Сторони переговорів щодо проблеми постачань російської нафти, які відбулися в Мінську, знайшли рішення для відновлення транзиту. Про це заявив журналістам сьогодні, 26 квітня, гендиректор "Укртранснафти" Микола Гавриленко.
"Технічне рішення знайдене. Я думаю, що буквально в першій декаді травня як мінімум південний напрямок "Дружби" відновить стабільну роботу з прокачування нафти Urals заводам-споживачам", – сказав він.
За його словами, питання компенсації не порушувалося в ході екстрених переговорів, в яких беруть участь представники України, Білорусі, Польщі та Росії.
"Поки обговорювалося рішення технічних проблем", – сказав Гавриленко, додавши, що фінансові питання сторони вирішуватимуть пізніше.
Гендиректор "Укртранснафти" зазначив, що компанія не отримала збиток від прокачування російської забрудненої нафти.
"Поки я можу офіційно заявити, що ніякої шкоди не було завдано, якщо не розраховувати недоотриману виручку з обсягу невиконаних робіт", – зазначив Гавриленко.
Нагадаємо, 19 квітня "Білнафтохім" заявив про різке погіршення якості нафти, що надходить з Росії. У зв'язку з цим Білорусь має намір вимагати з "Транснафти" компенсацію за поставку неякісної нафти, так як сировина з підвищеним вмістом хлоридів створює ризик серйозних аварій для нафтопереробних заводів і логістичної системи.
Через проблеми, що виниклиБілорусь зупинила експорт бензину і дизеля в Україну, Польщу і країни Балтії. Мінську необхідно забезпечувати зростаючі потреби внутрішнього ринку, адже імпорт нафти з Росії обмежений.
Ситуацію прокоментував директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн. Детальніше читайте в статті "Сегодня": "Дефіциту пального не буде: експерт заспокоїв автолюбителів".
Нафтопровід "Дружба" починається в російському Татарстані, потім проходить через інші регіони РФ в білоруський Мозир. Там "Дружба" розгалужується на дві ділянки. Північна прокладена в Білорусі, Латвії, Литві, Польщі і Німеччині. Південна – в Україні, Чехії, Словаччині та Угорщині. Крім того, з російського Брянська через Білорусь прокладений маршрут до Литви і Латвії. Таким чином, після зупинки транзиту через Україну і Польщу робота нафтопроводу фактично заблокована.