Як українці шукають роботу: де дізнаються про вакансії і яким компаніям віддають перевагу

Для більшості претендентів важливим є стабільність компанії і корпоративні цінності

Для більшості українців головний критерій при пошуку роботи – це хороша зарплата і можливість кар'єрного зростання. Але є й інші чинники, які впливають на здобувачів при виборі майбутнього робочого місця. Сайт "Сегодня" розбирався, як українці шукають роботу, в яких сферах воліють працювати і де знаходять інформацію про вакансії.

На що звертають увагу: стабільність, зарплата і цінності компанії

Нещодавно рекрутинговий сервіс HeadHunter Україна опублікував дослідження "Рейтингу роботодавців України", основною метою якого був аналіз і дослідження думок тих людей, які шукають роботу на сайті. У рейтингу також вивчили, які критерії важливі для шукачів при виборі роботи, де вони шукають інформацію про вакансії і в яких сферах воліють працювати.

Реклама

Так, респонденти відповіли, що пріоритетним при виборі компанії-роботодавця для них є стабільність компанії – 71%, на другому місці за важливістю виявилася корпоративна культура (цінності, місія) – 45%, слідом йде соціальна відповідальність компанії – 34%.

Також для українців при виборі роботи важливим виявилося розміщення офісу – 24%, наявність іноземних інвестицій в компанії – 24%, відгуки про компанії в відкритих джерелах – 23%. А от найменше уваги звертають на популярність бренду – 17%, рекомендації знайомих – 15% і місце в бізнес-рейтингах – 7%.

Аналітик HeadHunter Україна Лариса Онипко пояснює, що стабільність компанії дійсно важлива для шукачів.

Реклама

"Стабільність компанії для більшості претендентів – це стабільна зарплата, зайнятість в компанії, робота і розвиток. З року в рік важливим критерієм при виборі роботодавця залишається корпоративна культура. Але останніми роками цей показник набирає все більшої ваги. 45% оцінюватимуть роботодавця за тим фактором, які у нього цінності і місія, і претендент розділятиме цінності цієї компанії", – говорить Лариса Онипко.

Вона пояснює, що зростання важливості корпоративної культури для шукачів пояснює тим, що основною силою на ринку праці є "покоління Y" – ті, хто народився після 1981 року. І вага цього покоління збільшуватиметься з кожним роком, а 2020-го на ринку праці буде вже близько 70% представників цього покоління.

"А для них дуже важлива місія і довіри до роботодавця. Тому роботодавцям доведеться докладати чимало зусиль, щоб завоювати довіру", – зазначає Онипко.

Стосовно головних критеріїв, які впливають на вибір пропозиції про роботу, то в цьому списку безсумнівно лідирує заробітна плата, 84% респондентів назвали цей фактор вирішальним. Для 33% респондентів важливий професійний розвиток, для 29% – можливість кар'єрного росту.

28% звертають увагу на зміст і масштаби завдань – автори дослідження зазначають, що цей пункт переважно стосується технічних та IT спеціальностей. Ще для 20% важлива особистість керівника, тобто враження від співбесіди, також 20% звертають увагу на рівень посади.

Реклама

"Цікаво порівняти досвід роботи шукачів та їх критерії відбору роботи. Без прив'язки для досвіду абсолютно для всіх важлива зарплата, далі від мінімального досвіду роботи і до десятирічного досвіду для наших претендентів дуже важлива можливість кар'єрного зростання. А ось понад десять років важливий такий чинник, як зміст і масштаб завдань. Для претендентів з мінімальним досвідом роботи, студентів і молодих фахівців важливий графік роботи, а професійний розвиток важливо для тих, у кого досвід роботи більше двох років", – каже Онипко.

Також нещодавно (до Дня студента 25 січня) дослідження професійних інтересів молодого покоління проводила і компанія P&G в Україні. Виявилося, що студенти і випускники вузів дійсно шукають для себе компанії з гнучким графіком і можливість працювати віддалено. Також для них важливо мати свободу дій: вони хочуть самостійно вирішувати, коли виконувати поставлені завдання, а не слідувати вказівкам керівника.

"За результатами дослідження P&G, студенти і випускники вузів виділяють три головні критерії при виборі роботодавця – адекватна фінансова винагорода, умови роботи і графік. За перераховані параметри "проголосували" відповідно 28%, 19% і 16% опитаних. Ще 13% молодих фахівців ставлять на перше місце – команду і відносини в колективі, а 9% – відносини з керівником", – наголошується в дослідженні P&G.

Де хочуть працювати: IT, медіа і банки

Н айменш популярними галузями, де шукачі себе бачили, виявилася ХоРеКа (термін, що позначає сегмент сфери послуг індустрії гостинності (громадського харчування та готельного господарства) і канал збуту товарів з безпосереднім споживанням продукції в місці продажу. Назва "HoReCa" походить від перших двох букв в словах Hotel, Restaurant, Cafe – Ред.) – 4%, автотрейдинг – 3% і страхування – 2%. Найпопулярніші, це IT – 41%; експерти зазначають, що це через високі зарплати і можливості професійного зростання. 21% зацікавлений в галузі медіа, піару та реклами, 17% цікавлять фінанси, банки, інвестиційна діяльність, 15% – торгівля, 14% – сфера FMCG (товари повсякденного попиту: продукти харчування, побутова хімія, пиво, сигарети).

У дослідженні P&G показники схожі, незважаючи на те, що там опитувалися тільки студенти і випускники вузів. Вони теж зацікавлений в сферах IT і FMCG. А найменше молоде покоління хоче працювати в банківській сфері: такий професійний вибір готові зробити тільки 4% фахівців.

"Як відзначили учасники дослідження, вони ніколи не працюватимуть в компаніях, які орієнтовані виключно на зростання доходу, а не на турботу про своїх клієнтів і суспільство загалом. До того ж, молоді фахівці не затримаються надовго там, де керівники проявляють неповагу до своїх підлеглих, немає зрозумілих і "прозорих" умов праці (зарплата, графік роботи, обов'язки) і присутня висока плинність", – наголошується в дослідженні P&G.

Катерина Скибська, генеральний директор компанії з підбору персоналу "DOPOMOGA Ukraine", зазначає, що компаніям потрібно утримувати своїх фахівців, спілкуватися з ними, прагнути розуміти їх потреби і йти в ногу з часом.

"Я за те, щоб багато, часто і зрозумілою мовою спілкуватися з аудиторією, з кандидатами, які вам потрібні. Я за гнучкість. Потрібно багато говорити з кандидатами, слухати і чути їх, спілкуватися з ними їх мовою. Потрібно бути весь час в динаміці і не стояти на місці", – пояснює Скибська.

Дійсно, зараз дуже важлива зворотна комунікація. Тому здобувачі все більше уваги звертають на сайти компанії, їх сторінки в соціальних мережах, канали на Youtube і т.д.

Стосовно джерел, де українці шукають роботу, то тут є є велика різниця між досвідченими кандидатами та молодими спеціалістами. Кандидати з досвідом роботи від трьох років шукають вакансії переважно на сайтах цікавлять їх компаній (близько 20%), на другому місці за популярністю залишаються рекомендації знайомих (близько 20%), а на третьому – рекрутингові сайти (17%). Також вони переглядають сторінки компаній в соціальних мережах і сайти з відгуками про роботодавців.

Зате близько 30% молодих фахівців вважає за краще шукати роботу тільки на рекрутингових сайтах; слідом за популярністю йдуть сайти компаній (20%) і рекомендації знайомих (17%). Також претенденти черпають інформацію з Youtube-каналів (10%) і на професійних форумах (8%).

У свою чергу експерти одноголосно зазначають, що ідеального портрета кандидата не існує. Головне, щоб він поділяв цінності компанії, був готовий удосконалюватися і вчитися.

Нагадаємо, раніше "Сегодня" розповідав, як українцям пропонують швидку зміну професії.

При цьому експерти з працевлаштування зазначають, що в країні стрімко зростає ринок додаткових швидких заробітків – через високі ціни наші співвітчизники захопилися підробітками.

Також ми писали про п'ять найзатребуваніших професій в Україні 2019 року.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61188.94

Bitcoin Cash (BCH)

465.57

Binance Coin (BNB)

543.81

Ethereum (ETH)

2969.93

Litecoin (LTC)

79.34

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
52,81
27,61
55,40
53,40
54,40
26,89
56,40
54,40
53,79
28,62
56,49
55,02
54,97
27,76
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,56
51,08
26,95
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.55

Євро (€)

42.06

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти