Туристи, що застрягли, і скасування рейсів: чому авіакомпанії виявилися неготовими до турсезону

Авіакомпанії не здатні витримати потік українських туристів за кордон

Як тільки стартував туристичний сезон українські туристи зіткнулися з проблемами. В середині червня півтисячі українців не змогли вилетіти до Туреччини. Всі вони купили путівки через турагентство. Перед вильотом пасажирам повідомили, що їх літак зламався. Днями проблеми виникли у клієнтів великої туркомпанії - туристи не змогли вилетіти з Туреччини і з України вирушити на відпочинок.

Проблема і в турагентствах і в авіалініях, вважає СЕО та співзасновник компанії AirAdvisor Сергій Александров. Перші продають квитки на рейси з неіснуючими авіарейсами або розклад, надмірно експлуатуючи авіапарк. Другі використовують застарілі літаки і обладнання, і теж перевантажують свій авіафлот і персонал.

Реклама

"Згідно з дослідженням Української асоціації туристичних агентств, середній вік літаків українських авіаперевізників становить понад 20 років. Більшість з них купується на так званих відстійниках, оновлюється до стану, що дозволяє їх експлуатувати і все – вони перевозять людей", – каже Александров.

Авіаперевізник зобов'язаний пояснити причини скасування або затримки рейсу. А трансферним пасажирам забезпечити своєчасну пересадку на стикувальні рейси.

При цьому перевізник може не виплатити компенсацію, якщо скасування або затримка рейсу пов'язана з надзвичайними ситуаціями, наприклад, погодними умовами або страйком співробітників.

Якщо рейс все ж скасували, треба отримати на стійці реєстрації або в касі авіакомпанії документальне підтвердження скасування рейсу. Збережіть квитки і посадкові талони. У разі додаткових витрат, пов'язаних зі скасуванням рейсу – харчування, проїзд, проживання в готелі, – слід зберігати чеки, що підтверджують такі витрати.

Реклама

При цьому права пасажирів погано дотримуються, вважає Александров. І все починається ще на етапі спілкування з авіакомпанією. Претензію пасажирам можуть просто відмовитися розглядати. Справа в тому, що авіакомпанії вимагають надсилати претензії звичайною поштою, що суперечить закону. Тільки одна компанія в Україні приймає претензії електронною поштою.

"Згідно з "Правилами повітряних перевезень пасажирів і багажу" перевізник зобов'язаний розглянути претензію і повідомити заявнику про її задоволення або відхилення з обґрунтуванням протягом трьох місяців з дати отримання. При цьому "Закон про звернення громадян" встановлює, що звернення розглядаються в термін не більше одного місяці з дати отримання. А ті, які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів з дня отримання", – зазначає Александров.

Але авіалінії користуються саме правилом трьох місяців. І відповідальності за ігнорування претензії немає.

"Навіть якщо пасажир вирішиться на суд і виграє його, то авіалінія оплатить абсолютно ту ж суму коштів, які сплатила б і до суду. Таким чином, авіалініям вигідно відмовляти або ігнорувати претензії пасажирів, так як мало хто дійде до суду і навіть їм авіалінія не сплатить більш того, що вона повинна сплатити і в до судовому порядку", – додає правозахисник.

Реклама

У зв'язку з проблемами, що виникли на ринку туристичних послуг, Кабмін готує ряд рішень, які сприятимуть усуненню неприємних випадків порушення або невиконання умов договорів між туркомпаніями і споживачами їхніх послуг.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64349.46

Bitcoin Cash (BCH)

484.61

Binance Coin (BNB)

560.56

Ethereum (ETH)

3098.94

Litecoin (LTC)

81.41

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти