Як тільки стартував туристичний сезон українські туристи зіткнулися з проблемами. В середині червня півтисячі українців не змогли вилетіти до Туреччини. Всі вони купили путівки через турагентство. Перед вильотом пасажирам повідомили, що їх літак зламався. Днями проблеми виникли у клієнтів великої туркомпанії - туристи не змогли вилетіти з Туреччини і з України вирушити на відпочинок.
Проблема і в турагентствах і в авіалініях, вважає СЕО та співзасновник компанії AirAdvisor Сергій Александров. Перші продають квитки на рейси з неіснуючими авіарейсами або розклад, надмірно експлуатуючи авіапарк. Другі використовують застарілі літаки і обладнання, і теж перевантажують свій авіафлот і персонал.
"Згідно з дослідженням Української асоціації туристичних агентств, середній вік літаків українських авіаперевізників становить понад 20 років. Більшість з них купується на так званих відстійниках, оновлюється до стану, що дозволяє їх експлуатувати і все – вони перевозять людей", – каже Александров.
Авіаперевізник зобов'язаний пояснити причини скасування або затримки рейсу. А трансферним пасажирам забезпечити своєчасну пересадку на стикувальні рейси.
При цьому перевізник може не виплатити компенсацію, якщо скасування або затримка рейсу пов'язана з надзвичайними ситуаціями, наприклад, погодними умовами або страйком співробітників.
Якщо рейс все ж скасували, треба отримати на стійці реєстрації або в касі авіакомпанії документальне підтвердження скасування рейсу. Збережіть квитки і посадкові талони. У разі додаткових витрат, пов'язаних зі скасуванням рейсу – харчування, проїзд, проживання в готелі, – слід зберігати чеки, що підтверджують такі витрати.
При цьому права пасажирів погано дотримуються, вважає Александров. І все починається ще на етапі спілкування з авіакомпанією. Претензію пасажирам можуть просто відмовитися розглядати. Справа в тому, що авіакомпанії вимагають надсилати претензії звичайною поштою, що суперечить закону. Тільки одна компанія в Україні приймає претензії електронною поштою.
"Згідно з "Правилами повітряних перевезень пасажирів і багажу" перевізник зобов'язаний розглянути претензію і повідомити заявнику про її задоволення або відхилення з обґрунтуванням протягом трьох місяців з дати отримання. При цьому "Закон про звернення громадян" встановлює, що звернення розглядаються в термін не більше одного місяці з дати отримання. А ті, які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів з дня отримання", – зазначає Александров.
Але авіалінії користуються саме правилом трьох місяців. І відповідальності за ігнорування претензії немає.
"Навіть якщо пасажир вирішиться на суд і виграє його, то авіалінія оплатить абсолютно ту ж суму коштів, які сплатила б і до суду. Таким чином, авіалініям вигідно відмовляти або ігнорувати претензії пасажирів, так як мало хто дійде до суду і навіть їм авіалінія не сплатить більш того, що вона повинна сплатити і в до судовому порядку", – додає правозахисник.
У зв'язку з проблемами, що виникли на ринку туристичних послуг, Кабмін готує ряд рішень, які сприятимуть усуненню неприємних випадків порушення або невиконання умов договорів між туркомпаніями і споживачами їхніх послуг.
Читайте також:
- В аеропорту Київ знову "застрягли" сотні пасажирів
- Затримки туристичних рейсів: в Join UP розповіли, як виправлять ситуацію
- Ніч в аеропорту: півтори сотні пасажирів не могли вилетіти на Кіпр з "Жулян"
- Депутати ВР хочуть штрафувати авіаперевізників за затримку рейсів
- У Мінекономрозвитку пояснили причину затримок туристичних авіарейсів
- Компанії, які допустили "туристичну кризу", повинні понести відповідальність – Клімкін