Аварійність на дорогах країни пішла на спад - згідно з річним звітом патрульної поліції, минулого року в країні зафіксовано 150 тис. ДТП, що на 7,6% менше, ніж роком раніше.
Дороги та алкоголь
При цьому стало більше аварій, причиною яких став поганий стан трас і міських вулиць – тільки через це загинули 99 осіб (див. інфографіку), травмовані 642 учасника дорожнього руху. Крім того, зростання загального числа аварій копи зареєстрували в Івано-Франківській та Кіровоградській областях. Зростання смертності через ДТП зафіксовано відразу в 10 областях, хоча загальне число смертей трохи зменшилася. Лише за останній рік в аваріях на дорогах країни загинуло 3350 осіб – всього на сотню менше ніж в 2017-го. Тільки травмованих в ДТП поліцейські налічують в середньому 85 осіб щодоби. Як і в минулі часи, ще один бич авторуху – це п'яні водії.
Як розповів один з керівників департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький, кілька днів тому на Київщині був затриманий водій з рекордними 5 проміле алкоголю в крові.
"Автомобіль Renault кидало від бордюру до бордюру. Водій ледве говорив, насилу рухався і мало що розумів", – сказав Білошицький.
Всі ці показники поліцейські вважають високими і сподіваються знизити з допомогою низки заходів.
"Наприклад, розраховуємо на вимірювач швидкості TRUCam. Вважаю, що цей радар в стані дисциплінувати водіїв", – каже столичний інспектор патрульної поліції Олександр Щуковський.
За його словами, ПДР порушує приблизно кожен п'ятий водій, але при цьому кожен третій із зупинених за перевищення намагається заперечувати показання і достовірність даних радара..
Як з'ясувала "Сегодня", в єдиному держреєстрі судових рішень вже є 21 постанова за позовами проти радарів. Один з нещодавніх випадків стався на Рівненщині. Як сказано в рішенні суду, водій аргументував свої претензії до патрульного інспектора тим, що той, на думку водія, користувався радаром невідомого походження. У свою чергу, патрульний заявив, що водій перевищив швидкість на 33 км/год на трасі Київ-Чоп і був оштрафований на 255 грн. В результаті суд постановив: копи мали рацію.
Підступи погоди
Восить свої корективи до статистики і негода – особливо взимку. Як уточнюють поліцейські, в дні,коли в країні випадає рясний сніг і траси замітає, число подій зростає мінімум вдвічі. Наприклад, якщо в погожі дні в середньому відбувається 411 аварій, то при негоді – понад 830. Причини по всій країні однакові: неготовність автомобілістів до негоди та стан дорожнього полотна. Один із прикладів масового ДТП навів голова одеських патрульних Юрій Рибак:
"Лише одна доба негоди в Одесі показала "готовність" транспорту до слизької дороги: рух на автомобілі з літньою гумою і невиправдане обурення автовласника: адже його зобов'язані всі пропустити і навіть зупинитися, коли він на дорозі! І ось результат: машину на "пластикових" колесах понесло, зупинити не зміг, в'їхав в інші авто".