Військові розробки Харкова: модернізували БТР-4Е і лагодять Т-84 і "Булат" з поля бою

26 травня 2017, 06:56

Максим Іванов Максим Іванов

Інженери КБ ім. Морозова ввели понад 100 напрацювань за останні два роки

Реклама

Завод ім. Малишева і Конструкторське бюро ім. Морозова не втомлюються вдосконалювати свої бойові машини. Нові побажання і поради від українських бійців надходять конструкторам регулярно, і в результаті танки і БТР за кілька років отримують сотні відчутних змін і доробок порівняно зі своїм початковим видом. "Сегодня" подивилася на оновлену техніку, яка допомагає нашим бійцям на передовій.

НА ПОЛІГОНІ. Потенціал своїх розробок харківські танкобудівники продемонстрували на прикладі однієї з останніх машин – БТР-4Е. Все здатності машини ми змогли побачити на полігоні під Чугуєвом. Бронетранспортер демонструє вогневу міць, стріляючи з кулемета калібру 7,62, автоматичного гранатомета калібру 30 мм та 30-міліметрової автоматичної гармати. Потім водій робить кілька "вісімок" по полігону на високій швидкості і глушить мотор.

Ці 22-тонні високоброньовані і плаваючі машини здатні вміщати 10 членів екіпажу. Оснащені вони дистанційно-керованим бойовим модулем БМ-7 "Парус", який здатний вести вогонь як з місця навідника, так і з місця командира. Основні види озброєння БТР-4Е дозволяють боротися як з живою силою супротивника, так і з танками. Дві пускові установки здатні вражати військові машини противника на дистанції до 5000 метрів.

Побачити, як екіпаж випускає снаряди, у нас є можливість зсередини. За зручним кріслом позаду водія сидить навідник, перед нам – пульти з кнопками, тумблерами і важелями, а також монітор, на якому полігон видно, як на долоні. "Грали колись в World of tanks? – запитує навідник Ігор Пясецький, інженер-дослідник Конструкторського бюро ім. Морозова. – Ну так от, принцип тут той же. Наводимо, вибираємо тип зброї і ведемо вогонь. Тільки за комп'ютером ви все робите мишкою і клавіатурою, а тут пульти".

Реклама

РОЗРОБКИ. Інженери КБ ім. Морозова невпинно вдосконалюють дітище. "З огляду на досвід бойових дій, ми ввели понад 100 напрацювань за останні два роки. Наприклад, введена протимінна захист і балістична захист, а також з'явився енергоагрегат, який дозволяє вести вогонь навіть при вимкнених двигунах. Наразі працюємо над тепловізійним обладнанням, щоб можна було вести бій в темний час доби", – розповідає начальник відділу випробувань КБ Олександр Катаргін.

Випробувач запевняє: бронетранспортер сильно відрізняється від старих радянських машин своєї компонуванням. Наприклад, вона набагато важча за рахунок броні, і її захист як раз те, що насамперед відзначають в хорошому сенсі бійці. "Але ця машина вимагає вкрай ретельної підготовки екіпажів. Тут не повинні бути вчорашні студенти, нею повинні керувати люди, які пройшли підготовку в навчальних центрах", – пояснює специфіку роботи з БТР-4Е Пясецький.

Зараз ці бронетранспортери поставляють до Міноборони, Національної гвардії і інших силових структур. Крім того, бажання обзавестися технікою виявили і в інших країнах.

В тренді
У Херсоні організували "вакцина-тур" у Москву: подробиці скандалу

У ЦЕХАХ ЛАГОДЯТЬ Т-84 І "БУЛАТИ" З ПОЛЯ БОЮ

-_05

Реклама

Заводчани. Відновлюють техніку для наших бійців. Фото: М. Іванов

У складальних цехах заводу ім. Малишева нас зустрічають десятки машин, які прибули сюди на ремонт. Наприклад, за договором з Міноборони завод прийняв шість танків Т-84, які знаходяться на озброєнні армії, але не брали участі в боях на сході України. А ось кілька бойових танків "Булат" воювали з зими 2014-го. Це основна машина з сучасною оптикою і електронікою, яка знаходиться на озброєнні нашої армії. З зими 2014 року завод отримав на ремонт 64 танка з Донбасу. Півсотні з них полагодили і повернули, а до кінця року на полі бою повинні виїхати ще 13.

Заводчани ведуть переговори з Міноборони з питань поставки українським бійцям БМ "Оплот", які поки купують лише в Таїланді. "Т-84 – це фактично ті ж "Оплоти" за своїми характеристиками. При цьому модернізація танка Т-84 на порядок нижче, ніж виготовлення "Цитаделі", – розповів головний інженер заводу Олександр Шейка.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти