Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Аварії "Роскосмосу" за п'ять років (інфографіка)

19 травня 2015, 08:18

Ірина Ковальчук

За два тижні Роскосмос втратив дві ракети і ледве підняв МКС на нову орбіту

Фото: Роскосмос

Фото: Роскосмос

У Російського космічного агентства намітилися серйозні проблеми з освоєнням космосу і навіть з підтриманням життєдіяльності Міжнародної космічної станції (МКС), а також виведенням на орбіту нових супутників. Два останніх старти ракетоносіїв "Протон-М" закінчувалися втратою ракет і вантажів, які коштують мільйони доларів. Спочатку в квітні повз МКС промахнулась космічна вантажівка "Прогрес-М27М", яка, крім копії прапора Перемоги, повинна була доставити на борт станції нові запаси продовольства та елементів живлення. У суботу на території Забайкальського краю впав через десять хвилин після старту з космодрому Байконур ракетоносій "Протон-М" з мексиканським супутником зв'язку на борту. У ніч на 16 травня фахівцям не вдалося з першої спроби виконати корекцію висоти орбіти МКС через проблеми з двигунами космічної вантажівки "Прогрес М-26М". Підняти станцію на 3 км вдалося тільки з другої спроби.

Після цієї серії невдач заступник голови уряду РФ Дмитро Рогозін змушений був визнати, що в російській космічній галузі є проблеми. "Аварії – наслідок системної кризи в космічній галузі, – заявив після події з "Протон-М" Рогозін. – Працювали аварійні держкомісії, приймалися масштабні заходи, але... знову аварія. Значить, радянські та російські фахівці з висновками поквапилися і причини аномальної поведінки воронезького двигуна так і не встановили. Більше права на помилку у них немає. Причину треба знайти і внести необхідні конструктивні зміни. Адже витягли ж ми оборонку з кризи і вже почали пишатися нею".

І першим кроком, на думку Рогозіна, на шляху до виведення космічної галузі з кризи, має стати президентський законопроект про держкорпорацію "Роскосмос", який буде представлений сьогодні в Держдумі (документ розподіляє функції управління підприємствами космічної сфери). А щоб співробітники космічної сфери працювали відповідальніше, прем'єр-міністр РФ Дмитро Медведєв запропонував штрафувати винних. "Навіть при наявності договору страхування відповідальність того, хто справив той чи інший неякісний вузол, що буде встановлено, повинна бути ще й матеріальна. Всі, хто знаходиться в цьому ланцюжку, повинні розуміти, що вони повинні відповідати рублем", – заявив учора Медведєв.

А поки в "Роскосмосі" думають, як забрати додому трьох мешканців МКС, повернення яких на Землю було заплановане на вівторок. Тепер, за рішенням керівництва ракетно-космічної корпорації "Енергія", космонавти змушені будуть провести на орбіті ще кілька тижнів. Швидше за все, повернення співробітників МКС стане можливим тільки в перші дні червня. "Потрібно цих трьох космонавтів попросити – і ми вже поговорили з ними, вони погодилися, з розумінням все це сприйняли і згодні попрацювати ще щось близько місяця на орбіті, – заявив заступник голови РКК "Енергія" Володимир Соловйов.

Реклама

Аварії Роскосмосу за 5 років

Ракети "Протони" стали частіше падати разом з іноземними супутниками і вантажем для МКС

В тренді
Куди піде Путін: експерт назвав три варіанти транзиту влади президента Росії

_-1_301

Космічну галузь Росії "підриває" підшипник

Причиною аварії ракети "Протон-М" 16 травня називають відмову рульових двигунів III ступеня – та ж причина, що була і при падінні ракети рік тому. Як повідомляє газета "Коммерсант" з посиланням на джерело в "Роскосмосі", неполадка крилася в руховому блоці третього ступеня ракети-носія РД-0212, розробленому у Воронезькому конструкторському бюро Хімавтоматика. "Могло статися механічне руйнування підшипника турбонасосного агрегату рульового двигуна", – говорить джерело. Це ж стало причиною аварії в 2014 році, тому є припущення, що на заводі недостатній контроль за виробництвом двигунів для ракет. 

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...