Вживаних авто стане ще більше: названі наслідки нових правил розмитнення

Експерти авторинку оцінили ухвалені Радою закони про "євробляхи"

Зниження акцизів на легкові автомобілі, прописане в ухваленому Верховною Радою законопроекті № 8487 про розмитнення, може вдвічі-втричі збільшити легальний імпорт вживаних автомобілів. Таку думку висловив директор з маркетингу Групи компаній АІС Сергій Боровик.

При цьому, на думку фахівця, ринок нових легкових автомобілів в найближчий рік може втратити від 20% до 40% обсягів. До слова, вже зараз частка б/у авто становить понад 60% в первинних реєстраціях транспортних засобів.

Реклама

Вигоду ухвалених законів, перш за все, для тих, хто планує легально ввезти старе авто, підтверджує і голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

"За зниженими податками (в 5-38 разів) можна пригнати навіть авто євро 0 (зараз – не нижче Євро-5 або не старші 2010 року випуску. – Ред.)", – вважає Назаренко. 

На його думку, втратять свій бізнес бізнесмени, які організовували ввезення автомобілів на іноземних номерах, оскільки оформити і розмитнити авто можуть самі "бляхери". А власники авто на українській реєстрації, з набуттям чинності закону при бажанні пригнати авто з ЄС зможуть продати своє авто вже на 20-30% дешевше.

Реклама

Торкаючись питання про зміну цін на нові автомобілі з прийняттям нових акцизів, PR-координатор компанії "Ніссан Мотор Україна" Володимир Іванов зазначив, що зниження акцизу на автомобілі з двигунами невеликого обсягу буде чисто символічним і ніяк не вплине на їх роздрібну вартість.

"Схожа ситуація буде і для автомобілів з двигунами середнього обсягу. Зміна цін на них залежатиме від комерційних цілей, переслідуваних дистриб'ютором, і стану складу. Тобто якщо перед компанією стоять агресивні цілі або є проблеми з реалізацією автомобілів, то зниження цін на 10-15 тис. грн цілком можливо", – вважає він.

У той же час, підкреслює він, прийнята зміна акцизних ставок на автомобілі з бензиновими і дизельними двигунами з обсягами відповідно понад 3000 куб.см і 3500 куб.см однозначно призведе до значного зниження роздрібних цін.

Реклама

"Ці зміни можуть статися вже відразу або через місяць після набуття законом чинності", – зазначає Іванов.

Аналогічної думки дотримується і прес-секретар корпорації "УкрАВТО" Дмитро Скляренко, який додав, що частка нових авто з бензиновим двигуном в загальних продажах за 2015-2017 роки склала лише 3%, дизельних – 16%. Він також нагадав, що, оскільки знижені акцизи на ввезення вживаних авто в Україні діють вже більше двох років, то можливий відчутний вплив знижених ставок акцизу ринок нових автомобілів вже "засвоїв".

"Інша справа, що зниження акцизу поширюється і на нові авто, що дозволить знизити їх вартість. Ну а яке рішення прийматимуть гравці ринку – збільшити маржинальність чи ж віддати різницю між старими і новими акцизами ринку, ми побачимо найближчим часом", – підкреслив він.

Тим часом, Назаренко серед негативних моментів відзначає можливість перетворення України на "смітник" для європейського "єврошрота".

"Я говорю не просто про старі авто з ЄС, які можуть їздити (подібні і старі "Жигулі" по Україні їздять і від "блях" не відрізняються), а про повний гнилий автошрот, який вже не їздить і який вивозитимуть на евакуаторах в Україну наші "бізнесмени", отримуючи по 200-1000 євро повернення від ЄС утилізаційного збору, і кидаючи весь цей автохлам в наших лісах. Плюс у автозаводів ЄС з'являється додатковий ринок: навіть ті європейці, хто не оновлював авто, оскільки не знав, куди "сплавити" старе (при забороні у нас нижче Євро-5), тепер знають куди", – впевнений голова ВААІД.


Нагадаємо, законопроекти 8487 і 8488, ухвалені Радою в другому читанні 8 листопада, встановлюють правила ввезення та тимчасового перебування в Україні автомобілів з іноземною реєстрацією

Так, законом 8488 за порушення умов тимчасового ввезення та транзиту авто передбачені штрафи. Також у законі прописані штрафи за порушення терміну перебування нерозмитненого автомобіля на території України – від 170 гривень до 170 тисяч гривень або конфіскації авто.

Законопроект 8487 встановлює базові ставки акцизного податку для нового автомобіля в залежності від типу пального та об'єму двигуна: 

  • для авто з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см 50 євро ; від 3000 куб. см 100 євро ;
  • для "дизеля" з двигуном 1500 куб. см 75 євро ; від 3500 куб. см до 150 євро.

Щоб визначити розмір акцизу для конкретного авто, до базової ставки застосовуватимуть коефіцієнти. Формула буде такою:

"Ставка = Ставка базова Коефіцієнт двигуна Вік двигуна".

  • Коефіцієнт двигуна визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння автомобіля на 1000.
  • Коефіцієнт віку це кількість повних календарних років з року, наступного за роком виробництва автомобіля, до року визначення ставки податку. Граничний коефіцієнт для віку в 15 років, після цього даний параметр не зростає.

01_189

На оформлення нерозмитнених авто законопроектом 8487 дається 180 робочих днів. При цьому акцизний податок зменшується на 50% для авто, які будуть розмитнені протягом перших 90 днів після набуття законом чинності. В останні 90 днів "пільгового" періоду ставки стануть повними, але штрафи за порушення термінів перебування не накладатимуться.

Зазначимо, запропонована раніше поправка до законопроекту 8487 про податок на старі автомобілі в Україні не знайшла підтримки у профільному комітеті та сесійній залі. Згідно з поправкою, за автомобіль, якому більше п'яти років пропонувалося ввести щорічний податок, причому його сума, відповідно до запропонованої формулою, збільшувалася б з року в рік.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,49
54,04
50,51
27,58
56,01
54,01
53,51
25,48
57,94
56,49
54,81
26,65
58,29
56,79
56,09
27,88
58,50
56,50
53,90
28,04
61,88
58,99
56,99
28,59
61,99
59,99
56,99
28,47
61,99
59,99
56,99
28,48
62,99
61,99
59,99
28,98
-
53,05
50,85
26,03
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61204.43

Dogecoin (DOGE)

0.14

Ethereum (ETH)

2973.36

Litecoin (LTC)

81.76

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти