Кабінет міністрів України ввів новий механізм підтримки літакобудування в країні. Про це на засіданні уряду заявив віце-прем'єр-міністр, голова Мінекономрозвитку України Степан Кубів.
"Ми пропонуємо новий механізм державної підтримки літакобудівної галузі: звільнити від ввізного мита та ПДВ товарів, які імпортують підприємства літакобудування. Додається чіткий перелік товарів і їхньої кількості, яке ми зазначили з урахуванням щорічних виробничих планів і довгострокових контрактів. Підприємства будуть звільнені від сплати мита та ПДВ на ввезені комплектуючі до 1 січня 2025 року за умови, що вони будуть дотримуватися вимог щодо обсягів ввезення та їхнього цільового використання. Перепродаж таких комплектуючих буде вважатися нецільовим використанням", – зазначив Кубів.
Міністр упевнений, що це рішення:
- звільнить кошти підприємств і дозволить реінвестувати в дослідно-конструкторські роботи і модернізацію;
- допоможе залучити інвестиції щодо спільного виробництва з метою оновлення основних фондів підприємств;
- дозволить зміцнити літакобудівну галузь і зберегти близько 50 тисяч робочих місць.
За його словами, такі зміни важливі, бо Україна належить до небагатьох країн з повним циклом створення авіаційної техніки. "Крім того, ми знаємо, що на наші літаки є попит у світі. За оцінками експертів галузі, запит світового ринку на літаки АН становить 1000 одиниць до 2035 року", – зазначив Кубів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Основною проблемою галузі, за словами віце-прем'єра, залишається дефіцит оборотних коштів, знос фондів підприємств, морально і фізично застарілі технології. "Світова практика свідчить, що близько 15% коштів, отриманих від реалізації авіаційної техніки, реінвестується на розвиток авіаційного виробництва і створення нових зразків авіаційної техніки. В Україні цей показник – всього 3%", – поскаржився Кубів.
Нагадаємо, під час проведення авіасалону Ле Бурже "Антонов" уклав угоду з однією з найбільших логістичних компаній Франції.