Збільшення адміністративної відповідальність за порушення правил користування ременями безпеки і шоломами з 51 до 850 гривень знизить рівень смертності на дорогах, але позбавляє водіїв права вибору.
Про це в коментарі сайту "Сьогодні" заявив адвокат Вадим Володарський.
На думку правозахисника, законопроект № 8492 може позитивно позначитися на статистиці смертності на автотрасах.
"Ефективно це буде. Ремінь безпеки знижує ймовірність тяжких наслідків при деяких видах ДТП в кілька разів. Тим більше це стосується мотошоломів, адже влітку в повній екіпіровці їздить мало мотоциклістів. Це знизить смертність, якщо це буде виконуватися", – говорить Володарський.
Але є ризик, що ці нововведення можуть неоднозначно трактуватися водіями автомобілів і мотоциклів.
"Використання ременя безпеки або шолома водієм певного транспортного засобу – це питання, яке не стосується безпеки інших людей. Застосування ременів безпеки або шолома стосується безпеки виключно самої людини. Людину, по суті, позбавляють вибору самим фактом того, що це зробили обов'язковим. Якийсь примус у питанні, який не стосується безпеки інших людей, це, в принципі, неправильно. Це вічне протиріччя між безпекою та свободою", – доповнює адвокат.
Крім того, виникають питання і з покаранням за подібне порушення.
"Виносити такі постанови буде поліція. Як поліція доводитиме, була пристебнута людина чи ні? Мені це не зовсім зрозуміло. Ці постанови будуть масово оскаржені в судовому порядку, тому що доказів ніяких не буде", – підсумовує правозахисник.
Нагадаємо, в цілому по Україні за останні три роки в аваріях загинуло понад 15 тисяч людей. Прем'єр-міністр Володимир Гройсман назвав ситуацію катастрофічною і підкреслив, що трагічні випадки почастішали на відремонтованих трасах, тому що автомобілі по них "мчать зі швидкістю літаків", а технічні засоби для контролю швидкості не встановлюються.
Також раніше повідомлялося, що п'яних лихачів не лякає, що за водіння в нетверезому вигляді стягують до 40 тисяч гривень штрафу, а також позбавляють прав на термін до 10 років.