Як малюють українську 3D-анімацію: репортаж з найбільшої в Україні студії

Чим живе найбільша в Україні мультстудія, або як працювати тиждень, не виходячи з офісу

Веселі мультфільми робляться із серйозним виразом обличчя. І чим ближче до формату 3D – тим обличчя серйозніші. Такий висновок я зробила, побувавши на найбільшій в Україні студії анімації під назвою "Анімаград". Саме тут зробили популярний мульт "Викрадена принцеса: Руслан і Людмила" і "Ескімоска", а зараз зайняті виробництвом довгоочікуваної "Мавки". 

"Якось до нас прийшла влаштовуватися на роботу панянка. Вона була впевнена, що з ранку всі приходять, співають діснеївські пісні, а з кімнат вистрибують зайці і Міккі Маус, – сміється арт-директор Кріс Коскінен. – Яке ж було її здивування, коли вона зрозуміла, що насправді студія анімації – це завод і суворе, малоромантичне виробництво! А її основа – це "п'ята точка", посидючість. Незалежно, 2D- або 3D-мультфільм, працювати над одним проектом доводиться цілі роки. Так це цікаво. Але сказати, що кожен день тут свято – ні. Це кропітка праця день у день".  

"Анімаград" – гігантська майстерня художників, фахівців з 3D-моделювання тощо. Зараз на студії – близько 200 осіб.

Реклама

"У 2012 році нас було не більше 30, вже через рік "доросли" до 100 осіб і переїхали з маленького офісу на студію FILM.UA, – згадує Project manager Марія Клаунінг. – Близько 100 осіб працюють на аутсорсі, причому не тільки в Києві, а, наприклад, і в Харкові. У нас були підрядники з Бразилії, Франції, Польщі і навіть Індії!". 

На сайті студії багато вакансій, і створюється відчуття, що сюди досить легко потрапити.

"Взагалі ми шукаємо людей весь час, – говорить Кріс. – Даємо тестове завдання, дивимося, як людина справляється. Взагалі 3D-виробництво в Україні вкрай мало розвинене. Наші люди – самоучки. Їх дуже мало, і вони на вагу золота. Ми, як студія, зацікавлені в нових юних талантах. Щоб до нас приходили люди не стільки з суперпортфоліо, скільки з великим бажанням створювати мультфільми".

Життя "Анімаграда" таке ж, як і в будь-якому офісі: співробітники п'ють каву, розмовляють, грають в настільний хокей для розрядки і відпочинку очей. Інша справа – момент здачі проекту. В період здачі "Викраденої принцеси" хлопці сиділи тут цілодобово, а дружини і друзі привозили їм їжу. Зізналися по-секрету: бувало так, що частина колективу в 3D-департаменті зайшла на роботу в понеділок, а вийшла – в суботу. Працювали в три зміни, 24 години на добу! В такому авральному режимі півроку здавали нині знамениту "Викрадену принцесу. Руслан і Людмила".

"Анімаград" створює комерційне кіно ("мейнстрім"), яке орієнтоване на широку аудиторію – і дітей, і дорослих.

Реклама

"У мейнстрім головне слово завжди за продюсером, і це світова практика, – каже Крістіан. – У світі всього кілька режисерів, які самі вирішують, яким буде фільм. Наприклад, такий Хаяо Міядзакі ("Віднесені привидами", "Ходячий замок" – Авт.), який займається "артовою" 2D-анімацією". 

В "Анімаграді" були сильно здивовані, коли я спробувала порівняти їх студію з пітерською студією "Мельница", яка зробила сагу про трьох богатирів.

"Це приємне, але не зовсім вірне порівняння, – каже арт-директор. – Вони займаються 2D-анімацією, у них трохи інший напрямок. Швидше за "Анімаград" можна порівняти з Wizard ("Снігова королева", "Вовки-вівці". – Авт.), яка робить 3D-проекти. Їх продюсер і засновник виховав свою цілу плеяду російських аніматорів і російського кінематографа. "Анімаград" за своєю структурою і напрямком заточений під західні технології розвитку кінематографу. Є кілька світових студій 3D-анімації. Ми всі один одного поважаємо і підтримуємо, але доріжка у кожного з нас своя". 

 | Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
 | Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
 | Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
 | Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
 | Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
 | Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні
1/6

Мультфільми: ілюзія з нічого 

Головний художник студії "Анімаград", арт-директор Крістіан Коскінен з посмішкою говорить, що його життєвий шлях був визначений ще з дитсадка, на заняттях з малювання.

