Блоги
Володимир Шульга

Як пандемія прискорила розвиток дронів

Володимир Шульга

Проректор Харківського національного університету внутрішніх справ, доктор історичних наук

Переглядаючи інформацію річної давнини, щоб зрозуміти, на скільки змінився чи не змінився світ за рік пандемії та різного роду локдаунів, я зрозумів, що насправді деякі технології не просто гайнули вперед, а й вже реально перейшли з розряду експериментальних у практичні.

А все почалося з того, що я згадав про кумедне відео. Компанія Scania перед оголошенням пандемії випустила жартівливий ролик про майбутнє комерційного транспорту. У ньому 2 тисячі дронів перевозять по повітрю магістральний тягач S410, вагою в 40 тон. Відео виконане за допомогою комп'ютерної графіки. Але цю інтригу не розкривали до останнього.

Реклама

Але не все то є вигадкою, як здавалося. Адже технічно це дійсно можливо. Припустимо, що це дрони DJIGlobal, максимальна корисне навантаження яких становить 18,5 кг на один дрон. Використавши 2 000 літальних апаратів, можна підняти 37 000 кг. 18-колісний вантажний автомобіль зазвичай важить трохи більше 36 000.

І ось я почав шукати інформацію про розвиток технологій у БПЛА, що відбувся протягом року пандемії.

Реклама

Виявилося, що за цей рік дрони та безпілотники стали чи не єдиною галуззю високих технологій, що отримала швидкий розвиток. І не лише вантажні дрони. Наприклад, безпілотне повітряне таксі EHang вже випробували в небі Китаю вже на початку цього року.

Але, наприклад, безпілотний літальний апарат сінгапурського стартапу F-drones доставив вантаж на судно Eastern Pacific Shipping ще на початку пандемії. І це був вантаж ліків та вітамінів, вагою у два кілограми. Згодим такі доставки на суда стали регулярними.

Просто уявіть собі: від доправлення пакунку з ліками до першого польоту безпілотного таксі – всього рік.

Звісно, розробка вищезгаданого дронів-таксі велася не рік, і були спроби його випробувати і раніше. А доправлення вантажів дронами – то теж давнішня історія. Але якщо глянути крізь синкретику всіх подій цього року, то сприймається саме так.

Реклама

Але це не всі знакові новин стосовно розвитку безпілотників. Ось вам простий приклад такого розвитку: у Великій Британії до кінця року планують створити перший міський аеропорт для вантажних дронів та повітряних таксі.

Усвідомили?

Ще раз і детально: британський стартап Urban-Air Port в партнерстві з автомобільним гігантом Hyundai Motor планує до листопада 2021 року збудувати у місті Ковентрі, що в Англії, перший у світі міський аеропорт для повітряних таксі та вантажних дронів.

Тобто мова не просто про якісь поодинокі польоти таксі-дронів. І навіть не про кілька вантажних дронів на службі у якогось міста. А цілий аеропорт для повітряних таксі та вантажних дронів.

А аеропорт, друзі – це не просто летовище та ангар для запчастин. Це повноцінна інфраструктура. Передбачаю, що третина, якщо не половина всього "персоналу" – будуть роботи чи машини зі штучним інтелектом.

Ви, можливо, скажете, що звісно, китайські дрони-таксі, корейські вантажні дрони, Британія закупить, створить, і так далі…..

Проте все не зовсім так.

На початку місяця німецький стартап Volocopter заявив, що будує і тестує дрони вертикального зльоту і посадки, а аеротаксі будуть використовуватися в міських районах. Як очікується, дві моделі літаючих таксі компанії зможуть почати надавати свої послуги у містах вже через два роки.

"А що в Україні?", – спитаєте ви мене, можливо згадавши мені мої ж роздуми про розвиток авіації, з якої реально наразі розвивається лише Єдина авіаційна система МВС.

Відповім, що дійсно, до пасажирських дронів-таксі Україні далеко. Більше того, навіть те, що маємо та хочемо зробити – й те до пуття не розвивається, або ж не зрозуміло навіщо створюються міфи. Як от про нібито виготовлення на Одеському заводі гелікоптерів американських легендарних "Г’юї", які в самих США були зняті з виробництва ще чверть століття тому.

Як людина, котра має безпосереднє відношення до авіації, я був дещо спантеличений цією інформацією, тим більше, що база для навчання у Кременчуцькому льотному коледжі розрахована на підготовку пілотів для сучасних гелікоптерів. Наприклад Airbus Helicopters, якими вже оснащена та ще буде оснащуватись вищезгадана Єдина авіасистема МВС.

Але це зовсім інша тема і ми відволіклися.

То що ж в Україні з пасажирськими дронами-таксі чи принаймі вантажними дронами? Ще у 2015 році, під час проведення конференції iForum, компанія "Нова пошта" показала працюючий прототип дрона-листоноші, який може використовуватися для доставки малогабаритних вантажів клієнтам.

Наразі компанії з доставки товарів чи продуктів залюбки б почали використовувати дрони для вирішення питання "останньої милі", коли доставка невеликих вантажів до споживача невигідна за допомогою великогабаритного транспорту чи кур’єрів через затори чи складнощі рельєфу. А от дрон – це саме той вихід.

Проте нині основною перешкодою на шляху до активного комерційного використання дронів є не технічні, а законодавчі та різного роду регуляторні питання.

Проте я оптимістично дивлюся на можливості подолання перепон. Адже не у всіх країнах світу законодавство одразу дозволило чи дозволяє використання БПЛА. Але й там знайшлися ентузіасти, котрі не порушуючи законів, розробили свої системи і вони працюють. Те, що не заборонено – те дозволено.

Тому сподіваюся, що наші прогресивні діячі у цій сфері незабаром також заявлять про себе. Принаймні нехай це буде доправлення невеликих вантажів, але у великих масштабах та на прийнятно великій території.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Допомога під час війни
Більше новин
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64843.8

Binance Coin (BNB)

559.29

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

81.61

Theta (THETA)

2.1

Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти