На півдні Одеської області поряд з селом Орловка Ренійського району почали будівництво першої поромної переправи через Дунай. Вона з'єднає Бессарабію з румунською Ісакчею. До цього людям, охочим потрапити на Балкани, доводилося їхати окружним шляхом через Чернівецьку та Закарпатську області або Молдову. "Сегодня" дізналася, на якому етапі знаходиться будівництво і що може перешкодити його завершенню.
Координатор проекту, нардеп Антон Кіссе розповів нам, що ініціативу з будівництва переправи проявило Генеральне консульство Румунії в Одесі.
"А міжурядовий договір про відкриття пунктів пропуску між Україною та Румунією підписали ще півроку тому", – зазначив Кіссе і додав, що завдяки переправі на півдні Одещини з'являться додаткові робочі місця, а в бюджеті області – додаткові кошти. А за нинішнього стану речей це важливо, адже, за словами начальника відділу морегосподарського комплексу і транспорту Одеської ОДА Георгія Зубка, молдавська сторона щорічно заробляє близько 11 млн євро на українських автомобілістах, які через відсутність прямого маршруту до Румунії змушені їхати в об'їзд.
В Одеській ОДА повідомляють, що в Україні будівництвом займається ТОВ "Поромний комплекс Орловка", а загальний обсяг коштів, наданих англійськими та кіпрськими інвесторами, – 6 млн євро. "Передбачається, що на лінії працюватимуть два пороми з графіком руху щопівгодини, перевозячи тисячі одиниць транспорту і стільки ж осіб щодня. Вартість проїзду на переправі буде значно нижчою, ніж на аналогічних за кордоном. Якщо в Європі за перевіз легковика беруть 18 євро, то у нас – 10", – пояснили в прес-службі ОДА і зазначили, що переправа скоротить шлях на Балкани на 200 кілометрів і дозволить виграти 12 годин шляху.
Політолог Ярослав Католик каже: "Про переправу говорили десять років, але далі планів не пішло. Зараз виділили землю. Відстрочити закінчення будівництва може невиконання румунською стороною своїх зобов'язань, а також невдоволення Молдови, що отримала більше впливу на міжнародній арені завдяки підписаній угоді про асоційоване членство в ЄС", – говорить Католик і зазначає, що без відремонтованої траси "Одеса-Рені" в переправі буде мало користі.
А ось депутат облради Юрій Маслов зазначає: "З румунської сторони переправа далека від транспортних розв'язок. До того ж однієї недостатньо – її потребує кожен населений пункт".
А ось політолог Геннадій Чижов вважає, що при будівництві порома варто враховувати економічну та геополітичну зацікавленість Румунії в Бессарабії.
"Досі не знято план Великої Румунії, який передбачає максимальне розширення її кордонів. І з точки зору бажаного румунською стороною приєднання Бессарабії, переправа – дуже вчасно", – говорить Чижов.
Нагадаємо, з початком Другої світової війни Гітлер дозволив Румунії анексувати Бессарабію і Задністров'я – таким чином утворилася румунська Трансністрія. На думку Чижова, переправа – лакмусовий папір для української державності: якщо країні бути, то буде і переправа з провідною до неї трасою, в іншому ж випадку виграє Румунія, якій з Бессарабією з'єднуватися буде легше.
Читайте також:
- В Одесі знову горить Музей морського флоту
- В Одесі хлопець жорстоко побив медика і вирвав з вуха сережку
- В Одесі водій влаштував п'яні гонки з поліцейськими і "втратив" пасажира
- Одеські поліцейські розповіли, в яких випадках готові евакуювати авто депутатів і прокурорів
- Перша сесія Одеської міськради: вибрали секретарем зятя екс-мера і дали 20 млн на тепло