Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Змінити мобільного оператора, але зберегти номер телефону: як працює послуга і в чому складнощі

29 серпня 2019, 07:23

Анастасія Іщенко

Послугою MNP скористалися всього 0,03% всіх абонентів

/ Фото: Pixabay

У травні 2019 року в Україні запрацювала послуга з перенесення абонентських номерів – MNP, яка дозволяє українцям змінити оператора, але при цьому зберегти номер телефону. Через три місяці після впровадження цим нововведенням вже встигло скористатися чимало українців. Сайт "Сьогодні" розповідає, чому громадяни змінюють операторів, з якими проблемами вони стикаються при перенесенні номерів і чи користуватиметься ця послуга широкою популярністю.

Чи популярна послуга в Україні

За даними Національної комісії з держрегулювання в сфері зв'язку та інформатизації, вже понад 15 тис. абонентів всіх операторів скористалися послугою перенесення мобільного номера.

Михайло Шуранов, директор з корпоративних комунікацій "Укртелекому" в коментарі сайту "Сьогодні" розповів, що це невеличкий потічок – в межах щорічного "переміщення" абонентів, характерного для всіх операторів. А порівняно із загальною кількістю SIM-карток (близько 50-60 млн) – і зовсім небагато.

"Якщо говорити про динаміку абонентів, то від послуги виграють невеликі оператори, такі як "ТриМоб" (мобільний оператор ПАТ "Укртелеком". – Ред.), В тому числі і за рахунок гнучкішої цінової політики. Адже великі оператори, користуючись ринковою силою, можуть "тиснути" на своїх клієнтів ціною", – пояснив Шуранов.

Послуга MNP, безумовно, зручна і корисна для абонентів, але її не можна назвати масовою. Згідно з дослідженнями, послуга перенесення номерів може зацікавити близько 10% українців. Такі цифри характерні і для інших країн.

"За нашими оцінками, в Україні загалом близько 1 млн абонентів, які мігрують від оператора до оператора. Відсоток постійних абонентів досить високий. Але сенс послуги MNP полягає в свободі вибору абонента, яка з запуском послуги стає практично не обмеженою нічим", – раніше розповідали нам в компанії "Vodafone".

У компанії "lifecell" зазначали, що послуга зацікавить до 10% абонентів на ринку, але це не означає, що всі вони прийдуть подавати заяву на перенесення номера, як тільки послуга стане доступною.

Хто і куди переходить

Зараз в Україні налічується п'ять мобільних операторів і близько 60 млн SIM-карток:

  • "Київстар" – 26,2 млн.
  • "Vodafone" – 19,6 млн (за підсумками першого кварталу 2019 р.).
  • "lifecell" – 6,8 млн.
  • "Інтернаціональні телекомунікації" ("Інтертелеком") – понад 1 млн.
  • "ТриМоб" – кількасот тисяч.

За даними НКРЗІ, за три місяці роботи MNP було зафіксовано 15 540 випадків перенесення номера. Виходить, це становить всього 0,03% від загальної абонентської бази. За цей час від "Київстару" пішли 6 760 абонентів, а прийшли 5 053 осіб, від мобільного оператора "Vodafone" пішли 5 152 особи і додалися 5 144 абоненти, а у "lifecell" з'явилися 5 548 нових клієнтів, і пішли 2 943 особи.

"Всього на мережі "ТриМоб" (код оператора 091) послугою MNP скористалися понад 650 абонентів. Оператору вдалося залучити більше нових абонентів, ніж "відпустити" до інших операторів – 358 і 292 відповідно", – ділиться статистикою Михайло Шуранов і додає, що не варто забувати про те, що їх оператор найменший.

Якщо говорити на прикладі оператор "ТриМоб", то MNP виявилася затребуваною серед абонентів, які досить довгий час користувалися послугами цього оператора – таких людей близько 75% від загальної кількості тих, які перейшли, а ось серед абонентів, які підключилися до "ТриМоб" рік або менше тому, цей показник не перевищує 3%.

