Україна за 10 років має перейти на електрокари: про що новий законопроект

У Раду поданий законопроект про перехід на електромобілі

Через десять років Україна повинна перейти на електромобілі- відповідний законопроект №2532 був поданий до Верховної Ради.

Журналісти сайту "Сьогодні" дізналися, які норми передбачає документ і що зміниться після його ухвалення.

Реклама

Так, в одному з пунктів законопроекту говориться: "З метою збереження навколишнього середовища, виконання міжнародних зобов'язань щодо зменшення викидів в атмосферу, поліпшення екологічного стану в містах, а також зменшення залежності економіки від імпорту нафти і нафтопродуктів, держава визначає своїм пріоритетом перехід на електричний автомобільний транспорт до 1 січня 2030 року" .

У документі передбачені такі зміни:

- до 31 грудня 2022 року скасовується Пенсійний збір при реєстрації електромобіля;

Реклама

- до 31 грудня 2024 року електромобілі з "зеленими" номерними знаками зможуть їздити по ряду для громадського транспорту;

Крім того, Кабміну доведеться розробити державну програму з пільгового кредитування і страхування на покупку електромобіля. Також уряду доручається створити програму з розвитку українських виробників електрокарів, виробництва та утилізації акумуляторних батарей.

Велика частина пунктів законопроекту стосується зарядних станцій для електромобілів. На сьогодні в Україні налічується 2054 зарядні станції з 4069 точками підключення, порахував сервіс PlugShare.

Реклама

Для порівняння, в 2014 році в Україні було всього 35 зарядних станцій всіх типів. На одну зарядну станцію в країні припадає сім електромобілів (приблизно 3,5 на кожну зарядну точку). Це можна порівняти з показниками країн Європи.

Але 95% зарядок в Україні – це повільні станції змінного струму, каже Ігор Ковальов, керівник напрямку YASNO E-mobility. Час зарядки на них обчислюється годинами. Більшість станцій розташовані у великих містах. Дефіцит потужності електромереж на трасах і невисокий попит з боку власників електрокарів ускладнюють розвиток інфраструктури між великими містами.

Крім того, підключати нові зарядні станції складно через бюрократію.

"Сфера практично не врегульована. Для підключення зарядних станцій більше працюють особисті зв'язки, ніж прописаний механізм. Підключити зарядну станцію складно – потрібно робити проект, виводити точку підключення, навіть якщо мова про станції малої потужності", – зазначив Олександр Кравцов, директор компанії Electrocars.

Але найбільша проблема – зарядні станції не вигідні бізнесу, вважає Артем Коломоєць, менеджер з продажу компанії E-Line, яка виробляє станції зарядки електромобілів.

"Навіть попри те, що електромобілів стає більше, відсоток електромобілів – невисокий. Наявність зарядної станції може бути додатковим маркетинговим ходом для ресторанів, житлових комплексів, парковок, щоб залучати додаткових клієнтів. Але саме заробляти на цьому рано", – наголосив він.

Більшу частину складнощів має вирішити проект закону:

- до 31 грудня 2024 операторам зарядних станцій не потрібно отримувати ліцензію;

- до 31 грудня 2022 роки не потрібно буде платити за підключення і виділення потужностей для операторів автомобільних зарядних станцій;

- до елементів благоустрою додадуться струмоприймачі підключення електромобілів до мережі зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами;

- нові автозаправки, які будуються за містами, повинні будуть бути обладнані зарядними станціями.

Більше читайте в статті на сайті "Сьогодні": Україна перейде на електрокари до 2030 року: Рада готує новий закон .

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,49
54,04
50,51
27,58
56,01
54,01
53,51
25,48
57,94
56,41
54,86
26,67
58,29
56,79
56,68
28,29
58,50
56,50
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,59
61,99
59,99
57,49
28,97
61,99
59,99
57,49
28,98
62,99
61,99
59,99
28,98
-
52,92
50,66
26,04
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62653.61

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3029.07

Litecoin (LTC)

80.98

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти