Можуть навіть не покликати на співбесіду: що роботодавці шукають в ваших соцмережах

У соціальних мережах грань між особистим та діловим життям дуже тонка

Перегляньте свої фото в соцмережах і вичитайте пости, якщо влаштовуєтеся на роботу. Через невдалі знімки і помилки в публікаціях роботодавець може не передзвонити. За даними Work.ua, 66% роботодавців переглядають профілі здобувачів у Facebook, Instagram, LinkedIn, інших соцмережах.

Посилання на акаунти в соцмережах вже давно стали одним з пунктів, які потрібно вказувати в резюме, зазначають HR-фахівці. Справа в тому, що сторінка в соцмережі – головне джерело інформації про людину, каже Анна Зайцева, HR-експерт. Все що, людина публікує, говорить про неї, її цінності, переконання, стиль і спосіб життя. Навіть при ідеальному резюме і потрібному досвіді людині можуть відмовити після перегляду сторінок в соцмережах.

Яку інформацію роботодавці шукають про людину і через що можуть не взяти на роботу, дізнавався сайт "Сегодня".

За ким стежать роботодавці в соцмережа х

Вказувати в резюме свою сторіночку в соціальних мережах вважається хорошим тоном, вважає HR ТОВ UTAGRO Еліна Кац. Роботодавець все одно її знайде, а якщо людина ховається – це може здатися підозрілим.

Переважно, дивляться профілі в Linkedin і Facebook, іноді ВКонтакте і Одноклассниках (які в Україні заборонені, але якими все ж дехто користується за допомогою VPN). Під приціл потрапляють творчі та комунікаційні фахівці: дизайнери, копірайтери, менеджери з продажу, офіс-менеджери, оператори на телефон, менеджери з роботи з клієнтами, бухгалтер і так далі.

Реклама

"Linkedin – це лакмусовий папірець для працівників керівного складу, IT-шників, маркетологів, психологів. За Facebook можна спробувати створити картину про співробітника на будь-якій посаді, яка вимагає роботи в колективі. Юристів важче дослідити, вони зазвичай просунутіші в інформаційній безпеці і не видають у відкритий доступ надлишкової інформації. Але пошук за фотографіями і старими сторінками в кеші ВКонтакте і Одноклассниках також може дати багато цікавих знахідок", – пояснює Еліна Кац.

За постами можна скласти певне уявлення про людину: чим живе, як мислить, які фото постить, як позиціонує себе в житті і суспільстві. Ця додаткова інформація не завжди є вирішальним фактором для запрошення на співбесіду, але дає можливість правильно побудувати розмову під час зустрічі, задати необхідні запитання, уточнити якісь нюанси, вважає менеджер з персоналу компанії DOK Олена Прядка.

"Крім того, важливим моментом є наявність загальних контактів: можна через спільних знайомих отримати більше інформації, ніж претендент вказав в своєму резюме. Якщо для позиції необхідна презентабельна або приємна, приваблива зовнішність, особливо для співробітників, які особисто спілкуються з клієнтами, за фото в соцмережах часто можна визначити, наскільки здобувач підходить для вакансії. Для керівних позицій теж важливо розуміти, чи є у претендента родина, наскільки повно він зможе виконувати необхідний обсяг роботи", – розповідає Олена Прядка.

З виробничими і технічними професіями складніше. Електромонтерів, інженерів, проектувальників та інших фахівців не вистачає на ринку праці, і далеко не завжди у них є сторінки в соцмережах. HR-директор компанії ЕДС-ІНЖИНІРИНГ Валентина Пучка каже, що на те, що пишуть претенденти в соцмережах, увагу звертають, але вирішальне значення для цієї категорії кандидатів мають професійні якості. Так, за сторінкою в соцмережі можна багато дізнатися про людину: її інтереси, модель поведінки, коло знайомств. Але все це лише припущення, які можна підтвердити або спростувати тільки при особистій зустрічі.


Фото: pixabay.com

Реклама

Профілі в соціальних мережах дозволяють роботодавцю відсіяти частину кандидатів на посаду. Наприклад, якщо в резюме кандидата зазначено, що він активно займається нетворкінгом, тобто створенням соціальних зв'язків, але кількість його друзів не перевищує 20, то це явний привід для HR-фахівця уточнити чому так, каже Надія Омельченко, віце-президент компанії "ІТ-Інтегратор". Якщо ж у кандидата на позицію копірайтера в постах суцільні орфографічні помилки, це теж привід задуматися, чи варто приймати такого фахівця.

"Не варто забувати і про те, що представники так званого покоління Z взагалі дуже розкуті і можуть не надавати особливого значення контенту, який вони постять в соцмережах. Тому навіть неформатний контент, наприклад, відверті фото не можуть бути підставою для того, щоб відразу відкидати кандидатуру кандидата. Грамотний HR-фахівець повинен оцінювати кандидата в комплексі, а не тільки його "цифровий образ", – коментує Омельченко.

Через які фото і пости роботодавець може відмовити

Контент в соціальних мережах не є 100%-вою підставою для відмови кандидату, стверджує рекрутер офісного персоналу компанії "Хаскі" Дарина Іванова. Зміст профілю здобувача дає зрозуміти, що саме варто перевірити на співбесіді.

Однак є винятки. Практично всі HR-фахівці, опитані сайтом "Сегодня", готові відмовити людині, у якої на сторінці є контент з насильством, наругою і порнографією. Не покличуть на співбесіду, якщо в постах є ненормативна лексика, або радикальні записи політичного, релігійного, расистського штибу, використання мови ворожнечі.

Реклама

"Ми не запросимо людину, яка виражає: антиукраїнські, антидержавні погляди, є зрадофілом, підтримує не науковий погляд на світ, наприклад, вважає, що Земля пласка, щеплення не працюють, СНІД придумали медичні корпорації і поширює російські деструктивні меми", – поділився Артем Зелений, засновник і керівник PR агентства ZELENI.AGENCY.

 

Контент в соцмережі може як допомогти кандидату, так і зіграти з ним злий жарт. Наприклад, негативні відгуки про компанію, в якій людина раніше працювала. Ніхто не захоче такої слави. І якщо людина написала про колишнього роботодавця, то напише і про майбутнього, пояснює HR-експерт Анна Зайцева.


Фото: pixabay.com

Також роботодавці ставляться і до записів, в яких на загальний огляд виносяться конфлікти з іншими людьми. Найімовірніше, роботодавець запитає, чи вміє людина керувати своїми емоціями і розставляти пріоритети. HR-фахівці також уважно дивляться, як людина пише.

"Якщо ви не вичитуєте помилки в коротких текстах, то навряд чи вас турбуватиме ретельна перевірка на грамотність робочого листування. HR розцінює це як недбалість і неповагу до компанії в цілому, і майбутніх колег і клієнтів зокрема", – додає Зайцева.

Багато компаній насторожено ставляться до того, що людина викладає свої "пляжні фото". І тут питання не в святенництві, а все в "рамках", пояснює Анастасія Локшинська. Тому краще в налаштуваннях соцмереж встановлювати видимість певного контенту тільки для вузького кола друзів.

"Чи підходить людина, сказати за сторінкою в соціальній мережі важко. Варіант "не підходить" очевидніший. Наприклад, коли ми шукаємо працівників до відділу продажів, то ми не продовжуватимемо діалог з людиною, яка пише з великою кількістю помилок, використовує в своїх повідомленнях ненормативну лексику, демонструє неповагу до людей. Ми вважаємо, що вплив контенту в соціальній мережі на наше рішення запросити або не запросити кандидата на співбесіду – близько 25%. Є багато інших факторів, які ми враховуємо. Наприклад, чи уважно людина прочитала текст вакансії, чи виконала вона наші умови про надання нам інформації, яку ми просили в вакансії, і так далі", – зазначає Олена Єременко, директор магазину "Товстосум".

За соц мережами стежать не тільки перед прийомом на робот у

У великих компаніях HR-фахівці продовжують стежити за тим, що розміщує у себе на сторінці співробітник, розповідає Анастасія Локшинська. Переважно, щоб запобігти шкоді репутації підприємства.

"Незалежно від діяльності компанії небажаний контент – це все про ту ж адекватність людини (контент, що містить насильство, жорстокість і т.д.). Також до небажаного контенту можна віднести посади і перепис про конкурентів компанії, в якій працює співробітник, незалежно від позитивного або негативного їх змісту. І, звісно, якщо співробітника викрили у брехні – коли, скаржачись на нездужання, він просить "відлежатися" кілька днів вдома, і водночас розміщує фотографії з відпочинку", – зазначає Локшинська.

У невеликих компаніях спеціально за співробітниками не стежать. Інша справа, що в такому випадку всі і так один у одного в друзях. І якщо раптом менеджер, який повинен бути на зустрічі, опублікує в сторіз, як він курить кальян або стоїть в черзі в кіно, то це може швидко дійти до керівництва.


Фото: А. Іскрицька

У соціальних мережах грань між особистим та діловим життям дуже тонка. Тому Олександра Стельмахова, власник торгової марки Deadline в Україні, радить:

  • перш ніж оцінювати дії компанії або керівництва в соцмережі, публікувати фото з корпоративу в п'яному вигляді або фото топлес з пляжу – думати про репутацію;
  • краще завести знеособлений блог, якщо є необхідність розміщувати інформацію, яку можуть сприйняти неоднозначно – ненормативна лексика, матеріали еротичного характеру, висловлювання про клієнтів і конкурентів, засновані на особистому досвіді;
  • без узгодження з PR-відділом не варто вступати в полеміку в соцмережах з "тролями", незадоволеними клієнтами і партнерами – це може викликати інформаційну криза;
  • пам'ятати, що позиція в соцмережах може сприйнятися як офіційна позиція компанії; все що написано, особливо ненормативною лексикою, може бути використано проти автора пізніше.

"Бути обережним в соціальних мережах варто не тільки першим керівникам компанії, але і рядовим співробітникам. Згадаймо випадок, який ледь не погубив репутацію однієї компанії, яка відмовилася додати води в подвійний еспресо. Після декількох сотень репосту компанія вирішила вибачитися, вказавши, що "керівництво не поділяє думку співробітника". Але це не врятувало ситуацію. Пост компанії зібрав понад 60 негативних відгуків і відкритого "стьобу", – прокоментувала Стельмахова.

Нагадаємо, раніше "Сегодня" розповідав, як українцям пропонують швидку зміну професії.

Також ми писали про п'ять найзатребуваніших професій в Україні 2019 року.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66186.45

Bitcoin Cash (BCH)

509.2

Binance Coin (BNB)

605.7

Ethereum (ETH)

3173.11

Litecoin (LTC)

84.55

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,15
55,01
27,63
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,17
51,02
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.78

Євро (€)

42.31

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти