Державне агентство автомобільних доріг України оцінює ситуацію з ямами на дорогах країни як найгіршу за останній час.
"Це найгірша ситуація, і виникла вона внаслідок того, що в останні роки дороги просто не ремонтувалися. Якщо доріг 170 тис. км, а на рік ремонтувалося 400 км, ось і результат. Не потрібно бути генієм, щоб це зрозуміти", – сказав глава агентства Славомир Новак.
Другим фактором, за його словами, що впливає на ситуацію, безпосередньо в поточному і в попередні роки, були погодні умови: температура повітря за зиму переходила через нуль 53 рази.
"Кожен, хто вчив у школі фізику, розуміє, що відбувається з водою при зміні температур і як це руйнує дороги. В Польщі – такі ж погодні умови, просто там дороги в кращому стані, а ремонти проходять із застосуванням новітніх технологій. Цьогоріч ми маємо більше 12 млн кв. м ям на дорогах. Експерти припускають збільшення обсягу ямковості протягом весни до 18 млн кв. м. Коштів на сьогоднішній день нам вистачає на 6 млн кв. м. у разі додаткового фінансування в розмірі 1 млрд грн – в цілому вистачить на 8 млн кв. м. Таким чином, мінімум, 4 млн кв. м ям залишаться", – поскаржився Новак.
Він не виключив, що в наступному році ситуація може і погіршитися.
"Можливо і так. Я не хочу нікого обманювати: немає грошей на ямковий ремонт в необхідному обсязі, є проблема в засобах і на середній ремонт. Якщо ми хочемо за 5-10 років вирішити проблеми ям на дорогах, потрібно відремонтувати всю мережу. Якщо ми будемо ремонтувати 5-6 тис. км на рік, добре, через 10 років забудемо про ями, але у нас все одно залишиться проблема з подальшими ремонтами. Цей процес безперервний", – зазначив глава "Укрвтодора".
Відповідаючи на питання, чи можливий в таких умовах процес капітального будівництва, він відповів, що якщо в поточному році "Укравтодор" отримає реальні додаткові кошти на ремонт доріг в обіцяній сумі 15 млрд грн, можна буде говорити про капбудівництво в майбутньому.
"Але якщо нам дадуть ці гроші в другій половині року з умовою освоєння до кінця року – результату не буде. Я можу відразу сказати міністру фінансів: якщо ці гроші нам дадуть в червні з умовою освоєння до кінця року, то краще просто їх не виділяти. Потрібен час для проведення тендера, пошуку підрядника. В розмові з прем'єром я чітко сказав про те, що якщо агентство отримає гроші швидко – вони будуть освоєні, якщо ні, то нічого не вийде. Простий вихід з цієї ситуації полягає в тому, щоб кошти переходили на наступний рік. Тоді почати роботи можна буде цьогоу року, і продовжити наступного. Це було б добре, дозволило б плавно перейти до Дорожньогоу фонду", – резюмував Новак.
Раніше повідомлялося, що понад 95% українських магістралей потребують капітального ремонту.
Читайте також:
- Темні плями" Одеси: Масонський будинок, небезпечні руїни і кримінальні закутки
- У Києві планують перестелити 300 кілометрів доріг
- Хто відповідає за якість доріг в Україні
- Дорожні плани Дніпра: міст і шлях до столиці
- Дихають пилом: у Запоріжжі люди страждають від наслідків боротьби з ожеледицею
- Авдіївка мітингує проти блокади
- У Києві на Подолі іномарка вилетіла на "зустрічку", є постраждалі
- "Втомилися" мости, траси і тротуари: понад 95% українських магістралей потребують капітального ремонту
- У Росії потрапив в ДТП соліст всесвітньо відомої групи
- Учасники блокади на Донбасі переходять до другого етапу – блокування автомобільних шляхів