Людям на інвалідних візках дозволили їздити дорогами: навіщо змінили ПДР

21 червня, 07:30

Анастасія Іщенко Анастасія Іщенко

Закон прирівнює людей на інвалідних візках до велосипедистів і дозволяти їм рух проїжджою частиною

В Україні набув чинності закон, який прирівнює людей на інвалідних візках до велосипедистів і дозволяти їм рухатись проїжджою частиною. Сайт "Сьогодні" розбирався, з якими ризиками можуть зіткнутися водії та люди на візках.

Що сталося

Реклама

3 грудня 2019 року було ухвалено Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про дорожній рух" щодо організації дорожнього руху для осіб, які рухаються на кріслах колісних". Чинності закон набув тільки з 3 червня 2020 року.

За цим законом, люди, які пересуваються на інвалідних візках, мають право:

  • рухатися тротуарами, пішохідними або велосипедними доріжками зі швидкістю пішохода;
  • рухатися краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччям.

"Особи, які рухаються на кріслах колісних зі швидкістю пішохода тротуарами, пішохідними або велосипедними доріжками, мають право на переважне перетинання проїзної частини дороги позначеними пішохідними переходами. Під час руху вони повинні виконувати Правила дорожнього руху щодо обов'язків пішоходів", – пояснює Сергій Войченко, кандидат юридичних наук і громадський діяч.

Він додав, що люди в інвалідних колясках, які рухаються краєм проїжджої частини дороги, вулиці чи узбіччям, повинні пересуватися в напрямку руху транспортних засобів по правій крайній смузі. Поворот ліворуч та розворот дозволяються на дорогах з однією смугою для руху в кожному напрямку і без трамвайної колії посередині. Під час руху вони повинні виконувати Правила дорожнього руху щодо обов'язків велосипедистів.

Виходить, що рухаючись тротуаром, люди в інвалідних візках повинні дотримуватися правил дорожнього руху для пішоходів, а рухаючись краєм дороги – правила для велосипедистів.

Реклама

При цьому необхідно використовувати технічно справні возики, не перевозити пасажирів, вантажі, причепи. Возики повинні бути обладнані світловідбиваючими пристроями, а якщо рухатися в темний час доби краєм дороги – зовнішніми світловими приладами.

"Водії автомобілів повинні вживати всіх можливих заходів, щоб гарантувати безпечні умови для пересування найбільш уразливих учасників дорожнього руху – не тільки дітей, літніх людей та велосипедистів, а й осіб з інвалідністю", – каже Войченко.

Читайте також: Перейти дорогу на червоний: чому в ДТП з пішоходами частіше карають водіїв

Наскільки це безпечно

Адвокат Володимир Володарський вважає, що для захисту інтересів людей з обмеженими можливостями, логічніше було б зробити нормальну інфраструктуру.

"У той же час, я не думаю, що це якось вплине на аварійність в масштабах країни: люди на інвалідних візках – досить нечисленна категорія учасників дорожнього руху. Окремі ДТП, звичайно, можуть бути, і в кожному випадку потрібно буде розбиратися, хто і що порушив ... Інше питання, що навіть в разі грубих порушень з їх боку – користувачів таких возиків навряд чи будуть штрафувати (в ще більшому ступені, ніж пішоходів), а це, в свою чергу, може створити відчуття безкарності і збільшити кількість порушень", – каже Володарський.

Представники ініціативи "Доступно.UA" розповіли нам, що мета закону – вирішити головну проблему і узаконити пересування людей на візкахпо дорогами. Оскільки раніше статус людини на візку, який перетинає пішохідний перехід, був невизначеним, і при ДТП було важко довести свою правість, а водіїв, які здійснювали наїзд, неможливо було притягти до відповідальності.

"Але за фактом – це не поліпшення в сенсі безпеки або комфорту пересування. Ми сподіваємося, що жодна людина на візку не почне поводитися так, ніби вона є справжнім учасником дорожнього руху, оскільки травматичність тоді в рази збільшиться, що і без того часто трапляється з людьми на візках, а тим більше з велосипедистами. Краще забезпечувати доступну середу і транспорт, піднімати культуру водіння, збільшувати штрафи за перевищення швидкості автомобілістів", – пояснюють в "Доступно.UA".

Також експерти додали, що в кожній країні власні правила дорожнього руху. Зокрема, в Іспанії людина на візку з мотором зобов'язана їздити в шоломі (за багатьма дослідженнями вони значно зменшують кількість летальних ДТП) і не використовувати телефон під час руху. У Великій Британії возик має бути зареєстрованим, крім того на дорозі дозволено рух тільки деяких типів возиків. А відповідно до закону Західної Вірджинії, людина на візку класифікується як пішохід, а їхати возиком можна тільки дорогою з великим обмеженням швидкості. Ну і зрозуміло, що колісні крісла завжди повинні бути оснащені відбивачами.

Реклама

У той же час, за кордоном люди на інвалідних візках найчастіше пересуваються тротуарами, тому що в містах намагаються створювати безбар'єрний простір, в Україні ж з цим суттєві проблеми.


Про те, як в Україні працює фіксація порушення ПДР на дорогах, дивіться в сюжеті "Сьогодні":

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти