Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Як заробити на колесах

22 квітня 2014, 15:00

Євген Остапчук

Ми зібрали сім реальних способів заробити гроші на своєму автомобілі

Свій легковий автомобіль може приносити гроші,

Свій легковий автомобіль може приносити гроші,

У нинішні непрості часи багато українців замислюються про те, як знайти підробіток або отримувати якісь гроші під час пошуку роботи. Перше, що спадає на думку автовласникам, – чи можна за допомогою машини заробляти гроші? Особливо це питання є важливим для тих автолюбителів, хто придбав машину в кредит і хоче, щоб вона хоча б відбивала щомісячні внески. "Сегодня" зібрала найбільш популярні способи того, як це зробити. Відзначимо, що нам відомо безліч випадків, коли підробіток почав приносити людям серйозний дохід і став постійною роботою.

Перед тим як розглядати способи заробітку на авто, потрібно розуміти ціну питання. По-перше, собівартість послуги. Наприклад, машина за 120 тис. грн втрачає за 120 тис. км пробігу (5 років) 60 тис. грн (півціни). Додамо сюди 20 тис. грн на сервіс (4 тис. грн на рік), мийку і різні дрібниці (омивачі тощо) – один кілометр обходиться мінімум в 0,7 грн. Якщо додати вартість палива (при витраті 8-10 л/100 км і ціною в 16 грн/л), то цей кілометр подорожчає ще на 2-2,5 грн. Плюс ще на 1,5 грн собівартість зросте за рахунок кредитних платежів в банк (36 тис. грн/рік або за 25 тис. км). Разом кілометр пробігу при комерційних перевезеннях коштує близько 3,5-5 грн.

По-друге, розглядати авто в якості інструменту для заробітку можна лише в тому випадку, якщо воно для цього підходить: є 4 пасажирських місця і повноцінний багажник. Крім того, машина має бути в справному стані. Інакше ви просто не зможете виконувати свої зобов'язання перед клієнтами, а будете витрачати багато часу і коштів на спілкування з майстрами СТО.

Реклама

Варіант перший: Кур'єр на своєму авто

Продзвонивши з десяток столичних оголошень з такою вакансією (до слова, їх виявилося досить багато), ми з'ясували, що можна працювати і з погодинною оплатою, і на умовах повної зайнятості.

ПО ГОДИНАХ. Йдеться про доставку піци або суші з понеділка по п'ятницю з 18:00 до 24:00, а в суботу та неділю – з 10:00 до 21:00. Оплата при цьому становить 15 грн на годину, плюс водієві компенсують витрати на паливо з розрахунку 10 л на 100 км. Правда, платять тільки за реальні години роботи, тобто якщо в цей день були замовлення лише на 3 години з робочої зміни, то заплатять лише 45 грн, а не 90, як за повну зміну. Плюс є нормативи по термінах доставки (розраховуються, виходячи з маршруту) – наприклад, якщо піца приїде пізніше, ніж через півгодини, водія оштрафують на 5 грн. А якщо запізнення будуть регулярними, то від послуг такого водія просто відмовляться. Вночі вкластися в жорсткі терміни нескладно, а от у час пік (з 18:00 до 21:00) є ризик потрапити в пробку і зірвати час доставки. Якщо у вас економічне авто (витрачає до 7 л/100 км), то в місяць (при роботі 5 днів на тиждень) можна заробити 1800 грн. Якщо працювати лише по вихідних, то 1400.

ПОВНИЙ ДЕНЬ. Мова, звичайно, йде про доставку товарів з інтернет-магазинів за адресами клієнтів. Щоденні пробіги становлять близько 70-100 км (витрати на паливо компенсують з розрахунку 10 л/100 км). Зарплата – 5-6 тис. грн/місяць.

Крім безпосередньо водіння авто, доведеться спілкуватися з клієнтом, підписувати документи (акти, чеки) і матеріально відповідати за збереження речей для доставки. Головний ризик у тому, що такого кур'єра можуть побити і пограбувати.

Реклама

Варіант другий: приватний перевізник

Їздити по місту з "шашечками" або намагатися виловити клієнта на узбіччі при нинішніх цінах на паливо не має сенсу. Більш надійно стояти на зупинках і біля місць відпочинку вечорами (можна після основної роботи). Однак потрібно враховувати, що в таких місцях, по-перше, люблять "пастися" ДАІ та ГАТІ (транспортна інспекція Мінтрансу), які за нелегальне перевезення штрафують водіїв на 640 грн (можуть сісти в вашу машину під виглядом звичайного клієнта, а потім після першого ж кілометра машину зупинить попереджений даїшник і оштрафує водія). По-друге, на найбільш хлібних місцях діє своя мафія – охоронці нічних закладів вимагають ділитися заробітком за право стояти поруч. По-третє, можуть бути конфлікти з іншими таксистами (якщо ви назвали ціну на проїзд нижче, ніж у них) – з помсти можуть пробити колесо. До цього треба бути готовим і з усіма домовлятися. У підсумку заробіток на одній поїздці ледь перевищує 40-50 грн, а за вечір вдається розвезти лише декількох клієнтів.

ІЗ ДИСПЕТЧЕРОМ. Це більш спокійний спосіб. Ви укладаєте з фірмою договір, і вона за певну плату (в середньому 10% за замовлення) передає вам інформацію про замовлення. Їздити по місту потрібно постійно, що досить важко, з урахуванням пробок, зате заробіток становить близько 200-250 грн за 8 годин роботи.

Імовірність потрапити на штраф (згадані 640 грн) є, але на практиці притягнути водія до відповідальності нереально (про те, як стати легальним таксистом, читайте блок "Робота в таксі за законом"). Але потрібно розуміти, що заробітки при в роботі у таксі непостійні: бувають невдалі дні, коли клієнтів або немає взагалі, або прибуток ледве перевищує 40—50 грн.

Варіант третій: робота в таксі за законом

Реклама

Щоб працювати легально, необхідно отримати ліцензію на перевезення. Для цього доведеться зареєструватися як ФОП (фізособа-підприємець) і вибрати 2-у групу єдиного податку. Щомісячні виплати складуть 666,25 грн (243,60 грн – єдиний податок плюс 422,65 грн – єдиний соцвнесок). Крім того, потрібно оформити ліцензію в Мінінфраструктури України. Для цього необхідно, крім документів підприємця, надати техпаспорт на авто та / або договір оренди машини.

Оформлення ліцензії краще доручити юридичній фірмі (вона бере за послуги близько 2 тис. грн), а вартість різних госсборов виллється ще в 1,5 тис. грн. Одночасно з оформленням ліцензії потрібно звернутися до територіального управління ДАІ за ліцензійною карткою ( її видають безкоштовно).

Як бачимо, такі витрати мають сенс лише в тому випадку, якщо ви остаточно вирішили працювати в таксі. Якщо ж ви розглядаєте таку роботу лише як тимчасову або додаткову, краще оформитися в якості водія до іншого підприємця – таксиста і платити за себе лише єдиний податок і соціальний внесок.

В тренді
В Україні запустили громадський транспорт: чи безпечно в ньому

Варіант четвертий: персональний водій

Зарплата водія зі своїм автомобілем у приватній структурі в середньому по Києву становить 6-8 тис. грн. Але до авто зазвичай пред'являють досить високі вимоги: відсутність зовнішніх пошкоджень і наявність кондиціонера. Вам доведеться возити співробітників по робочих справах, а фірма компенсує вартість палива та амортизацію автомобіля. Правда, точна сума цих двох видів компенсації є предметом торгу при працевлаштуванні. Вигідно, якщо організація бере на себе всі витрати з ремонту і сервісу виходячи з розцінок на офіційних СТО, а повернення грошей за паливо виробляє по чеку. Тоді зазначені вище суми є вашим чистим доходом. Якщо ж компанія – роботодавець пропонує компенсацію витрат на паливо, виходячи з даних, зазначених у паспорті авто (наприклад, за паспортом машина "їсть" 6 л/100 км, а по факту – 8), а розрахунок амортизації здійснюється за бухгалтерськими правилами, то реальний дохід буде на 1-1,5 тис. грн нижче, у випадку великої поломки можна і зовсім залишитися без заробітку. Важливо домовитися з роботодавцем і про страхування авто – такого роду робота вимагає повного КАСКО (6-8 тис. грн на рік).

Ще один недолік: така робота досить нудна, адже машина може стояти годинами (в пробках, в очікуванні на парковці).

ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗАХОДІВ. Власники авто підвищеної комфортності або бізнес-класу заробляють почасово на обслуговуванні весіль, конференцій тощо. Ціна послуги становить 130-150 грн на годину, з яких третину забирає агентство-посередник. Правда, воно ж і гарантує щоденну поставку клієнтів – завантаження становить по 6-8 годин на день. Чистий дохід на місяць – близько 12 тис. грн, але до роботи не допускаються машини старше 5 років.

Якщо у вас авто простіше, то чистий заробіток складе 50-80 грн на годину, але робота буде щоденною.

