Сьогодні на сесії Одеської міської ради депутати вирішать долю житлового мікрорайону в Київському районі на Таїрово. Тут можуть знести 61 приватний будинок, щоб на їх місці побудувати висотки. "Сегодня" побувала в приватному секторі і дізналася про настрої місцевих жителів і про те, як вони ставляться до можливого виселення.
Детальний план забудови мікрорайону в межах вулиць Академіка Вільямса, Архітекторської, Академіка Корольова і Люстдорфської дороги передбачає будівництво висотних житлових будинків. "На першому етапі протягом 3-7 років тут планується будівництво 16- і 10-поверхових будинків і двоповерхового дитячого садка на шість груп. А до 2031 року тут ще може з'явитися триповерхова школа на 40 класів, дитсадок на 18 груп і три паркінгу місткістю сто машин кожен", – розповідають про план в муніципалітеті і додають, що реконструкція дозволить розширити проїжджу частину Люстдорфської дороги.
Контраст. Старі будинки чергуються з сучасними за парканами. Фото: І. Чіркіна
Для реалізації цього плану необхідно знести приватний сектор на Трамвайній і Тролейбусній вулицях. Невелика ділянка оточена трамвайною лінією і декількома висотками. Тут немає заасфальтованих доріг, і щоб дістатися до своєї хвіртки, місцевим жителям доводиться покривати бруд, калюжі та ями будівельним сміттям і старими дошками – вони тут всюди. Старі будинки оточені численними прибудовами – в одному будинку тут можуть жити до чотирьох сімей.
Є тут і нові будівлі за високими парканами – деякі з них ще не заселені, грубий камінь стін не оброблений. Кожен будинок тут охороняє великий собака, і вулиця наповнюється гавкотом, варто на неї ступити незнайомцю.
На місці потенційних висоток – житлові будинки без каналізації
Ймовірний знесення тут обговорюють неохоче. "Нас обіцяють знести ще з 1985 року, але далі розмов справа не доходить. Тому і зараз не віриться, що приїдуть бульдозери. До того ж вулиця не занепадає – тут будуються, ремонтують будинки. Я ось тільки поставила нові вікна", – розповідає нам мешканка Трамвайної вулиці Лариса. Жінка зізнається, що в останній раз чутки ходили про те, що до 2030 року тут нічого будувати не будуть.
Висотки. Багатоповерхівки нависають над приватними будиночками, де одесити вирощують птицю і виноград. Фото: І. Чіркіна
Її сусід Іван Яковенко зазначає, що в районі і без знесення будинків є проблеми. Наприклад, відсутність каналізації. "Живемо в сучасній Одесі, а ніби в Середньовіччі", – нарікає чоловік, і при цьому зізнається, що не готовий погодитися на переїзд. "Я тут живу все життя – вирощую виноград. Хтось тримає курей і качок, котів і собак – куди їх потім дівати? Краще б влада просто довели до розуму те, що є – знесли вже зруйновані будинки, зробили дороги на мікрорайоні, провели озеленення і регулярно прибирали сміття. Тоді і зносити нічого не треба було б", – підсумував співрозмовник.
НЕВИГІДНА ПЕРСПЕКТИВА
Жителям приватного сектора обіцяють нове житло в квартирах новобудови. Однак ріелтори зізнаються, що такий обмін може бути нераціональним. "Завжди вигідніше мати свою землю в курортному місті. Зараз економічна криза, але вона все одно залишається дорогою і цінною. Ймовірно, що через кілька років навіть невелику ділянку можна буде вигідно продати. У той час як квартира в новобудові коштуватиме в рази дешевше", – пояснює ріелтор Катерина Червона.
Читайте також:
- В Івано-Франківській області Яценюк перевірив відремонтовану ділянку дороги
- "Укрзалізниця" знизила вартість квитків на потяг з Києва до Одеси
- Вулиця Златоустівська в Києві – водоспади, будинок з ромашками і залізний храм
- У Дніпропетровській області почали перевіряти якість доріг
- На мосту Патона в Києві будуть ліквідувати ями
- Безробіття й енергетичний колапс загрожують Донбасу
- У мережі з'явилися перші знімки масштабного будівництва моста через Керченську протоку