Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Перейменування міст і сіл: чи потрібно українцям через декомунізацію міняти документи

25 жовтня 2015, 07:50

Олександр Панченко

Прописку можна змінювати за бажанням, печатки - обов'язково, а в заповіт впишуть дві адреси

Артемівськ вирішено перейменувати в Бахмут. фото art-bahmut.org

Артемівськ вирішено перейменувати в Бахмут. фото art-bahmut.org

Реклама

Перехідний період, коли всі вулиці, площі, міста і населені пункти повинні визначитися з новими некомуністичними назвами і знесенням пам'ятників і символів епохи СРСР, добігає кінця. "Сегодня" дізналася, як йде процес і як діяти українцям у разі перейменування.

Нагадаємо, закон про декомунізацію набув чинності в травні, перехідний період закінчується 20 листопада. Зараз, за оцінками експертів, перейменуванню по всій країні підлягають 908 об'єктів – області, райони, міста, вулиці, площі. Деякі міста вже перейменувалися: так міськрада Артемівська прийняв рішення назвати місто Бахмутом, Дзержинськ планує перейменуватися в Торецьк.

Цікаво підійшли до питання в Дніпропетровську: назва городяни вирішили залишити, але змінити зміст – "переназвати" на честь апостола Петра, а не радянського діяча Петровського.

На підтвердження цього з'явився і перший документ. Днями митрополит Онуфрій, освячуючи новий міський храм, назвав Дніпропетровськ "Градом Святого Петра". Факт зафіксований у спеціальному сувої, який за церковним статутом зберігається вічно.

Як роз'яснив нам директор Інституту національної пам'яті Володимир В'ятрович, офіційно зміна назви має затверджуватися постановою ВР. "Місцеві органи влади в населеному пункті повинні до 20 листопада 2015-го вирішити питання про перейменування і подати пропозиції до Ради, – говорить В'ятрович. – А депутати протягом 3 місяців (до 20 лютого 2016- го) зобов'язані прийняти спільну постанову про перейменування відразу сотень міст і сіл".

ПАСПОРТ. А ось міняти назви в самих містах – прерогатива місцевої влади, і багато вулиць вже називаються по-новому. Автоматично змінюються і адреси проживання українців. Як стверджує В'ятрович, примусово ставити в паспорт новий штамп про реєстрацію з новою адресою не треба, тільки за бажанням.

ПРАВА, ТЕХПАСПОРТ. За словами юриста Володимир Столітній, міняти адреси в цих документах не потрібно. Якщо людина, на чиє ім'я зареєстрований транспорт, не збирається змінювати фактичне місце проживання, зміна прав і техпаспорта – необов'язкові. Але якщо планується переїзд – техпаспорт треба міняти, а авто перереєструвати, закон вимагає відповідності в документах.

ДОКУМЕНТИ НА ВЛАСНІСТЬ. Право власності на квартиру, будинок, земельну ділянку залишаються без змін, говорить Столітній. Зміни в них внесуть автоматично: "У документі, який отримає новий власник, наприклад, у випадку продажу, уже буде вказаний актуальний на сьогоднішній день адреса на підставі електронного реєстру перейменованих вулиць", – говорять нотаріуси.

БІЗНЕС. А ось підприємцям змін не уникнути. "Як юрособи, так і фізособи-підприємці зобов'язані внести зміни у свої статути (це безкоштовно, але можливі черги в місцевих органах влади) і замовити нові штампи і печатки, на яких є адреса організації (за виготовлення яких доведеться заплатити – від 120 грн)", – пояснив нам Столітній.

Заповіти, доручення. З оформленням цих документів можуть бути складності. Одні нотаріуси згодні завірити їх на підставі даних, в яких вказані старі назви, інші вимагають внести зміни: наприклад, поставити в паспорті штамп з реєстрацією місця проживання на перейменованої вулиці.

Більшість схиляється до того, щоб вказувати два варіанти адреси, припустимо, для квартири, яка заповідається, – новий, а в дужках – старий. Те ж стосується і місця проживання особи, яка видала довіреність.

Але Столітній впевнений, що всі ці проблеми Мін'юст врегулює вже наступного року, коли закон про перейменування запрацює на повну силу. "Міністр юстиції заявив, що в держустановах від громадян не повинні вимагати ніяких довідок, але це не стосується приватних структур. Тому варто, про всяк випадок, внести зміни про адресу реєстрації свого місця проживання, хоча б у паспорт", – радить юрист.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...