Україна вперше передала в концесію морський порт

Компанія-концесіонер "Рісо-Херсон" інвестує в розвиток порту близько 300 млн грн

В Україні підписали перший в історії договір про передачу в концесію морського порту, розповіли у пресслужбі Міністерства інфраструктури.

Так, 26 червня в присутності президента України Володимира Зеленського та державних чиновників інвестори, що представляють "Проєктну компанію Рісо-Херсон", представлену Владиславом Талахом і "Рісо-Херсон", представлену Шотою Хаджішвілі підписали договір про передачу в концесію Херсонського морського торгового порту.

Реклама

Згідно з угодою, компанія-концесіонер "Рісо-Херсон" інвестує у розвиток порту близько 300 млн грн. Крім цього, понад 18 млн грн будуть інвестовані в місцеву інфраструктуру.

У розробці документів активну участь брали проектний офіс SPILNO, Міжнародна фінансова корпорація (IFC, Група Світового банку) і Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР).

Зокрема, IFC розробила концесійну угоду та критерії участі у тендері відповідно до міжнародних стандартів і кращих практик реалізації подібних проектів.

Реклама

"Ми хочемо привітати уряд з успішним підписанням першої в Україні угоди державно-приватного партнерства відповідно до кращих міжнародних практик. Проєкт був розроблений на основі прогресивного досвіду IFC у підготовці концесійних угод і державно-приватних партнерств, які показали високі результати. Херсонський морський торговельний порт буде модернізований за підтримки консорціуму Risoil SA і Georgian Industrial Group, який став переможцем конкурсу. Саме такі проєкти сприятимуть економічному зростанню держави, розвивати її інфраструктуру і розширять експорт. Додатково до проєкту концесії морського порту "Ольвія", яка відбудеться незабаром, IFC вже розробляє понад 5 пілотних концесійних проєктів для мобілізації інвестицій приватного сектору в дороги, аеропорти, залізницю і енергетику, а також у сектор охорони здоров'я , – прокоментував підписання концесійного договору регіональний менеджер IFC в Україні, Білорусі та Молдові Джейсон Пеллмар.

Читайте також:

Заступник директора Європейського банку реконструкції і розвитку в Україні Марк Магалецький зазначив, що ЄБРР пишається своєю участю у підготовці цього вкрай важливого концесійного проекту.

Реклама

"Херсонський проєкт ілюструє можливості для інвестицій в транспортний сектор України, відкриваючи її для глобальних перевізників і стівідорних компаній, а також сприяє реалізації концесійних проектів у інших секторах. Ми вітаємо уряд України з цим досягненням і бажаємо успіхів Risoil і Georgian Industrial Group в реалізації проєкту", – зазначив Магалецький.

Згідно з угодою, концесіонеру ТОВ "Рісо-Херсон" надається виключне право створювати, будувати і керувати Херсонським морським торговельним портом з метою його модернізації і подальшого розвитку. Період дії концесії – 30 років.

Концесіонер зобов'язується:

  • щорічно платити концесійний платіж розміром, щонайменше, 12 млн грн з урахуванням індексації та 7% від чистого доходу концесіонера;
  • протягом перших 3,5 років з дати закінчення перехідного періоду інвестувати в об'єкт не менше 216 млн грн, а протягом перших 10 років – ще додатково не менше 62 млн грн (в цінах 2019);
  • забезпечити обсяги перевалки вантажів порту в 2030 році на рівні не менше 1,36 млн тонн;
  • здійснити внесок у розвиток місцевої інфраструктури не менше 18 млн грн, зокрема, забезпечити співфінансування капремонту дорожнього покриття вулиць на шляху до порту і нового майданчику для стоянки вантажівок за межами міста
  • сприяти збільшенню до 80% частки вантажів, які прямують в порт з використанням залізничного, внутрішнього водного та інших видів транспорту, крім автомобільного;
  • забезпечити безперервну діяльність порту;
  • перевести всіх працівників Херсонського морського порту і частину працівників Адміністрації морських портів України, не допускаючи їх звільнення за власною ініціативою або ініціативою уповноваженого ними органу, протягом 10 років з моменту прийняття концесіонером на роботу;
  • не допускати зниження заробітної плати працівників протягом перших 3-х років з моменту прийняття їх концесіонером на роботу, підвищуючи рівень зарплати відповідно до законодавства та з урахуванням Галузевої угоди;
  • дотримуватися необхідних вимог природоохоронного законодавства та виконувати заходи з охорони навколишнього природного середовища та ін.

Міністерство інфраструктури планує продовжити передачу в концесію важливих об'єктів дорожнього будівництва, аеропортів і залізничних вокзалів. Пріоритетним напрямком залишається державно-приватне партнерство.

Читайте також:

А наступним концесійним проектом, який зараз активно готується, стане Чорноморський морський торговельний порт, додали в МІУ.

Раніше сайт "Сьогодні" писав про те, що умови концесії портів "Херсон" і "Ольвія", зокрема, передбачають, що нинішні працівники підприємств отримають гарантоване працевлаштування без права звільнення протягом п'яти років.

Нагадаємо, у жовтні президент України Володимир Зеленський підписав закон про концесії. Документ вносить зміни до 25 законодавчих актів України. Передбачається, що новий закон дозволить розвивати інфраструктуру країни за приватні гроші, не виводячи її з держвласності.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,49
54,04
50,51
27,58
56,01
54,01
53,51
25,48
57,94
56,49
54,81
26,65
58,29
56,79
56,09
27,88
58,50
56,50
53,90
28,04
61,88
58,99
56,99
28,59
61,99
59,99
56,99
28,47
61,99
59,99
56,99
28,48
62,99
61,99
59,99
28,98
-
53,05
50,85
26,03
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61453.48

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

2983.8

Litecoin (LTC)

81.87

Ripple (XRP)

0.51

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти