Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Що таке кешбек: як сервіси повернення грошей працюють в Україні

7 лютого, 04:00

Анастасія Іщенко

Послугу повернення грошей за покупки практикують банки і торгові мережі

/ Фото: Getty Images

Кешбек – послуга, яка дозволяє економити гроші, – популярна у всьому світі. В Україні ж багато людей не знають, у чому її суть. Що це таке, з'ясовував сайт "Сьогодні".

Кешбек – це повернення частини коштів після кожної покупки. Дану послугу можуть надавати безпосередньо банк, в якому ви обслуговуєтеся, магазин, в якому робите покупку, або ж глобальний сервіс.

Якщо говорити про банки, то у кожного банку є партнерські заклади, в яких діє програма з повернення частини коштів. В такому випадку, для того, щоб скористатися кешбеком, досить вивчити список партнерських закладів та купувати саме в них. Знайти перелік цих закладів можна на сайті банку.

"Щоб скористатися даним інструментом, потрібно знати список партнерських закладів банку-емітента пластикової карти покупця або закладів, у яких в програмах лояльності діє програма кешбека, в межах якої відсотки від покупок перераховуються і накопичуються на бонусному рахунку покупця, або ж повертаються йому у вигляді грошей. Зазвичай, інформацію про партнерські заклади надає безпосередньо фінансова установа, а торговельні мережі, які використовують даний інструмент, також про це повідомляють", – говорить у коментарі сайту "Сьогодні" Вадим Бардась, аналітик European Analytical Centre.

Зараз багато банків випускають кредитні та дебетові карти, на яких підключена послуга кешбеку. Щодо відсотка повернення коштів, то він буває різним – десь встановлюється всього 1% повернення витрачених на покупку грошей, десь ця цифра може досягати навіть 30%.

Надія Кирияк, директор Департаменту продуктів і процесів в компанії UAPAY, зазначає, що для банків опція кешбеку є способом простимулювати клієнтів до використання карт і кредитних лімітів.

"Розмір кешбеку варіюється від 0,5% до 20% і навіть 30%. Кешбек в розмірі 0,5-1% зазвичай актуальний для широких категорій товарів та послуг. А ось якщо його розмір вище (5-20%), тоді він поширюється на певні категорії товарів, або діє в межах партнерських програм з певними магазинами або роздрібними мережами. Варто зауважити, що у всіх банків є обмеження по сумі повернення – зазвичай, не більше 500 грн на місяць", – коментує ситуацію Кирияк.

В тренді
Україні напророчили падіння важливого економічного показника

Крім банків, є й великі кешбек-сервіси. В одному з них нам розповідають, що кешбек-сервіс приводить в магазин клієнтів (допомагаючи магазинах скорочувати бюджет на маркетинг-просування) й отримує комісію від магазину. За це сервіс отримує свою комісію і віддає частину грошей покупцям.

"Кешбек – це частина грошей, яка повертається за онлайн-покупки. Припустимо, ви придбали черевики за 2 000 грн через інтернет-сервіс з кешбеком 5%. Тобто, ви отримаєте назад 100 грн у вигляді кешбеку. Іншими словами, ви повертаєте свої ж гроші", – розповідають нам.

Детальніше про те, як працює ця послуга, читайте в нашому матеріалі "Купити товар та отримати гроші назад: як скористатися кешбеком в Україні".

Нагадаємо, президент України Володимир Зеленський підписав законопроєкти № 1053-1 і № 1073, які парламент ухвалив 20 вересня. У них, зокрема, міститься норма, яка має стимулювати споживачів отримувати чеки.

Так, з 1 жовтня 2020 року запроваджується кешбек: він дасть можливість виплати покупцеві компенсації 100% вартості придбаних товарів (робіт, послуг) у разі порушення продавцем законодавства по РРО. Кешбек планують здійснювати завдяки частині штрафу, який заплатить продавець.

Реклама

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...