ПідписанаУкраїноюнаприкінці червняУгода про асоціацію зЄСпередбачає зниженняввізногомитанаавтомобілі європейськоговиробництва знинішніх10 % донуля протягомдесятироків.Причомунарівні з новимиавтощорічне зменшенняставкина1 %пунктпоширюється іна старі машини-але тількинаті зних ,якібудутьввозитифірми зістатусомсуб'єктазовнішньоекономічноїдіяльності, пише "Дело".
З урахуванням нинішньогорівня попитунаукраїнському ринкудодатковий припливстарих іномарокпризведедо ще більшого падінняпродажів нанові автомобілі.Причому зоглядкоюна низькукупівельнуспроможність більшостіукраїнціввумовах кризинайбільшпривабливими виглядаютьмашиниціновій категорії до$ 10 тисяч.
На думкуголови Всеукраїнської асоціаціїавтоімпортеріві дилерівОлегаНазаренко ,це вдаритьвпершучергупо вітчизнянихавтозаводам ." Старі іномаркивартістюдо $ 10тисяч -зовсімне конкурентиновиммашинам ,у яких вищийцінова нішай інші покупці .Швидше ,вонимоглибвідбиратипокупціву продавцівукраїнськихавтомобілів" ,- пояснюєНазаренко.
Однаквірогідність значного збільшенняімпорту старихіномарокєвропейськоговиробництва практичнонульова.Протягом15роківпісля ратифікаціїУгодибудедіятиквотанапостачанняєвропейських автомобілів ,якадорівнює45тис.автона рік.Вона покликаназахистити вітчизнянийавтопром.При їїперевищенніУкраїнамаєправоз наступного рокуввестидодаткове мито ,максимальний розмір якоїкомпенсує зниженняставкиосновного мита .Аце зводить нанівецьекономічну вигодувід імпортуіномароквиробництваЄС.Чи усвідомлюютьце ісамі імпортери ,які можеі булиб радізбільшитиоборотза рахунокстарих іномарок ,але тільки нена шкодупродажамнових авто.
Як заявляєгенеральнийдиректор " ПежоСітроенУкраїна "ЛоїкСібрак ,в найближчійперспективі компаніяне розглядаєможливість імпортувУкраїнувживаних легкових автомобілівєвропейського виробництва. Такої ж думкидотримується і керівниквідділу маркетингу компанії"НіссанМоторУкраїна " ЄвгеніяШафран : "Ми небачимодоцільності вімпортістарих автомобілів " .
Головнимстримуючимфакторомімпорту старихіномарокбули і залишаютьсявисокіставкиакцизута зборуприпершій реєстраціївУкраїні .Вінзалежить нетільки відоб'єму двигуна ,а й відвіку автомобіля .Так ,длямашин до8роківбазоваставказборуподвоюється ,адлястарішихзбільшуєтьсявдесятьразів.
Як відомо , 27 червняУкраїнапідписалаекономічну частинуУгоди про асоціацію зЄС.Після ратифікаціїта імплементаціїдокументабуде створеназонавільноїторгівлі з європейськимикраїнами.