Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

У роботі НБУ очікуються серйозні зміни

21 січня 2015, 07:49

Ксенія Капустинська

Нацбанк запропонує парламенту змінити профільний закон, що визначає правила роботи регулятора

В НБУ мають намір змінити структуру Правління та Ради. Фото: Сегодня

В НБУ мають намір змінити структуру Правління та Ради. Фото: Сегодня

Національний банк України (НБУ) підготував ряд законодавчих ініціатив, зокрема, законопроект про посилення інституційної незалежності Нацбанку. Як зазначили в прес-службі НБУ, прийняття документа має оптимізувати роботу фінрегулятора і створити умови для виконання його функцій.

За словами заступника голови НБУ Олександра Писарука, в даний час законопроект ще відпрацьовується, зокрема, з МВФ, після чого документ буде подаватися в парламент.

Зокрема, в документі містяться блоки пропозицій щодо повноважень Ради та Правління НБУ, змін у структурі Нацбанку. В першу чергу, в НБУ пропонують змінити визначення функцій регулятора – поряд з підтримкою цінової стабільності в країні, функцією Нацбанку планують визнати і сприяння стабільності фінансової системи.

"Також ми змінюємо принципи роботи НБУ – з ієрархічної до комітетної структури", – заявив Писарук, коментуючи запропоновані НБУ зміни.

РАДА І ПРАВЛІННЯ НБУ. Раду буде зменшено з 14 (з главою 15) осіб до 9, кворум складе 6 осіб. Половину членів Ради призначатиме президент, половину – Верховна Рада. При цьому пропонується заборонити ставати членами Ради НБУ міністрам, керівникам держпідприємств і органів влади.

"Як мінімум буде 10 засідань за рік на постійній основі – це раз у п'ять більше, ніж зараз. І тому буде призначено грошову винагороду за роботу членів Ради на постійній основі", – зазначив Новиков. При цьому кожен член Ради буде закріплений за комітетом. Крім того, передбачено вето на одночасне звільнення всіх членів Ради. "У нас так виходить, що бувають масові звільнення, а можна буде тільки поступово, тому члени Ради будуть призначатися з різними термінами", – пояснив директор юридичного департаменту НБУ Віктор Новиков.

Реклама

До речі, якщо законопроект буде прийнятий, відразу після його вступу в силу повноваження всіх нинішніх членів Ради (крім глави) автоматично припиняться – через місяць повинен буде сформуватися новий склад зі строками повноважень від чотирьох до семи років.

Зараз, за словами Новікова, Рада НБУ визначає основи грошово-кредитної політики і контролює їх виконання. "Обговорюється питання, щоб Рада НБУ займався виключно контрольними функціями, але конституційна реформа у нас попереду, тому поки будуть змінюватися інші речі", – зазначив Новиков.

Так, пропонується розширити повноваження Ради НБУ, включивши:

В тренді
Шмигаль розповів українцям, кому дадуть гроші зі Стабілізаційного фонду

 - твердження основ кадрової політики і політики ризик-менеджменту;
 - прийняття рішень про направлення 1% прибутку на формування резервів – джерел фінансування інвестицій, що спрямовуються на забезпечення діяльності НБУ.

Правління НБУ, відповідно до запропонованого законопроекту, зменшиться до шести осіб, у тому числі глави НБУ. Кворум складе 4 особи, при рівному розподілу голосів голос голови НБУ буде вирішальним. Призначати членів правління пропонують на 7 років, а максимальний термін перебування на посаді складе 14 років.

При цьому НБУ має намір виключити з профільного закону пункт про одноосібну відповідальності голови НБУ перед ВР і президентом. "Іноземні експерти радили (але це вимагає зміни Конституції) прописати право накладання членами правління вето на рішення глави", – уточнив Новіков.

Правлінню НБУ хочуть надати право створення будь-яких комітетів в якості консультативних органів, а також право призначати і звільняти структурних керівників підрозділів, що виконують функції НБУ.

ФІНАНСОВА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ. У Нацбанку пропонують змінити порядок перерахування прибутку до держбюджету. Так, пропонується, щоб НБУ в першу чергу формував загальні резерви (10% від обсягу своїх зобов'язань). При цьому Рада НБУ зможе прийняти рішення про формування інших резервів (не більш 1% від зобов'язань). Тільки після формування таких резервів прибуток НБУ пропонується перераховувати до бюджету. Крім того, НБУ ініціює введення прямої заборони на авансовий перерахунок прибутку для передачі до держбюджету.

Також НБУ має намір виключити законодавчу норму, яка зобов'язує фінрегулятор повідомляти Кабмін, Верховну Раду і президента про суму очікуваного прибутку Нацбанку.

Пропонується створення Аудиторського комітету – дорадчого органу, який буде попередньо обробляти матеріали внутрішнього аудиту НБУ перед їх подачею Раді НБУ. Також планується призначити зовнішнього аудитора.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...