Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Відкриваємо магазин аксесуарів: бізнес-план

14 жовтня 2016, 08:00

Христина Коновалова

На торгівлі симпатичними дрібницями можна заробити 18 тис. грн на місяць

Прагнення зробити свій будинок затишнішим, а побут комфортнішим живе завжди. Навіть коли на дворі криза і доходи падають, народ цікавиться аксесуарами – популярністю користуються атрибути домашнього і автомобільного декору, прикраси та деталі для нарядів. А значить, в будь-якому з цих напрямків можна відкрити точку продажів, впевнені аналітики. "Але в торгівлі аксесуарами потрібно враховувати кілька моментів. По-перше, потрібно чітко визначити нішу: буде це торгівля рукавичками, біжутерією або дрібницями для мобілок, тому що категорично не можна перетворювати магазин на барахолку. По-друге, краще торгувати аксесуарами в інтернеті – це часто емоційні покупки, а їх люди вважають за краще здійснювати в мережі. Ну а по-третє, потрібно шукати ексклюзивний товар і купувати його невеликими партіями – це допоможе залучити клієнта, який цінує індивідуальні "фішки", – вважає голова Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. "Сегодня" вивчила перспективи запуску інтернет-магазину аксесуарів в Києві (див. інфографіку).

1. Опис проекту

Запускаємо в Києві інтернет-магазин аксесуарів "Радості". Торгувати будемо повсякденними товарами – блокнотами, ручками, біжутерією, декоративним посудом, дрібницями для сну і вдома. Будемо шукати нестандартні новинки за демократичними цінами, що привабить молодих і індивідуальних покупців. За розрахунками, якщо щодня по четверо клієнтів будуть замовляти у нас товари за середнім чеком 150 грн, проект окупиться за півтора року.

2. Стартовий капітал

Спочатку вкладемося в розробку сайту, а також домен і хостинг. Невеликий сайт нам обійдеться в 10-15 тис. грн, а за хостинг і домен на рік вперед заплатимо в межах 500-2000 грн. Разом: 17 тис. грн.

ТОВАР. Потрібно закупити початковий запас аксесуарів. На придбання 400 одиниць товару закладемо 30 тис. грн, тобто одиниця товару в закупівлі обійдеться в 50-100 грн. Будемо торгувати цими товарами з націнкою в середньому 50%.

ОБЛАДНАННЯ. Для роботи нам знадобиться ноутбук, мобільний телефон, сканер із принтером, модем-роутер. Разом: 15 тис. грн.

ВСЬОГО: 62 тис. грн

Реклама

3. Маркетинг, реклама

Розвивати проект на початку постараємося безкоштовно. У нашому інтернет-магазині оформимо товарний асортимент з хорошими фотографіями і докладним описом. Заведемо на сайті блог: там будемо публікувати модні тренди в світі аксесуарів, поради щодо підбору цікавих "фішок" тощо. Просувати інтернет-магазин активно будемо в соціальних мережах: створимо там сторінки, запропонуємо товари в барахолках і в тематичних групах. Також будемо розміщувати оголошення на сайтах-продажників. Після цього попросимо наших клієнтів залишати коментарі про придбаний товар і рекомендувати наш магазин своїм знайомим: їх за труди віддячимо знижкою.

4. Поточні витрати

Раз інтернет-торгівля дозволяє заощадити на оренді, будемо зберігати товари вдома та організуємо там робоче місце. Залишається оплачувати інтернет, мобзв'язок, світло (200-400 грн). Також закладаємо на канцтовари, ремонт техніки та інші дрібниці 500 грн. Разом: 900 грн.

КОМАНДА. Працювати підприємець на початку буде самостійно, з зарплатою в 6000 грн. Він буде самостійно оновлювати інтернет-магазин і групи в соцмережах, заповнювати блог сайту унікальними текстами, закуповувати товари і обробляти замовлення, вести бухгалтерію. Що стосується доставки товарів, то покупці зможуть отримати товар особисто при зустрічі (безкоштовно) або поштою, кур'єром (сплативши послугу).

