Коронавірус зіпсував відпочинок десяткам українців. Туроператори скасовують поїздкина популярний курорт Санья. Пропонують вибрати для подорожей інші країни. Як бути тим, хто хоче повернути гроші за тур? І чому зробити це зовсім непросто?
Вже уявляла себе серед тропічних пляжів острова Хайнань Ольга Сподінець. Мала летіти в кінці лютого з одинадцятирічним сином. І навіть внесла аванс 14 тисяч гривень. Тепер не поїдуть.
"Ми звернулися до туроператору через турагента за поверненням наших коштів, для безпеки життя і здоров'я. Почали писати всілякі скарги ", – розповідає Ольга.
але повернути гроші за тур не так просто. І не тому, що оператор або агентство непорядні, пояснює юрист Михайло Ільяшев. Тому коронавірус так само, як цунамі, і інші стихійні лиха це форс-мажор:
"Якщо ви повинні були забезпечити людині поїздку в те місце, в такі-то дні, а там військова блокада, тому що там епідемія, і людина не їде, то потім, коли епідемія закінчиться, ви, як туристична компанія, повинні сказати людині, що будь ласка, тепер я можу виконати свої зобов'язання. Людина може сказати: "Ні, мене більше не цікавить, я хочу розірвати договір". І коли буде розриватися договір, тоді суд буде встановлювати, а скільки ж грошей має повернутися людині".
Тобто туроператор може запропонувати альтернативу: поїздку в іншу країну, або перенести подорож на момент, коли ситуація стабілізується.
Наталія Калініченко, представниця турагентства:
"Всім туристам, які придбали путівки туди, відбувалася чи компенсація, або перебронювання на інший напрямок".
Тому поки ми готували сюжет в ефір, Ользі пообіцяли повернути всю суму. Втім, юристи радять завжди уважно читати договір з тур компанією і купувати страховку на випадок невильоту.
Нагадаємо, кілька днів тому через спалах вірусу МАУ скасувала всі рейси в Китай. Також авіакомпанія заявила, що збирається евакуювати туристів, які відпочивають на курортах Піднебесної.