Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Україна чекає хвиля ДТП

26 січня 2015, 18:00

Микита Клімов

Кількість жертв автокатастроф в країні вже порівнювана зі втратами в ході війни на Сході

Реформа. Ситуація на дорогах може змінитися вже в травні - з появою поліцейських.

Реформа. Ситуація на дорогах може змінитися вже в травні - з появою поліцейських.

Минулого тижня в сфері управління дорожнім рухом сталося дві значущі події. Першу помітили всі: 20 cічня стартував прийом заяв від охочих служити в новій ППС столиці. Дефіциту тих, хто хоче стати першими українськими поліцейськими, немає: тільки за першу добу прийнято 6000 заяв.

Друга подія – робоча зустріч голови підкомітету ВР з питань безпеки дорожнього руху Ігоря Діденка з учасниками координаційної ради Загальнонаціонального форуму безпеки дорожнього руху – привернуло значно менше уваги громадськості. А дарма.

ЦИФРИ БРЕШУТЬ. Минулорічна статистика стану та причин аварійності на українських дорогах, на перший погляд, говорить про значні успіхи, досягнуті країною у справі зниження смертності і травматизму на дорозі. Згідно з довідкою Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС України (ЦБДР та АС), за 2014 на дорогах нашої країни відбулося 26084 ДТП з потерпілими, в яких загинули 4443 і поранено 32270 осіб. І ці показники на 15%, 8,1% і 14% менше, ніж у 2013 році. Але диявол криється в деталях: у статистику не потрапили аварії, що відбулися в включеному Росією Криму, а також аварії, що трапилися на непідконтрольних українській владі частинах Донецької та Луганської областей. Реально ж по всій Україні загальна кількість аварій, травматизму і смертності на дорозі не зменшилася: контроль за дотриманням ПДР і якістю дорожньої інфраструктури в минулому році були далекі від ідеалу. Тепер влада намагається з цим боротися.

Реклама

СТВОРЕННЯ НОВОЇ ППС. Головна мета реформи – ліквідація корупції в МВС. Насамперед – на низовому рівні. При цьому завдання реального забезпечення безпеки дорожнього руху немов би відходить на другий план. Експерти зазначають: за створення нової поліції напевно доведеться дорого заплатити, адже країну чекає зростання кількості ДТП щонайменше протягом першої половини 2015 року. Судіть самі: набрані сьогодні майбутні поліцейські три місяці будуть вчитися і вийдуть на вулиці і дороги лише в травні. До цього за безпекою стежитимуть нинішні інспектора, які розуміють, що їхня кар'єра в цій структурі до літа буде завершена. Як в цих умовах переконати їх працювати добре – незрозуміло. Як і те, наскільки ефективними в справі боротьби за безпеку руху виявляться новачки, озброєні знаннями, але позбавлені досвіду та обтяжені завданнями з охорони громадського порядку і боротьбі з криміналом в побуті.

В тренді
В Україні зміниться курс долара: експерт назвав цифри

ЩО РОБИТИ. Але зробити дороги безпечними можна. Для цього потрібно прислухатися до того, що говорили на робочій зустрічі депутатів і активістів. Йшлося, наприклад, про підготовку нового Закону "Про дорожній рух", проект якого за своїм обсягом вже досяг масштабів кодексу. Крім іншого, закон передбачає радикальну реформу системи управління безпекою на дорогах і створення органу, відповідального за розробку і проведення держполітики у цій галузі. Підготовлений Департаментом ДАІ проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за порушення правил дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі" покликаний посилити контроль за дотриманням водіями швидкісних лімітів. А ще – виключити особистий контакт співробітників ДАІ і правопорушників, наслідком чого має стати зниження корупції. Закон поки потребує суттєвого доопрацювання, щоб зробити покарання за перевищення швидкості справедливим і невідворотним. Крім того, начальник департаменту безпеки Міністерства інфраструктури Микола Горбаха зазначив: більшість резонансних ДТП в Україні сталося через перевищення дозволеної, а безпечної швидкості. Тобто такою, що формально на цій ділянці дорозі була дозволена, але в конкретній дорожній ситуації не була безпечною. Так що без свідомості водіїв зменшити кількість ДТП не вийде ніяк.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...