Реклама

"Я виріс в кінематографічному середовищі, хоча батьки і не думали, що в 19 років я займуся анімацією, – згадує Кріс. – Тоді, в 90-х, в Києві була студія "Борисфен", яка співпрацювала з французькою Millimage. Для французів ми були "виконавчим ресурсом", але це дозволило вирости в Україні новим кадрам і створити досить яскраву школу. У 2005 все це звалилося. Фінансування не було, аніматори роз'їхалися в Польщу, РФ, США. У "Анімаград" в 2012 році мене запросив продюсер Єгор Олесов. Він хотів створити фундаментальну студію, яка вийде на світовий ринок. У підсумку так і вийшло! Зараз у нас свій цех художників (близько 20). 

Анімація – колективна творчість, "якання" тут особливо не доречно. Та й образ персонажа в процесі його створення може кардинально змінитися. Наприклад, з 2012 і до 2018-го біля образу Людмили з "Викраденої принцеси. Руслан і Людмила "було близько 130 ескізів і трансформацій. Розробка кожного 3D-мультфільму займає 4-5 років. Створюються тисячі ескізів, з яких ми дуже довго вибираємо те, що потрібно. За роки звикаєш до того, що велика частина твоєї роботи просто йде в корзину або на полицю. Знаєте, як затверджувався образ Мавки? Продюсери, режисери, художники збиралися разом і місяцями затверджували варіанти її зачіски! Навіть куди який локон лягає, обговорювали цілі фокус-групи. Затвердили зачіску – перейшли до її вінка на волоссі. І за новою: з такими квітами або з іншими? У дівчаток-художниць одна думка, у режисера – інше, а за сюжетом потрібно взагалі третє. Хоча останнє слово і "стоп" – за продюсером. Взагалі моя робота – прекрасна, вона творча. Мені цікаво з нічого формувати ілюзію. У цьому – диво. Навіть якась магія".

"Мій шлях був визначений"

Читайте також:

"Мавка": процес переходу з 2D у 3D 

Перший проект студії "Анімаград" – дитячий розважальний 2D-мультсеріал "Ескімоска", який розійшовся по всьому світу. Але широке коло глядачів заговорило про студію після виходу в кінотеатрах 3D-мультфільму "Викрадена принцеса: Руслан і Людмила". Він з великим успіхом йде в прокатах за кордоном, а недавно виграв премію за кращий анімаційний фільм рейтингу "Знято в Україні".

"Також ми працювали над проектами" тікі "і" Клуб всезнайок ", який в минулому році отримав премію Держкіно за кращий освітній дитячий проект, – розповідає Project manager Марія Клаунінг. – Зараз ми працюємо над мультфільмом "Мавка. Лісова пісня": він уже в стадії 3D-виробництва". 

"Ескімоска". Став першим успішним 2D-проектом студії. Фото: студія "Анімаград"

На першому поверсі "Анімаграду" – 2D-виробництво: там знаходяться художники, сторібордисти, арт-департамент і керівництво. На другому поверсі – повністю 3D-виробництво. Створення проекту починається "з першого поверху", де народжуються ідея, сюжет і персонажі.

"Творчі особистості – дуже тендітна субстанція, – говорить керівник 2D-напрямки Яна Медведєва. – На етапі промальовування персонажів дуже важливо підживлювати натхнення художників". 

В "Анімаграді" важливі знання базових основ графіки і програм, а ось вік особливого значення не має.

"У нас є фахівець, який до 40 років працював в сфері обслуговування, – говорить Рафаель Бланко, фахівець 3D-напрямку. – А потім сам вивчив програму Maya і зараз показує дуже високі результати. А є 17-річна дівчина, яка за рік вивчила програми так, що тепер творить дива!" 

На певному етапі 3D-аніматорам потрібна допомога акторів: вони відтворюють потрібні рухи, міміку і емоції, що допомагає "оживити" персонаж.

"На жаль, спеціальних акторів анімації в нашій країні немає, – каже Марія. – Сьогодні в театрі і кіно акторів навчають мікрожестам, передавати емоції поглядом або придихом. В анімації це не працює, тут все дуже перебільшено. Потрібно часом просто дуріти. Ми з великими труднощами знайшли акторів, які зуміли підлаштуватися під наші вимоги. Вони для нас – на вагу золота". 

"Викрадена принцеса". Став хітом нової анімації України. Фото: студія "Анімаград"

Сергій Авакян: "Ріс на фільмах Джима Керрі" 

Актор і каскадер 3D-мультфільмів – про ходу Чорномора, падіння Руслана, три операції та подарунок долі

- Сергію, як вийшло, що викладач англійської став актором-аніматором і каскадером?

- Взагалі, я виріс на фільмах Джима Керрі. Його монологи з "Ейс Вінтури" розповім в будь-який момент дня і ночі. Мама каже: "У кого ти – зрозуміти не можу, в нашій родині акторів ще не було". А вийшло все випадково. Project Mаnаger Ірина Трошкіна з Film.ua знайшла мене через знайомого, з яким я працював на одному англомовному проекті. Потрібні були актори, які говорять англійською, для анімації Руслана в мультику "Викрадена принцеса". А я 7 років в Греції вчив англійську в спецшколі і потім 5 років – в університеті в Україні. Паралельно ці 12 років викладав, тому вона для мене рідна. Ірина вислала маленьке демо, що потрібно робити – ролик аніматора мультфільму "Мадагаскар". Я дивився недовго, секунд 10, і вирішив спробувати. Коли мені подзвонили, я як раз був в кінотеатрі. Посеред фільму встав, тихо сказав героям фільму: "Скоро побачимося на екранах!" і вийшов.

- Чим запам'яталися проби?

- Відчуттям, що немов завжди цим займався. Хоча на мені був звичайний одяг, не пристосований для різких рухів анімації. Але тим було смішніше. Спочатку мені показують базові рухи в лейаутах – намальованих олівцем фрагментах сюжету. А я вже намагаюся це виконати. Записуємо навіть мої проби: на них може вийти навіть краще, ніж при самій зйомці.

- Складно, напевно, робити ці гіпертрофовані рухи, стрибки і гримаси?

- Чим складніше завдання, тим цікавіше! Вся ця біганина, стрибки і падіння насправді виконувалися мною і потім переводилися в анімаційний формат. Момент, коли Русланчик бігає по дахах, падає в вікна будинків, ми вирішили знімати не статичною, а динамічною камерою, і не в студії, а на спортмайданчику. Я бігав, гойдався на турнікетах, а оператор бігав за мною з камерою. Пізніше, вже в студії, я запропонував прикріпити камеру собі на голову, щоб ракурси додати. Поставили стіл, з якого я стрибав, перекидався, чіплявся за балку на стіні. І так – знову і знову, поки не досягли потрібного результату.

- А близькі як ставляться до вашої травмонебезпечної роботи?

- Мама спочатку задавала питання: "Ти що, насправді з даху на дах перестрибував???" Тепер вона вже знає технологію, сміється. Це моя фізіологія, я з дитинства був непосидючим. До того ж я змалку працюю. Якщо побачили в закадрових сценах, що я десь з розгону б'юся об стіну, то режисери тут ні до чого – це я так репетирую. Навпаки, хлопці часто самі просять: "Сергію, нам вже вистачить, більше не треба". Наш керівник Олег Маламуж – перфекціоніст. Він дуже грамотно підходить до своєї справи, чітко знає, чого хоче. Він сильно переживає за моє здоров'я. За півтора року у мене через травми було три операції – то коліно, то ще щось. Але лікарі мене швидко повертають на ноги. Подумаєш, пару раз вдарився об стіну! Інша справа – реакція оточуючих. Для мене вона безцінна!

- Яке завдання було найскладнішим?

- Грати Чорномора. Щоб придумати ходу сутулому карлику з посохом, знадобилися вміння з танцювальної сфери. У підсумку, щоб її виконати, я сильно скорчився, а з тіла рухалися тільки ноги нижче коліна. Ходити в позі Чорномора кілька годин виявилося дуже непросто. На наступний день була страшна крепатура, плечі горіли! Зіграєш роль Чорномора – і спортзал вже не потрібен. Відігравати його емоції, крики - теж особливий досвід. Хто б повз проходив, подумав, що когось ріжуть. Хлопці з анімаційного відділу – неймовірно талановиті. Їхня праця і години, витрачені за моніторами, варті особливої ​​похвали.

Процесс. Створити рухи, які будуть потім намальовані. Фото: з архіву С. Авакяна

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62589.19

Bitcoin Cash (BCH)

479.23

Binance Coin (BNB)

533.55

Ethereum (ETH)

3059.16

Litecoin (LTC)

78.66

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
52,82
27,61
55,40
53,40
54,40
26,89
56,40
54,40
53,79
28,14
56,49
54,96
54,95
27,76
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,50
51,01
26,95
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.57

Євро (€)

42.16

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти