Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Потяги "Укрзалізниці" зношені на 95%: що з ними робити

11 серпня 2018, 07:50

Віталій Андронік

Експерти пояснюють, чим загрожує такий відсоток зносу пасажирських складів

Фото: Facebook Тетяна Лампіка

Фото: Facebook Тетяна Лампіка

Потяги,вякихїздятьукраїнці,зношеніна90%.Більшеполовинипоїздівмаютьвіквід30до53років.Напершийпогляд,можездатися,щосьогодні-завтравонипростопочнутьрозвалюватисяв дорозі.Чимзагрожуєтакийрівеньзносупоїздів,іколиукраїнціїздитимутьвновихкомфортнихвагонах,розбиравсясайт"Сегодня".

Чому українці їздять на старих поїздах

Паркпоїздіввкритичномустанічерез те,щовУкраїніне виконуєтьсястаття10Закону"Прозалізничнийтранспорт".Відповідно до закону,новівагониповиннізакуповуватисязарахунокдержбюджету.Алецетількинапапері.

"ЗаперіоднезалежностіУкраїниздержбюджетугрошейнаоновленнярухомогоскладуне виділялося",-пояснюютьсайту "Сегодня" в"Укрзалізниці".

Своїмиресурсамидержкомпаніяне можеоновитипарк.Дляцьоготребапідвищуватитарифинаперевезення,абудь-яке підвищенняповиненсхвалитиКабмін.Самостійнокомпаніяне можевпливатинасвоїтарифи.

Пассажирский парк "укрзализныци"
Infogram


Проте,"УЗ"цього рокуплануємодернізувати147вагонів-тобто,їхжиттяпродовжатьщенароківдесять.Ще54вагоназакуплять.Алецьогонедостатньодляоновлення рухомогоскладу.Всьогов"Укрзалізниці"3,1тисячавагонів,щепівторитисячівагоніввжене експлуатуються.


Унаступніп'ятьроків"Укрзалізниця"плануєоновити45%паркупасажирськихвагонів.Про цейдетьсявСтратегіїрозвиткукомпаніїдо2021 року.Так,нановівагонивитратять9 млрдгрн-цьоговистачитьна400вагонів.Щена11 млрд-назакупівлюелектропоїздів,3,5 млрдгрн-надизель-поїздиі10 млрд-намодернізаціюрухомогоскладу.Укомпаніїрозраховуютьвосновномунадержавнупідтримку.

Що означає 90% зносу

Високийрівеньзносупасажирськогопаркуозначає,щонайближчим часомбудезбільшуватисясумавитратнапоточнийремонт.Відповідно,будеменшегрошейнакапітальнийремонтіпокупкуновихвагонівілокомотивів.

В тренді
Рахунки за газ: як перехід на кіловати змінить суми в платіжках

Іншимизагрозамистанутьаваріїнаколіях,вважаєВадимБардась,інвестаналітикEuropean Analytical Centre.Цепризведедо збільшеннявитратздержбюджету,зниженнязростанняВВПіділовоїактивності.

Головнажпричиназносу-корупціяв"Укрзалізниці",вважаютьексперти.

"Розквітбюджетноїкорупціїпризвівдоситуації,колидержчиновникимоглиотриматибільшекорупційнихдоходівсаменапоточному,а ненакапітальномуремонті.Крімтого,державнафінансоваполітикапередбачаєзалишковефінансуваннякапітальнихвитратімізернірозмірифондіврозвитку.Так,вбюджеті-2018витратирозвиткустановлятьлише13%відзагальноїсумикошторису",-коментуєБардась.

1300838_01Фото: архів

Але на темі зносу основних фондів також багато спекуляції, вважає Ростислав Чайківський, фінансовий експерт, член міжнародних організацій CFA і АССА. Справа в тому, що рівень зносу не означає, що потяги і вагони потрібно списати зовсім. Наприклад, термін експлуатації пральної машини сім років. Через шість років знос у неї складе 86%. Але при нормальній експлуатації і заміні дрібних деталей вона може пропрацювати ще 10-20 років. І, швидше за все, користувач замінить її через 10-20 років, але не через поломку, а через моральний знос, оскільки нові моделі мають більше режимів і споживають менше енергії. Така ж ситуація і з вагонами.

"Накупити нових вагонів і задерти ціни на квитки може кожен. А насправді "Укрзалізниця" повинна займатися належним обслуговуванням вагонного парку і забезпечувати оптимальний баланс нормальних послуг і доступною для населення вартості перевезень. Крім того, замість покупки нового вагона можна зробити капітальний ремонт більшої кількості вагонів. Тому в основі всього повинні бути чіткі і прозорі розрахунки, а не спекуляція на розмірі зносу, який, насправді говорить тільки про вік вагонів, а не неможливість їх подальшої експлуатації", – пояснює аналітик.

Чим загрожує знос потягів

Фінансовий стан"Укрзалізниці" нерайдужне.Планищодо оновлення паркупрактичнонічогоне міняють,впевненийЯрославПилипчук,експертз економічного аналізутатранспортну інфраструктуруУкраїнськогоінститутумайбутнього.

"Заразнемаєніякихресурсівдляпоновленняпоїздів.Алеотриматиїхможнапросто-оптимізуватифінансовумодель"Укрзалізниці":ліквідуватикорупціюіочиститивідрізнихгрупвпливу,ітоді,можливо,матимеморесурсдляреформи",-говоритьексперт.

На думкуПилипчука,якщопіднятицінинаквитки,унасвідкриєтьсянованішазапустяться регіональні аеропорти.

Вирішитизноспарку"Укрзалізниці"потрібновнайближчірік-два.Подальшевикористаннястарихпотягівівагонівнесезагрозу життюіздоров'юукраїнців,динаміцізростанняекономікикраїни,говоритьВадимБардась.

Напомним, ранее сайт "Сегодня" разбирался, чи зможе Україна побудувати швидкісну залізницю – таку як, наприклад, в Японії – а також давав поради, як влітку вижити в розжареному потязі без кондиціонера.

Реклама

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...