П'ятий і шостий варіанти: здача машини в оренду та реклама

Якщо з якоїсь причини у вас є "зайвий" автомобіль, його можна здати в оренду таксистам і заробляти на цьому близько 150-200 грн на добу (авто класу "Ланос"). Але потрібно бути готовим до того, що автомобіль "вбиватимуть" у прямому сенсі слова – водії їздять на них за принципом "не моє – не шкода". Посольку таксисти використовують орендовані машини цілодобово (позмінно їздять 2-3 водія), пробіги вашого авто можуть в 3 рази перевищити стандартні 20-25 тис. км на рік. Займатися обслуговуванням і ремонтом краще самому власникові – орендарі можуть взяти на ці цілі гроші, але насправді продовжувати їздити на несправному авто або старому маслі, через що машина швидко прийде в непридатність. При такому використанні "залізного коня" потрібно обов'язково застрахувати, а сам договір оренди оформити нотаріально (нотаріус уважно перевірить паспортні дані таксиста) – відомі випадки, коли шахраї брали авто за підробленими документами і тут же продавали його на запчастини. У договорі важливо обумовити умови відшкодування шкоди в разі аварії або викрадення машини (навіть якщо авто застраховане, в договорі оренди потрібно прописати, що займається документами не власник авто, а таксист). Також потрібно вказати і відповідальність у тому випадку, якщо після аварії страхова відмовила у відшкодуванні збитку (наприклад, якщо таксист був п'яний) – зафіксуйте, що в цьому випадку таксист зобов'язується "відпрацювати" вартість авто.

Краще укладати договори не безпосередньо з таксистами-приватниками, а компанією, яка надає послуги таксі та здає свої авто в суборенду: вони хоч трохи контролюють роботу водіїв.

РЕКЛАМА. Існує такий вид заробітку, як обклеювання своєї машини рекламною продукцією. Сума заробітку (гонорару) залежить від площі кузова, який використовується під обклеювання, року випуску і класу авто, а також від тривалості проведення рекламної акції. Наприклад, за рекламний стікер на бічній поверхні кузова і задньому склі "Ланоса" дадуть близько 1200 грн. А просто за наклейку на задньому склі того ж автомобіля – 400-600 грн. Правда, рекламодавець (а таких пропозицій в мережі і ЗМІ безліч) встановлює норму пробігу – вона повинна складати не менше 600 кілометрів на місяць (20 км в день). Виплати відбуваються щомісяця після того, як представник рекламодавця зніме показники спідометра. При повній обклеювання авто можна заробити 3-4 тис. грн на місяць.

Сьомий варіант: допомога на дорозі

Цей вид заробітку зацікавить тих водіїв, хто добре розбирається в конструкції авто і має навички буксирування на гнучкому зчепленні.

ЕВАКУАЦІЯ. Суть в тому, що послуги евакуатора коштують недешево, та й часу з моменту виклику може пройти чимало, а ви пропонуєте вирішити питання з тією ж ефективністю, але в два рази дешевше. Так, зараз у столиці лише за те, щоб поставити авто на евакуатор, просять 200 грн, а за транспортування автолюбителю доводиться платити з розрахунку 10 грн/км – в середньому послуга обходиться в 400-500 грн. Ви ж можете дотягнути зламану машину до місця стоянки або ремонту (на відстань близько 20 км) за 200-250 грн, з яких на паливо потрібно витратити лише 30-40 грн. Якщо надрукувати візитки і рознести їх по СТО, то цілком реально отримати стабільний потік клієнтів – за день можна заробити 500-600 грн.

ДРІБНИЙ РЕМОНТ. Зламаний автомобіль не обов'язково тягнути до найближчої СТО: маючи в багажнику мінімальний набір інструментів, можна надавати невеликий ремонт прямо на дорозі. Ясна річ, що повноцінне СТО він не замінить, але дозволить хоча б дотягнути до сервісу своїм ходом, а не на буксирі.

Наприклад, прямо на дорозі можна завести авто з сів акумулятором за допомогою проводів для прикурювання (50 грн), поміняти свічки (100 грн), підвезти запас води в розширювальний бачок для закипілого авто (150-200 грн). Крім того, можна надавати допомогу в разі нестандартних ситуацій. Наприклад, якщо водій проб'є відразу два колеса, а шиномонтаж знаходиться досить далеко, можна під'їхати з набором інструментів та насосом, щоб заклеїти прокол і накачати колесо – тимчасове рішення, щоб "залізного коня" хоч якось дотягнути до шиномонтажу.

Підбиваємо підсумки

Як бачимо, велика частина запропонованих способів підробітку не дає гарантованих прибутків – 2-3 тис. грн можна заробити і без машини, якщо влаштуватися на другу роботу. Нерегулярне ж візництво також приносить невеликі гроші і пов'язане з ризиком отримати штраф.

Здача авто в оренду або обклеювання його рекламою – теж захід сумнівне. У першому випадку машину швидко "вб'ють", в другому гроші невеликі, а від наклейок на кузові можуть залишитися незмивні сліди клею (перефарбування коштує $ 1000). Середній варіант – робота в компанії водієм. Заробіток в цьому випадку дозволяє відбивати витрати на авто, навіть якщо воно куплено в кредит. Але багато грошей такий вид діяльності не приносить – 6-8 тис. грн чистими.

А ось підприємницька діяльність у вигляді організації та наданні послуг таксі, транспортних заходів, а також ремонту на дорозі може замінити постійну роботу: за опитуваннями "Сегодня", такі автовласники заробляють по 10-15 тис. грн на місяць.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...