МОТИВАЦІЯ
"Всі ми різні . По- друге , не можна дізнатися , що ви вмієте , поки не спробуєте . Але є психологічні характеристики , що дозволяють говорити про схильності . І якщо ви в принципі задумалися над підприємництвом – значить , ця схильність у вас є " , — пояснює Гичан.
І тут людина повинна розібратися : чи готова вона реалізувати ці нахили ?
Тут багато що залежить від наполегливості та мотивації .
"Перевірити , чи є здібності , допоможуть тести . Їх можна знайти на психологічних сайтах — тут публікують тести , які пройшли перевірку " , — уточнює психолог.
Якщо потрібно посилити мотивацію для запуску бізнесу , добре допомагає подолання труднощів .
"Наведу приклад з 1990- х . Тоді тисячі людей , інженери і лікарі , перекваліфікувалися в комерсантів : везли в Україну одяг , взуття і техніку з Туреччини . Серед " човників " було чимало жінок 30-50 років . І хоча багато хто не вважав себе заповзятливим , їх мотивацію підкріплювала необхідність прогодувати сім'ю . Завдяки гнучкості і готовності приймати рішення в невизначеності , що є важливим умінням для підприємця , багато жінок реалізувалися " , — коментує Гичан.
РИЗИКИ
"Схильність до екстремального , підвищеного ризику притаманна не зрілим підприємцям , а безрозсудним авантюристам . У зрілого підприємця за сміливими і ризикованими рішеннями стоїть тверезий розрахунок і зважена оцінка . Це характеризує готовність людини відповідати за свої дії , не перекладаючи відповідальність на інших і на обставини . Тому підприємці повинні бути готові до такого роду дій " , — уточнює Гичан.
СПІЛКУВАННЯ
"Душею компанії бути не обов'язково . Але знадобиться вміння домовлятися і готовність підлаштовуватися під запити клієнтів ( від цього залежить дохід ) . Тому якщо процес спілкування викликає у вас огиду — краще або вибрати іншу діяльність , або знайти нішу , де спілкування зведено до мінімуму , а робочі процеси автоматизовані " , — радить психолог.
ГРОШІ
Люди , які прагнуть відкрити свою справу , повинні пам'ятати про прибуток . Зайва сором'язливість і невміння призначити адекватну ціну на послуги або товари стають перешкодою до отримання прибутку . Тому такі навички також варто опрацювати .
"У нашому менталітеті вкоренилося неоднозначне ставлення до матеріального успіху – на відміну від американців , для яких це складова частина їх американської мрії . Тому , щоб опрацювати здорове ставлення до грошей , можна прорахувати , скільки коштує оплата праці на ринку , згідно в ашого досвіду і професії . Після треба визначити , яку послугу або товар можете запропонувати і чи реально заробити на цьому більше , ніж будучи в наймі . У підсумку – вирішити , чи йдете в бізнес " , — говорить Гичан.