Нові мита США на імпорт автомобілів і автокомпонентів з Європейського союзуможуть значно вплинути на авторинок і завдати шкоди практично кожній з 28 країн – учасниць блоку . Про це йдеться в доповіді Європейської комісії , який опинився у розпорядженні агентства Bloomberg .
"Можна очікувати, що нові мита знизять імпорт автомобілів і автокомпонентів в США практично наполовину. Торгові партнери, щодо яких США застосують такі мита, дадуть еквівалентні штрафні заходи", - йдеться в документі Єврокомісії.
Доповідь, по всій видимості, була підготовлена до п'ятничної заяви президента США Дональда Трампа, оскільки розрахунки в ній засновані на миті в розмірі 25%, яке, за даними ЗМІ, обговорювалося американською адміністрацією в останні тижні.
За оцінками Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA), на частку автопрому припадає близько 10% сукупної торгівлі США і Євросоюзу. США – головний експортний ринок європейських автомобілебудівних концернів як за обсягами продажів (близько 20%), так і за вартістю (майже третина).
У минулому році США імпортували автомобілі і автокомпоненти на 294 млрд євро, в тому числі з ЄС – на 58 млрд євро, відзначає Єврокомісія.
За словами аналітика Evercore ISI Арндта Еллінгхорста, серед країн ЄС найсильніше постраждає Німеччина, яка поставляє в США 600 тис. автомобілів в рік.
На цьому тлі акції Daimler подешевшали за підсумками сесії в п'ятницю на 0,6%, BMW – на 1,1%, Volkswagen – на 1,4%. Ринкова вартість італо-американської компанії Fiat Chrysler Automobiles зменшилася на 2,4% на торгах у Мілані.
Як відомо, Міністерство торгівлі США 31 травня, як і очікувалося, оголосило про введення митна імпорт сталі і алюмінію з Канади, Мексики і Європейського Союзу. Розмір мита – 25 % для сталі і 10 % для алюмінію . Вже 1 червня ці ставки почали діяти .