Як організувати мітинг в Україні і скільки це коштує

27 лютого 2016, 08:00

Артур Гор

Організувати мітинг можна за день, але потрібен «бригадир» і $ 10 тис.

Одна з ознак акції «за гроші» -

Одна з ознак акції «за гроші» -

Загострена соціально-політична ситуація в Україні, спровокувала в країні зростання кількості різних протестних акцій, пікетів і мітингів. Протест – як засіб досягнення політичної або бізнес-цілі – став популярним інструментом в руках політиків і "тих, кто ніби щось вирішує". "Сегодня" вирішила зазирнути за лаштунки цього дійства і дізналася реальну технологію організації таких заходів за гроші і ціну питання.

Ціна питання: $ 10 тис.

Макітра зазначає, що "робочий день" мітингувальника коштує 100-300 грн. "Це масовка. Скільки отримує "бригадир", залежить від його дипломатичних здібностей", – пояснив експерт.

Джерело "Сегодня" додало, що частенько "бригадири" для збільшення свого доходу недоплачують людям або "малюють" замовнику завищені витрати. А викроїти собі бонус є на чому. "Звук коштує близько $ 500, ведучий мітингу – $ 100, охорона – по 500 грн людині, потрібно осіб 10", – відзначило джерело. В результаті бригадир заробляє в залежності від масштабу протесту від декількох тисяч гривень до кількох тисяч доларів. "Якщо мітинг повністю проплачений, він буде коштувати близько $ 10 тис.", – розповів Макітра.

На збори – всього одну добу

За словами експертів, організувати мітинг чисельністю до 1 тис. осіб можна всього за добу. "Це досить реально, все впирається в те, як швидко замовник знайде "бригадира", у якого є база контактів", – каже Макітра.

Якщо акція організована з залученням адмінресурсу, то на це може піти тиждень.

Але і відрізнити фейковий мітинг від ідейного досить просто. "Якщо на мітингу присутня тільки одна соціальна група, наприклад, студенти або хлопці в спортивних штанях і кросівках, то, швидше за все, працював один "бригадир", який встиг зібрати тільки цих людей", – пояснив Макітра.

Крім того, якщо плакати і банери мітингувальників людей виконані в одній схожій стилістиці, це також може вказувати на те, що акція замовна і підготовлена.

Дляефектупотрібнабійка

Макітра зазначає, що для досягнення максимального ефекту від мітингу потрібне ідеологічне підгрунтя на злобу дня. "Повністю проплачені акції виконують лише точкові завдання: заблокувати об'єкт, змусити конкурента піти на переговори. Щоб досягти масового соціально-політичного ефекту, потрібна ідеологія", – говорить експерт.
Вавілов додає, що без традиційної атрибутики масових зібрань – нікуди. "Використовуються спінінги з прапорами для візуального збільшення кількості людей. Мітингувальників з спінінгами розставляють на відстані 1-2 метри один від одного, і це дає ефектну картинку. Обов'язково повинен бути гучномовець, а ще краще – колонки і сцена. Люди повинні бути в агітаційних футболках чи накидках в одній колірній гамі – це кидається людям в очі. Обов'язково повинен бути спікер, який виступить на сцені і для ЗМІ. Є на кожному заході і режисер. Він стоїть в кутку з телефоном, не світиться, але контролює процес, наприклад, може переставити людей, – пояснив Вавілов. - Максимальний ефект дає бійка чи провокація. "Провокатора" можуть одягнути в жилетку конкурента: він виходить до натовпу і б'є когось. Це відразу камери, фотографії, а грамотні прес-секретарі зроблять хороший пост-реліз. Тобто потрібен перформанс".

Реклама

В тренді
Експерт пояснив, чи вдарить світова криза і падіння ціни нафти по позиціях Путіна

Мітинги:відгрошейдоідеї

За словами політтехнолога Ярослава Макітри, існує три види мітингів. "Перший – проплачений, або мотивовану мітинг, – пояснює експерт. - Ставиться зрозуміле завдання: скільки повинно бути людей, і організовується пул медіа, які повинні його висвітлювати. Головне завдання – знайти людей. Якщо підходити до питання професійно, то на ринку є особистості, яких умовно можна назвати "бригадирами". Вони діють через різні громадські організації та можуть швидко зібрати потрібну групу людей. Особливо це поширено в різних студентських організаціях. До речі, саме тому на різних мітингах можна побачити одних і тих же людей".

У свою чергу політконсультант Владислав Вавілов зазначає, що до послуг "бригадирів" вдаються не завжди. "У кожної партії є відповідальні за збір людей – їх ще називають "лідери думок". Це може бути, наприклад, якась бабуся, яка контролює свій будинок. Плюс, якщо партія провладна, можна використовувати адміністративний ресурс: наприклад, "напружити" ректорів вузів, які забезпечать явку двієчників, боржників та інших. Підтягують також союзи ветеранів, пенсіонерів і різних асоціацій, яким потрібен привід для спілкування з пресою", – каже Вавилов.
Другий варіант мітингу – ідейний. "Коли люди дійсно збираються самі, а політики просто цим користуються: підключаються і допомагають. Тут, як правило, немає підготовленого сценарію", – пояснює Макітра.

Нарешті, третій тип – це симбіоз між проплаченою і ідейною акцією. "Він не базується виключно на фінансовій складовій, а організовується навколо певної проблематики. Йде агітація серед цільової групи, наприклад – пенсіонерів, розповсюджуються листівки. У підсумку люди самі виходять на мітинг, але до них приєднуються і проплачені активісти.
І тоді картинка виглядає пристойніше", – кажуть експерти.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти