Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Дві сесії Ради: Погані закони, але менше кнопкодавства

4 серпня 2015, 07:17

Олександра Захарова

Нардепи люблять прогулювати п'ятниці і не працюють з Кабміном

Депутатам радять писати менше законів, але якісніше, фото AFP

Депутатам радять писати менше законів, але якісніше, фото AFP

Як показали підсумки роботи перших двох сесій парламенту VIII скликання, депутати як і раніше прогулюють засідання і пишуть багато непрохідних законопроектів. Такі дані показав аналіз роботи Ради від громадянської мережі "Опора" (докладніше див. інфографіку).

rada_graf

Активних прогульників і "кнопкодавів" у Раді стало менше, але нардепів звинувачують у низькій якості написаних проектів і небажанні тісно співпрацювати з Кабміном. Політологи розповіли "Сегодня" про плюси та мінуси роботи Ради за цей час.

Реклама

ПОПУЛІЗМ І ЯКІСТЬ. Нещодавно "Фонд демініціативи", підбиваючи підсумки 6 місяців роботи влади в 2015 році, попросив експертів оцінити роботу президента, Кабміну і Ради. За словами професора політології НаУКМА Олексія Гараня, роботу влади невисоко оцінили: президент отримав 5 балів з 10, а Кабмін і ВР — по 4 бали. Тому ставлення в цілому критичне". Робота Ради розчаровує за кількома параметрами, вважає і політолог Володимир Фесенко: "Чим далі, тим більше популізму з'являється у діях депутатів. Особливо його прояви почастішали під час роботи другої сесії". За його словами, дві основні проблеми в роботі Ради — низький рівень роботи над законами і відсутність співпраці з Кабміном: "У нас коаліція — сама по собі, уряд — сам по собі. Найбільш волаючий випадок був із законопроектом щодо реструктуризації кредитів. Будь-який закон, який вимагає серйозної фінансової участі держави, не можна приймати, не погоджуючи його з Мінфіном і НБУ! Обговорюється зараз і ситуація із законом про поліцію. Так, він потрібен. Але він дуже сирий — у ньому не прописана та ж деполітизація поліції, як планувалося". Ще одна проблема — низький рівень дисципліни, зазначає Фесенко: "Активних прогульників стало менше. Зате тенденцією стало зростаюче число прогулів у п'ятницю, під час засідань комітетів, так і на вечірньому засіданні". З іншого боку, на думку експерта, цей склад Ради більше від попереднього відповідає стану українського суспільства.

ЗАКОНИ І КОАЛІЦІЯ. Гарань позитивним моментом роботи ВР вважає, що коаліція все ще існує: "Розвалу, як прогнозували деякі, не сталося, і конкретні результати роботи ми бачимо. Є просування вперед, хоч і з запізненням, у тому числі за коаліційною угодою. Прийнято закон про ринок природного газу, зниження кворуму для зборів акціонерів, нацполіцію, реформу прокуратури". За словами експерта, кнопкодавство залишилося, але, порівняно з минулою Радою, його масштаб значно зменшився.

В тренді
Не довіряти Путіну: Порошенко дав Зеленському чотири поради щодо зустрічі "Нормандської четвірки"

СТАРІ ПРОБЛЕМИ. Як пояснюють у громадянській мережі "Опора", судити про роботу депутатів за кількістю написаних ними законопроектів — помилка. Наприклад, найбільше проектів написав і взяв участь у написанні нардеп Сергій Власенко, то за змістовними проектами (добре прописаними і з чіткими цілями) лідирує вже не він, а Олег Ляшко (вніс 130 законопроектів). А свободівець Андрій Іллєнко зібрав 101 законопроект завдяки тому, що більша частина з них вже була написана його фракцією в минулому скликанні, і він їх просто перереєстрував. "Підсумки роботи підтвердили невирішеність старих проблем: низька відвідуваність, недотримання депутатського обов’язку голосувати "за", "проти" або "утримався" при перебуванні в залі, і необхідність розробки і впровадження стандартизованої системи оцінки якості законодавчих ініціатив", — йдеться у звіті "Опори".

"Штампувати рішення не виходить"

У новій Раді, порівняно з попереднім скликанням, принципово змінився механізм роботи. Адже тепер Кабмін не може розраховувати на її 100%-у підтримку, говорить професор політології НаУКМА Гарань. "Попередня Рада була машиною для штампування рішень зверху, а тепер уряд без підтримки парламенту працювати не може. На відміну від Ради VII скликання, в цій Раді присутні різні думки, і рішення доводиться узгоджувати". Те ж говорить і Фесенко: "У Раді при Януковичі провідну роль відігравала виконавча влада, чиї закони в основному приймалися. А при Порошенкові ініціатива частково перейшла до президента. Представники більшості тоді виявляли лояльність до нової влади, і в тому числі — до її ініціатив". Ситуація змінилася, і Рада має значно більше свободи дій. Але механізм парламентської коаліції не працює, зазначає політолог: "Ми бачимо опозицію всередині коаліції, а окремі комітети в Раді блокують ініціативи міністерств. Та й сам Кабмін недооцінює співпрацю з парламентом".

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...