Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Викликати "швидку" і поліцію за номером 112: Україна має ввести новий телефон екстрених служб

29 жовтня 2019, 07:37

Віталій Андронік

Єдиний номер - одна з умов, прописаних в Угоді про асоціацію з ЄС

Фото: "Сегодня"

Фото: "Сегодня"

Реклама

Поліція, пожежна, "швидка" за одним номером. Перевести всі екстрені служби на єдиний номер Україна намагається не вперше. Уряд хотів це зробити до чемпіонату з футболу "Євро-2012", але єдина екстрена служба так і не запрацювала. Тепер ввести єдиний номер Україна має до 2021 року. Таке зобов'язання країна взяла на себе, підписавши Угоду про асоціацію з ЄС.

Навіщо потрібен єдиний екстрений номер

Система "112" має стати єдиним центром екстреного реагування. Вона об'єднає всі екстрені служби – 101 (пожежна), 102 (поліція), 103 (медики) і 104 (аварійна служба газу). Тобто управління здійснюватиметься з одного центру. Служби зможуть взаємодіяти. Зараз вони не працюють спільно: якщо поліція виїжджає на виклик, то окремий виклик має робитися і на "швидку". Єдиний номер вирішує цю проблему, так заощаджується час на порятунок життів.

"Приблизно 30% українців губляться, на який номер телефонувати при екстрених ситуаціях. Проводилося соцопитування, і люди за 10 секунд не могли назвати номер телефону тієї чи іншої екстреної служби", – зауважує Станіслав Гашпоренко, виконавчий директор ГО "Виклик 112".

/ Фото: Pixabay

Єдина система "112" – це не тільки про дзвінки. З'являється більше джерел отримання інформації про екстрені випадки і надзвичайні ситуації. На вулицях досить багато камер відеоспостереження. Однак їх функції обмежені – вони використовуються тільки для приватної безпеки. В європейських країнах всі камери спостереження підключені до "112". Таким чином екстрені служби швидше виявляють грабіжників, злочинців і пожежі.

"Наприклад, на великому підприємстві є камера відеоспостереження. Якщо вона підключена до системи "112" із вбудованою технологією розпізнавання вогню, то при загорянні камера розпізнає вогонь і відразу передає інформацію на центральний пульт", – говорить Гашпоренко.

Закон є, "112" – немає

В Європі за номером "112" можна викликати будь-яку екстрену службу: поліцію, "швидку" чи пожежну. Якщо набрати в Україні "112", то вас перенаправляють в пожежно-рятувальну службу.

На сьогодні тільки в п'яти європейських країнах немає єдиного номера екстреної допомоги. Серед них Україна, Боснія і Герцеговина, Македонія, Білорусь, Вірменія. Була донедавна і Молдова, але там рік тому змогли впровадити єдиний номер.

В Україні перша спроба створити систему екстреного реагування була здійснена напередодні чемпіонату "Євро-2012". Тоді ж ухвалили закон "Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним номером 112". Але за фактом він не працює, оскільки його технічно неможливо реалізувати, зауважує Гашпоренко. Це стосується переадресування дзвінків, а взаємодії служб.

Вирішувати проблему мало держпідприємство "Центр громадської безпеки 112". Воно мало забезпечувати технічну частину сервісу. Але в 2016-му держпідприємство ліквідували. При цьому, згідно із законом підприємство виконує свої функції.

За фактом, закон про службу "112" є, але він не працює. До 2021 року Україна повинна ввести єдину систему – це одна з умов Угоди асоціації з ЄС. Але на сьогодні жодної стратегії введення "112" немає, каже Гашпоренко.

За приблизними оцінками, повноцінне впровадження системи в Україні може коштувати близько 70 млн доларів.

"Щоб створити таку комплексну систему в Україні, за нашими оцінками, буде потрібно не менше трьох років. В такому темпі роботи ми можемо не встигнути виконати наші зобов'язання ... Щоб створювати систему, потрібно розуміти, що у нас вже є і як це працює. Для цього необхідний комплексний технічний аудит. Про це йдеться з 2017 року, але аудит ще не проведено", – зазначає Гашпоренко.

Востаннє в Міністерстві внутрішніх справ – основному органі, який відповідає за створення системи 112, – згадували про єдину екстрену службу в 2018 році. Тоді заступник міністра Тетяна Ковальчук заявила, що проект збираються запускати вже незабаром: "Цей проект не ілюзорний: він стає дієвим механізмом, і ми зараз готуємося найближчим часом його запустити".

У МВС на запит сайту "Сьогодні" відповіли, що поки система 112 знаходиться на етапі розробки технічного проекту. З серпня проводиться тестова експлуатація системи екстреної допомоги за номером 112 на базі Служби з надзвичайних ситуацій.

"За результатами проведення даної тестової експлуатації Системи 112 буде остаточно підготовлений проект створення та впровадження системи екстреної допомоги за номером 112", – повідомили у відомстві.

При цьому до існуючого закону про систему 112 треба буде вносити зміни, підкреслюють в МВС. Зміни стосуватимуться організації моделі екстреної допомоги, функцій диспетчерських служб, підрозділів екстреної допомоги, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

За словами начальника відділу впровадження діяльності служби 112 МВС Андрія Загорулька, в розробці Кабінету міністрів знаходиться проект Річної національної програми під егідою Комісії Україна-НАТО на 2020 рік, де передбачена мета впровадити систему 112 до кінця другого кварталу 2024, а до кінця 2025 інтегрувати всі екстрені служби в одну систему.

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" розповіли, як у Львові рятувальники, патрульні та бригади швидкої взяли участь у міжнародному флешмобі.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...