В тренді
Ціни на нові квартири ростуть, але забудовники пропонують українцям розстрочку

ВСЬОГО: 6900 грн в місяць.

5. Окупність проекту

У нашому інтернет-магазині аксесуарів покупці зможуть купити товари за доступними цінами – в діапазоні від 75 до 150 грн. У такому випадку для нормальної роботи проекту потрібно, щоб щодня чотири клієнти купували у нас товари на середній чек в 150 грн. Тобто щомісяця ми зможемо заробити 18 тис. грн. Мінусуємо від цієї суми поточні витрати (6900 грн), отримуємо 11,1 тис. грн. Треба також закласти в витратні матеріали оновлення товарного ряду – хоча б 25% від початкових інвестицій на закупівлю товару (в нашому випадку мова йде про суму в 7-8 тис. грн). У підсумку залишається 3,1 тис. грн. Виходить, при стартових витратах в 62 тис. грн наш проект окупиться приблизно за півтора року.

Реклама

Визначаємо напрямок роботи

Перш, ніж відкрити магазинчик аксесуарів, варто уважно вивчити попит і пропозицію з цього сегменту товарів, радять експерти і підприємці. "Корисно промоніторити різні барахолки в соцмережах, опитати знайомих і колег, пройтися по ринках і торгових точках. Ці спостереження дадуть можливість розібратися, які товари зараз популярні, що цікавить покупців, чого ринку не вистачає, а чого – в надлишку. Крім того, корисно буде визначитися з модними тенденціями: умовно шкіряні рукавички м'ятного кольору будуть актуальні ще пару років, а товари з натуральних тканин і дерева в сільському стилі будуть користуватися попитом найближчу п'ятирічку. Вся ця інформація в результаті дозволяє визначити, як краще підприємцю, скажімо так, виділитися з натовпу конкурентів", – радить Ніна Левицька, власник торгової точки з продажу шкіргалантереї в столиці.

У свою чергу, експерт Андрій Кривонос зазначає: зараз можна розглянути запуск точки з продажу аксесуарів для дітей, домогосподарств, автомобілів, подарунків тощо. "Якщо говорити про дітей, то для них батьки завжди шукають зошити, книжки, якісь домашні пристосування. Крім того, зараз актуальні електронні книги для дітей. Тому потенційним покупцям можна запропонувати обкладинки для е-книг або корисні додатки для них. Що стосується домогосподарств, в цьому напрямку завжди будуть потрібні дрібна посуд, столовий текстиль, полички тощо. Тут можна пропонувати товари наступним чином: мовляв, навіщо делаеться ремонт кожні 2-3 роки, якщо можна оновити інтер'єр за рахунок незвичайних деталей? Автомобілі, мобілки та інші технології – теж гарний напрямок: можна продавати всякі корисні дрібниці. Щітки, ароматизатори, тримачі для телефонів, відеокамери – все ті дрібні і зручні речі, які потрібні людям в щоденному використанні", – перераховує Кривонос. При цьому експерт додає: в магазинах аксесуарів обов'язково повинні бути в наявності обгортковий папір, пакети і листівки, оскільки аксесуари люди часто набувають в подарунок.

