклад, в тому ж таки Китаї, який сьогодні є ледь не лідером з розвитку високих технологій, досі випускають ліцензійні копії "кукурузника" Ан-2, як одного з найуспішніших літаків для багатоцільового використання у складних умовах.

Проте повернемось до української авіації. Отже, ангари та авіамайстерні з’являються на аеродромах Харкова, Києва, Одеси, Полтави, Єлисаветграду (Кропивницький) понад 95 (!!!) років тому, а посадкові майданчики облаштували у Миргороді, Лубнах, Кременчуці, Первомайську. До речі, залізобетонний ангар харківського аеродрому у ті часи був найбільшим у СРСР – у ньому могли одночасно розміститися 9–10 літаків. А вже у травні 1924 року розпочалися регулярні польоти Харків–Полтава–Київ та Харків–Єлисаветград–Одеса. Аероплани, які могли взяти на борт 6 пасажирів, на цих трасах літали двічі на тиждень. Льотний сезон тривав 5 місяців.

Реклама

Пізніше з’явились нові повітряні лінії: Харків–Курськ–Орел–Москва (670 км) та Харків–Артемівськ– Ростов-на-Дону (400 км), встановлено повітряний зв’язок із Закавказзям. А вже 1928 року відкрили першу в Україні й другу в СРСР міжнародну повітряну лінію Харків–Баку–Пехлеві (Іран). І лише у жовтні 1930 року українська цивільна авіація увійшла до складу "Аерофлоту" й була його частиною понад 60 років – до проголошення незалежності України.

А хто ж були ті пілоти, котрі керували літаками? Де вони навчалися? Адже країна лежала в руїнах після війн. Проте навчатися було де. Ще наприкінці XIX століття в Києві були створені авіаційні курси, організовані київськими політехніками. А вже після того, як з українських аеропортів (і не лише українських) стали регулярно здійснюватися авіарейси, а вже самостійна історія "курсів" почалася в 1933 році: постановою Ради Народних Комісарів СРСР на базі авіаційного факультету Київського політехнічного інституту був заснований Київський авіаційний інститут. У подальшому його назва змінювалася: Київський інститут цивільного повітряного флоту (1947 рік), Київський інститут інженерів цивільної авіації (1965 рік), Київський міжнародний університет цивільної авіації (1994 рік), а з 2000 року – це Національний авіаційний університет.

А скільки було аеропортів в Україні ще донедавна? 24 – лише в обласних центрах. А взагалі – близько ста! Станом на 2020 рік в країні функціонує до 20 аеропортів, з яких 2/3 потребують реконструкції та суттєвого переоснащення. Міністерство інфраструктури має намір до 2030 року відродити всі 50 об’єктів.

Реклама

Навіщо я вам, друзі, все це розповів? А для того, щоб коли вам хтось казав, що в Україні окрім горілки, вареників, галушок та мазаних хаток з вишитими рушниками нічого історично значущого немає – ви б привели бодай один вагомий аргумент, що Україна – була і є лідером серед авіаційних держав. Що наша країна здатна налагодити повний цикл виробництва найпотужніших літаків. І що принаймні авіація України варта того, щоб відродити та згуртувати навколо неї вагому частку української економіки та інфраструктури.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Допомога під час війни
Більше новин
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63381.85

Binance Coin (BNB)

607.2

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

83.29

Theta (THETA)

2.39

Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти