Велосипедна столиця України – на таке звання претендують жителі Гуляйполя у Запорізькій області. За кількістю двоколісного транспорту невелике містечко не поступається Амстердаму – головній велосипедній столиці світу. Хоча скільки двоколісних в Гуляйполі – навіть порахувати не можуть. Втім, пересіли на велосипеди селяни не заради слави: їх просто змусили обставини.
Валентина Савіна всюди їздить на велосипеді. За покупками, на роботу і в гості. Вчить правилам дорожнього руху внучку. Олександра на велосипеді їздить в школу, а на канікулах катається по всьому Гуляйполю.
Ірина Давидова на своєму велосипеді возить пиріжки. Сама пече і продає.
Каже, придбала собі мопед, але він швидко зламався. А її старенький велосипед досі на ходу. Хоча і ремонтували вже сто разів.
На велосипеді на роботу їздить і директор гуляйпільського краєзнавчого музею Любов Геньба. Каже, так відчуває зв'язок поколінь, тому що перші велосипеди в Гуляйполі з'явилися майже одночасно з тачанками легендарного Нестора Махна.
Двадцять років тому в Гуляйполі зупинився весь громадський транспорт – перевізники вирішили, що невигідно ганяти автобуси по місту. Тим більше, обійти його пішки можна менш ніж за годину. Гуляйпільці недовго думали – і пересіли на великі.
В Гуляйполі – близько чотирнадцяти тисяч осіб. А скільки мають велосипедів – не знають навіть в мерії.
"Це неможливо підрахувати, повірте мені. У кожному дворі не по одному, а по два і більше велосипеди. Навіть у жителів багатоквартирних будинків, а у нас їх 49, а я теж, до речі, проживаю в багатоквартирному будинку – у мене два", – каже Сергій Ярмак, мер Гуляйполя.
Амстердам, Барселона, Пекін – визнані велосипедні міста. Українське Гуляйполе сміливо можна заносити в цей список за кількістю двоколісних на одного жителя.
Раніше ми писали про те, що мер Івано-Франківська зобов'язав чиновників їздити на велосипеді.