Минулого тижня Гран-прі Німеччини виявився відром крижаної води для "Мерседес". На рідній землі, та ще й в момент ювілею, команда зазнала прикрої і зовсім несподіваної поразки. І хоча верх таблиці Кубка Конструкторів залишився без змін, Хоккенхайм змінив щось інше. Тепер інші команди (і фанати теж) знають: при правильних налаштуваннях і дещиці божевільного везіння "Мерседес" можна перемагати.
Географічно Гран-прі Угорщини – найбільш близьке до України місце проведення Формули-1. Приємно, що в останні роки все більше і більше українських фанатів можуть собі дозволити побачити королівські гонки наживо.
Тим більше, що дивитися є на що: взяти хоча б Ф2. "Молодшу гонку" Хунгарорінга виграв Мік Шумахер – син легендарного Міхаеля Шумахера. Зазвичай, якщо сезон для пілота Ф2 складається дуже добре (чемпіонство і віце-чемпіонство в сезоні), їх "забирають" в Формулу-1. Не завжди бойовим пілотом, але все ж є підстави знову чекати прізвище Шумахер у великих перегонах.
Кваліфікація. Поул-позиція в Угорщині важлива на 50% – з неї на Хунгарорінгі виграється приблизно кожна друга гонка. З урахуванням складності траси і мінімумом обгонів – вже краще почати першим. Вранці суботи протокол очолив Хемілтон, побивши рекорд траси, встановлений Шумахером в 2004. Але вже до обіду шальки терезів почали крен на користь "Ред Булл" – Ферстаппен показав, що не збирається зважати на те, скільки там у Хема чемпіонств. Перша сесія квал була за молодим голландцем. Льюїс очолив другу частину, обігнавши Макса на 0,025 секунди. Третя, фінальна частина за ним і залишилася – поул-позиція для "Божевільного Макса", перша за 93 гонки. Макс став сотим пілотом історії Формули, які займали перше місце стартового ряду. Крім себе і команди, пілот порадував і всю Японію: це перший поул для моторів "Хонда" з 2006 року. Другим стартував Боттас, Хемілтон починав третім. Їм дихали в спину Леклер і Феттель.
Гонка. Старт відзначився сумбуром у топ-п'ятірці. Ферстаппен пішов вперед, і Хемілтон з грацією слона в посудній лавці рушив за ним. П'ятиразовий допустив контакт з напарником, що повторив і Леклер – поганий приклад, як відомо, заразливий. Шарль підчепив носовий обтічник Боттаса, через що фіну знадобився вимушений піт-стоп. Валттері зміг зайти на лагодження лише на шостому колі, після чого повернувся на трасу останнім. Далі гонка придбала спокійний, розмірений характер. Вималювалася тенденція: якщо на трасі немає боротьби Ферстаппена і Леклера – "кіна не буде".
Після 22-го кола Хемілтон почав скорочувати відставання від лідера. Макс поскаржився команді на поганий стан шин, але продовжив обмінюватися з лідером "Мерседеса" швидкими колами. На 25-му Макс все ж перевзувся, але зумів повернутися на трасу перед Хемом. Тепер у "Ред Булл" було лідерство і свіжа гума, а у "Мерседеса" були великі проблеми. На 32-му колі Хемілтон поставив свіжі шини і кинувся в погоню. За кілька кіл він наблизився до Ферстаппена до різниці в секунду і почав активно атакувати на поворотах. На щастя для Макса, англієць помилився в одному з поворотів і вилетів за межі траси, зіпсувавши нову гуму. Потрібно було щось рішуче міняти.
На 49-му колі в "Мерседес" приймають неочевидне рішення – ще один піт-стоп для Хемілтона. На цей раз Льюїс вибирає "Медіум" і виходить на трасу в 20 секундах позаду Ферстаппена. Через 11 кіл розрив був уже 10 секунд. Ще 6 кіл – і Льюїс за секунду від лідера. Одна атака – і "Срібна стріла" з'їдає голландського лева.
Гран-прі Угорщини виграв Люіс Хемілтон, восьма перемога в сезоні, 81-а в кар'єрі.
Ферстаппен задовольняється другим місцем, бронзу забирає Феттель. Леклер четвертий.
Весь інший пелетон поступився переможцю колом і більше. Весь. Пелетон. Повільніше. На круг. Висновки кожен робить сам. Іноді трубо-ера здається сном хворого божевільного.
Попереду Формулу чекає літня відпустка. Наступна гонка почнеться разом з першими шкільними дзвінками. На стику серпня та вересня пелетон приїде до Бельгії.
Результати Гран-прі Угорщини
- Льюїс Хемілтон ( "Мерседес")
- Макс Ферстаппен ( "Ред Булл") – +17,796
- Себастьян Феттель ( "Феррарі") – +1.01,433
- Шарль Леклер ( "Феррарі") – +1.05,250
- Карлос Сайнс ( "Макларен") – +1 коло
- П'єр Гаслі ( "Ред Булл") – +1 коло
- Кімі Райкконен ( "Альфа Ромео") – +1 коло
- Валттері Боттас ( "Мерседес") – +1 коло
- Ландо Норріс ( "Макларен") – +1 коло
- Александер Албон ( "Торо Россо") – +1 коло
- Серхіо Перес ( "Рейсінг Пойнт") – +1 коло
- Ніко Хюлькенберг ( "Рено") – +1 коло
- Кевін Магнуссен ( "Хаас") – +1 коло
- Даніель Ріккардо ( "Рено") – +1 коло
- Данило Квят ( "Торо Россо") – +2 кола
- Джордж Расселл ( "Вільямс") – +2 кола
- Ленс Стролла ( "Рейсінг Пойнт") – +2 кола
- Антоніо Джовінаццо ( "Альфа Ромео") – +2 кола
- Роберт Кубіца ( "Вільямс") – +3 кола
- Ромен Грожан ( "Хаас") – не фінішував
Загальний залік
- Льюїс Хемілтон ( "Мерседес") – 250
- Валттері Боттас ( "Мерседес") – 188
- Макс Ферстаппен ( "Ред Булл") – 181
- Себастьян Феттель ( "Феррарі") – 156
- Шарль Леклер ( "Феррарі") – 132
- П'єр Гасли ( "Ред Булл") – 63
- Карлос Сайнс ( "Макларен") – 58
- Кімі Райкконен ( "Альфа Ромео") – 31
- Данило Квят ( "Торо Россо") – 27
- Ландо Норріс ( "Макларен") – 24
- Даніель Ріккардо ( "Рено") – 22
- Ленс Стролла ( "Рейсінг Пойнт") – 18
- Кевін Магнуссен ( "Хаас") – 18
- Ніко Хюлькенберг ( "Рено") – 17
- Александер Албон ( "Торо Россо") – 16
- Серхіо Перес ( "Рейсінг Пойнт") – 13
- Ромен Грожан ( "Хаас") – 8
- Антоніо Джовінаццо ( "Альфа Ромео") – 1
- Роберт Кубіца ( "Вільямс") – 1
Кубок конструкторів
- "Мерседес" – 438 очок
- "Феррарі" – 288
- "Ред Булл" – 244
- "Макларен" – 82
- "Торо Россо" – 43
- "Рено" – 39
- "Альфа Ромео" – 32
- "Рейсінг Пойнт" – 31
- "Хаас" – 26
- "Вільямс" – 1.