Будівельна галузьповертається до стану2009 року -гравці ринкушукаютьрецептизбереження бізнесу ,пише КорреспондентЗ лютогодо середини березняугод практичноне укладалося .Підйомпродажів житловоїнерухомостіпочавсяв 2-йполовиніберезня.Але експертивизнають :пожвавлення попитутимчасове, іколи потіквласниківзабороненихз банківдепозитіввичерпається ,будкомпанійчекаєскладний період.
Можеповторитисяі ситуація2009 року,вважає керуючийдиректоркомпаніїARPA Real EstateМихайлоАртюхов .
" Тоді багатодрібних фірм ,що зводять1-2 об'єктивиключно за рахуноккоштів від продажунерухомості, що будується ,залишилисябез фінансуванняі булизмушені згорнутироботи .Присправізалишилися лишевеликі забудовники ,котрі маливласні грошіабо малидоступдо кредитних ресурсів " ,- розповідаєАртюхов.
За його оцінками ,зараззупинкаробітможе відбутисяна 30-40%майданчиків ,де в основномупрацюють такі ждрібних фірм .Останні 2 рокивониактивнодемпінгували ,пропонуючижитло від3,5тис.грн.за1кв.м. Тепердобудувати будинки ,розпродані завикидними цінами ,вониможуть хібащо за рахунокнових клієнтів."Кризаоднозначнобуде .Можливо ,навітьжорсткіше ,ніж у 2009році" ,- упевненийпрезидентКиївміськбудуІгорКушнір.
Боротися зчерговою кризоюзабудовникимають намірперевіренимиметодами, що дозволяютьзнизити фінансове навантаженнянапокупців.
"Миопрацьовуємопроект ,вякомубуде більшеоднокімнатнихі меншедвокімнатнихквартир ,хочаще минулого року "двушки" запитувалиактивніше .Векономсегментеми плануємоскоротити площуоднокімнатнихквартирз нинішніх45-48до35-42кв.м. Цедозволить покупцямзаощадити $5-7 тис. ,що для багатьохістотно" ,- розповідаєАртюхов .
Іншийперевірений спосіб -програми лояльності ,наприклад ,розстрочка платежу ,скороченнярозмірупочаткового внеску ,пільгове кредитуваннявід забудовника.Правда ,запропонуватикардинальнонові послугибудкомпаніїне в змозі.
"Покинайкращапрограма лояльності -зафіксувати цінипо курсу8,5-9,0грн.За $1 " ,- заявиливідразу кільказабудовників.
Рештапрограм, зокремарозрекламовануторікідеюоренди звикупом ,неможливо реалізуватибезучасті держави ,вважаютьзабудовники.Скептичнопредставники галузівідносяться ідо ідеїтакзваноїстраховкивіднедобудови.Її вважаютьмаркетинговим прийомом ,що розрахованананедосвідченихклієнтів.