Зниження акцизів на легкові автомобілі, прописане в ухваленому Верховною Радою законопроекті № 8487 про розмитнення, може вдвічі-втричі збільшити легальний імпорт вживаних автомобілів. Таку думку висловив директор з маркетингу Групи компаній АІС Сергій Боровик.
При цьому, на думку фахівця, ринок нових легкових автомобілів в найближчий рік може втратити від 20% до 40% обсягів. До слова, вже зараз частка б/у авто становить понад 60% в первинних реєстраціях транспортних засобів.
Вигоду ухвалених законів, перш за все, для тих, хто планує легально ввезти старе авто, підтверджує і голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
"За зниженими податками (в 5-38 разів) можна пригнати навіть авто євро 0 (зараз – не нижче Євро-5 або не старші 2010 року випуску. – Ред.)", – вважає Назаренко.
На його думку, втратять свій бізнес бізнесмени, які організовували ввезення автомобілів на іноземних номерах, оскільки оформити і розмитнити авто можуть самі "бляхери". А власники авто на українській реєстрації, з набуттям чинності закону при бажанні пригнати авто з ЄС зможуть продати своє авто вже на 20-30% дешевше.
Торкаючись питання про зміну цін на нові автомобілі з прийняттям нових акцизів, PR-координатор компанії "Ніссан Мотор Україна" Володимир Іванов зазначив, що зниження акцизу на автомобілі з двигунами невеликого обсягу буде чисто символічним і ніяк не вплине на їх роздрібну вартість.
"Схожа ситуація буде і для автомобілів з двигунами середнього обсягу. Зміна цін на них залежатиме від комерційних цілей, переслідуваних дистриб'ютором, і стану складу. Тобто якщо перед компанією стоять агресивні цілі або є проблеми з реалізацією автомобілів, то зниження цін на 10-15 тис. грн цілком можливо", – вважає він.
У той же час, підкреслює він, прийнята зміна акцизних ставок на автомобілі з бензиновими і дизельними двигунами з обсягами відповідно понад 3000 куб.см і 3500 куб.см однозначно призведе до значного зниження роздрібних цін.
"Ці зміни можуть статися вже відразу або через місяць після набуття законом чинності", – зазначає Іванов.
Аналогічної думки дотримується і прес-секретар корпорації "УкрАВТО" Дмитро Скляренко, який додав, що частка нових авто з бензиновим двигуном в загальних продажах за 2015-2017 роки склала лише 3%, дизельних – 16%. Він також нагадав, що, оскільки знижені акцизи на ввезення вживаних авто в Україні діють вже більше двох років, то можливий відчутний вплив знижених ставок акцизу ринок нових автомобілів вже "засвоїв".
"Інша справа, що зниження акцизу поширюється і на нові авто, що дозволить знизити їх вартість. Ну а яке рішення прийматимуть гравці ринку – збільшити маржинальність чи ж віддати різницю між старими і новими акцизами ринку, ми побачимо найближчим часом", – підкреслив він.
Тим часом, Назаренко серед негативних моментів відзначає можливість перетворення України на "смітник" для європейського "єврошрота".
"Я говорю не просто про старі авто з ЄС, які можуть їздити (подібні і старі "Жигулі" по Україні їздять і від "блях" не відрізняються), а про повний гнилий автошрот, який вже не їздить і який вивозитимуть на евакуаторах в Україну наші "бізнесмени", отримуючи по 200-1000 євро повернення від ЄС утилізаційного збору, і кидаючи весь цей автохлам в наших лісах. Плюс у автозаводів ЄС з'являється додатковий ринок: навіть ті європейці, хто не оновлював авто, оскільки не знав, куди "сплавити" старе (при забороні у нас нижче Євро-5), тепер знають куди", – впевнений голова ВААІД.
Нагадаємо, законопроекти 8487 і 8488, ухвалені Радою в другому читанні 8 листопада, встановлюють правила ввезення та тимчасового перебування в Україні автомобілів з іноземною реєстрацією
Так, законом 8488 за порушення умов тимчасового ввезення та транзиту авто передбачені штрафи. Також у законі прописані штрафи за порушення терміну перебування нерозмитненого автомобіля на території України – від 170 гривень до 170 тисяч гривень або конфіскації авто.
Законопроект 8487 встановлює базові ставки акцизного податку для нового автомобіля в залежності від типу пального та об'єму двигуна:
- для авто з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см 50 євро ; від 3000 куб. см 100 євро ;
- для "дизеля" з двигуном 1500 куб. см 75 євро ; від 3500 куб. см до 150 євро.
Щоб визначити розмір акцизу для конкретного авто, до базової ставки застосовуватимуть коефіцієнти. Формула буде такою:
"Ставка = Ставка базова Коефіцієнт двигуна Вік двигуна".
- Коефіцієнт двигуна визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння автомобіля на 1000.
- Коефіцієнт віку це кількість повних календарних років з року, наступного за роком виробництва автомобіля, до року визначення ставки податку. Граничний коефіцієнт для віку в 15 років, після цього даний параметр не зростає.
На оформлення нерозмитнених авто законопроектом 8487 дається 180 робочих днів. При цьому акцизний податок зменшується на 50% для авто, які будуть розмитнені протягом перших 90 днів після набуття законом чинності. В останні 90 днів "пільгового" періоду ставки стануть повними, але штрафи за порушення термінів перебування не накладатимуться.
Зазначимо, запропонована раніше поправка до законопроекту 8487 про податок на старі автомобілі в Україні не знайшла підтримки у профільному комітеті та сесійній залі. Згідно з поправкою, за автомобіль, якому більше п'яти років пропонувалося ввести щорічний податок, причому його сума, відповідно до запропонованої формулою, збільшувалася б з року в рік.
Читайте також:
- "Ми програли невеликий бій": лідер "АвтоЄвроСили" спалив свій позашляховик на знак протесту
- "Наполовину вагітні": експерт розповіла про неоднозначність закону про "євробляхи"
- Нові правила розмитнення авто: депутат жорстко відповів на вимоги "євробляхерів"
- "Війна" за акцизи: рішення Ради не влаштувало власників "євроблях" і потрапило під критику експертів