З якими проблемами стикаються українці

Незважаючи на те, що послуга була покликана, щоб полегшити життя українцям і дати їм можливість вибирати кращі умови і тарифні плани, при переході багато хто зіткнувся з істотними проблемами.

Найчастіше українці наважуються змінити оператора через те, що їх не влаштовують тарифні плани. Киянка Марина скаржиться, що її оператор погано ловить зв'язок, а швидкість інтернету і зовсім залишає бажати кращого. Зате вчетверте за півроку їй підняли вартість тарифного плану, через що дівчина планує незабаром перейти до іншого оператора.

"Хочу перейти на того ж оператора, що і у мого чоловіка, і зробити сімейний пакет, багато хто говорить, що це вигідно", – розповідає Марина.

В тренді
Коронавірус проник до 28 країн: всі подробиці епідемії, онлайн-карта поширення

Але після того як абоненти наважуються на зміну оператора, багато виявляються не раді цьому, оскільки процедура на ділі куди складніше, ніж її описують. Юрій розповів нам, що епопея зі зміною номера у нього тривала близько місяця і більш ніж на добу залишила його без основного номера зв'язку.

"Оператор, від якого я йшов, мене відключив, а інший оператор не міг підключити. Як сказав мій знайомий, який працює на одного з операторів, оператори спеціально таким чином саботують процес, щоб люди поверталися до них. Тобто з обслуговування знімають, SIM-картку деактивує, а на іншого оператора не віддають, щоб люди психували і бігли назад", – ділиться історією Юрій.

Чоловік додає, що проблеми у нього почалися відразу ж, після того, як він вперше подав заявку на зміну номера: вона просто зникла з бази і інший оператор її не бачив. У підсумку довелося подавати заявку заново.

Таких історій вистачає і на профільних форумах операторів. Люди розповідають, що, коли переходили від одного оператора до іншого, їх картку досить швидко відключали, а ось підключення доводилося чекати кілька днів. Іноді заявки просто закривали.

До того ж, раніше були скарги і на проблему з неправильною маршрутизацією. При зміні оператора не приходили повідомлення від банків, не працював автовідповідач. Тому, незважаючи на те, що послуга працює вже три місяці, українці не поспішають нею користуватися.

У компанії "Київстар" зазначають, що у них таких ситуацій зафіксовано не було. Там додають, що в червні 2019 телеком-регулятор проводив перевірку роботи послуги MNP у всіх телеком-операторів. Як показала перевірка, "Київстар" виконує всі заявки відповідно до вимог "Порядку надання послуги перенесення номерів".

"Тільки в чотирьох випадках виникли короткочасні технічні складнощі, викликані неузгодженістю у взаємодії різних інформаційних систем, і на момент проведення перевірки вони були усунуті", – розповіли в компанії.

У компанії "lifecell" пояснили, що у них в перший місяць роботи послуги було близько 10 подібних випадків (коли абонента підключали не відразу), пов'язаних з технічним збоєм систем. Як тільки вони отримали відповідні повідомлення від абонентів – проблема була виявлена ​​і усунена, і зараз за стандартною процедурою при перенесенні номера у абонентів може бути відсутнім зв'язок максимум протягом 10 хвилин.

"Проблеми з маршрутизацією спостерігалися перші тижні після запуску послуги і були пов'язані з неготовністю деяких учасників ринку до повноцінного надання своїх послуг після введення MNP. Йдеться про компанії агрегатори SMS, через які банки та інші установи розсилають повідомлення і перенаправляють зворотні дзвінки. Вони не підключилися своєчасно до Централізованої бази даних перенесених номерів і некоректно перенаправляли подібний трафік. Ця проблема також була вирішена, і останнім часом ми більше не отримуємо подібні скарги від абонентів", – підсумували в компанії "lifecell".

Нагадаємо, раніше ми розповідали, як українці "пересідають" з телефонних дзвінків на мобільний інтернет.

Також стало відомо, що оператори відмовляються від безлімітних тарифів. "Сьогодні" з'ясовували, чи не доведеться платити більше.

Крім того, новини "Сьогодні" з'ясували, як правильно користуватися функціями захисту своїх мобільних пристроїв.

Реклама

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...