Шукаємо клієнтів в інтернеті

Запуск магазину аксесуарів цікавий тим, що дозволяє стартувати з інвестиціями буквально в $1000 і мати результат вже за три-чотири місяці, впевнені експерти. "Це важливо враховувати, особливо якщо мова йде про відкриття офлайн-точки. Справа в тому, що якщо ваш товар не став затребуваний клієнтами, значить, ви не змогли сформувати актуальний асортимент. Тому далі тримати торгову точку не має сенсу: ви будете тільки накопичувати борги", – вважає Андрій Кривонос. За його словами, простіше, краще і дешевше запускати торгівлю аксесуарами в інтернеті: "Для цього можна оформити невеликий сайт і пропонувати свій товар в соціальних мережах, на спеціальних сайтах тощо. Зараз, наприклад, дуже популярні найрізноманітніші барахолки – для дітей, тварин, сімейні... Цей спосіб дешевше запуску офлайн-точки, оскільки можна заощадити на оренді приміщення, купівлі обладнання та наймі співробітників. Тобто фактично забезпечити самозайнятість для себе і своєї сім'ї. І, як показує практика, якщо товар у підприємця цікавий і актуальний, а також доступний за ціною, клієнти будуть розбирати цю продукцію як гарячі пиріжки. Так що в цій ситуації можна сміливо експериментувати з постачальниками. Наприклад, має сенс шукати щось незвичайне на китайських або американських сайтах – причому варто замовляти товар в невеликій кількості, так би мовити, на пробу. А якщо він піде – розширювати закупівлі і працювати навіть за передоплатою від клієнтів". Говорячи про постачання з-за кордону, експерти доповнюють, що цей товар може йти в Україну довго (від двох тижнів до місяця), але розбавити асортимент аксесуарів можна співпрацею з українськими виробниками та хендмейдерамі, які також намагаються створювати цікаві прикраси, декоративні дрібниці і натуральну косметику. "Важливо постійно експериментувати в закупівлях, щоб підбирати різний товар і досягати максимальних продажів. Адже тоді вдається уникнути зберігання товарних залишків. А від цього мотлоху, як правило, важко позбутися – можна хіба що влаштовувати тотальні розпродажі", – вважає Ніна Левицька.

Пам'ятаємо про ризики і фантазуємо

Підприємці нагадують: в торгівлі аксесуарами є ризики у вигляді сезонності і валютних коливань. "Можна, звичайно, торгувати всесезоннимі товарами – канцтоварами, домашнім декором, автодрібницями... Але якщо підприємець торгує рукавичками, шарфиками чи парасолями, то їх актуальність влітку досить сумнівна. І навпаки: купальники або парео актуальні в кінці весни, влітку і на початку осені. Тому якщо товар сезонний, визначати цей асортимент краще заздалегідь", – пояснює Ніна Левицька. За її словами, у визначенні актуального асортименту на наступний сезон допоможуть різні колекції, модні журнали або дизайнерські покази: там можна підглянути цікаві фішки і на них орієнтуватися. "Справа в тому, що китайці підробляють відомі бренди або модні речі, в тому числі аксесуари, тому на місцевих сайтах можна шукати репліки. Або, як варіант – домовлятися з українськими виробниками, невеликими майстернями або ательє, щоб вони шили / виготовляли рукавички, прикраси тощо. Звісно, цей варіант вимагає фінвкладень. Але якщо підприємець впевнений, що товар буде затребуваний клієнтами, можна ризикнути. Ще один варіант – викласти фото товару на сайтах-барахолках, і якщо будуть охочі, то замовляти цей товар по передоплаті", – каже Левицька. А ось проблему валютних коливань вирішити складніше: тут доведеться або підвищувати ціну на імпортні товари при скачках, або повністю переключатися на українських виробників аксесуарів.

КРЕАТИВ. У продажу аксесуарами можна стати успішним, якщо пропонувати клієнтові сервіс. "Є приклади, коли якесь ательє продає ексклюзивний одяг і пропонує безкоштовно послуги швачки – якщо щось в наряді потрібно вшити або вкоротити. Або випадки, коли людям потрібно вирішити якусь дизайнерську проблему в будинку – наприклад, розробити нестандартний м'який магніт на холодильник у вигляді картини. Є студії, які вирішують такі питання. Але поки аналогічні послуги як поради і рекомендації надають одиниці. Тому потрібно в торгівлі аксесуарами допомагати людям вирішувати їх питання – підібрати рукавички під колір сумочки або підказати, які штори або полички будуть гармонійно виглядати у вітальні. Посмішка і бажання допомогти змушують клієнтів повертатися знову за цікавими товарами", – каже Андрій Кривонос.

Всі подробиці в спецтемі Школа бизнеса

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...