Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Олександр Вишняков: штаб Ахметова – це команда, об'єднана метою допомогти вижити тим, хто залишився у війні

16 листопада 2015, 13:42

Інтерв'ю з директором Гуманітарного штабу Рината Ахметова

Директор Гуманітарного штабу Олександр Вишняков. Фото: прес-центр.

Директор Гуманітарного штабу Олександр Вишняков. Фото: прес-центр.

Майже 1,5 року Гуманітарний штаб Рината Ахметова допомагає мирним жителям Донбасу справлятися з обрушилася на них бідою. Тим, хто залишився в епіцентрі бойових дій – елементарно вижити. Тих, хто осів на мирній території регіону – підтримати в нових умовах. Про команду та вмінні чути потреби людей, нові виклики та рішеннях розповів директор Гуманітарного штабу Олександр Вишняков.

Олександр, більше року ви очолювали найкрупніше напрямок штабу – "Гуманітарна допомога". Як змінювалися обсяги надання допомоги за цей час?

Наприкінці серпня 2014 року, коли штаб відправив перше колону на Донбас, нашої нормою була видача 6-ти тисяч продуктових наборів на день. Така тоді була потреба. Для цього нам потрібно було доставити на "Донбас Арену" продукти, розвантажити, сформувати. Все це відбувалося під акомпанемент безперервних обстрілів за воротами Арени. Тоді там одночасно ми могли розвантажувати 1 машину, зараз – 8. Крім розвантаження необхідно було забезпечити зберігання продуктів і завантаження тих машин, які будуть розвозити їх в пункти видачі. Найважливішою і основним завданням було навчитися формувати конвеєрний збір наборів, навчитися їх складувати. На стадіоні це зробити було досить складно, але з командою волонтерів футбольного клубу і підприємств СКМ ми збудували, по суті, унікальну систему, яка дивує багатьох представників міжнародних гуманітарних місій. З часом у нас були вже інші норми формування та видачі – 10, 12, 15 тисяч наборів виживання в день.

Реклама

Які складнощі існують в роботі Гуманітарного штабу на сьогодні?

Ми опинилися ближче всіх до біди і потребам людей в продуктах, до розуміння, що відбувається на Донбасі. І ті складності, які були через недосконалість в правилах і законодавстві, недосконалою комунікації між відомствами нас не зупиняли. І у всіх випадках Ринат Ахметов ставив завдання – знайти можливість доставити гуманітарну допомогу людям. Зараз складнощів в роботі Гуманітарного штабу не зменшилося, вони – інші. Та динаміка надання допомоги, яку ми взяли на старті, змушувала реагувати поправками до законів. Не завжди нас чули, але завжди того вимагали обставини. Відповіді на наші прохання і побажання не завжди приходили або приходили з великим запізненням. Йдучи попереду цієї системи, ми розуміли, що першими виявляємо і долаємо проблеми. На сьогоднішній день гостро стоїть питання про завезення гуманітарних медикаментів на непідконтрольні території. Ми відправили 6 листів-запитів з проханням чітко сформулювати правила ввезення та ліцензування. І це в той час, коли ми розуміємо, що там тисячі людей потребують елементарних препаратах. Що ті ліки, які є в місцевих аптеках, по-перше, часто не підходять хронічним хворим, по-друге, вони дорогі і не всі люди можуть їх собі дозволити. Масштаби проблеми ми розуміємо з кількості дзвінків на гарячу лінію штабу.

Одним із викликів, з яким зіткнувся у своїй роботі штаб останнім часом, стала складна ситуація на продовольчому ринку і проблема із закупівлею продуктів для наборів виживання. Як штаб працює в таких умовах?

Ціни на основні продукти на ринку стрімко ростуть, тому вітчизняні постачальники притримують їх в розрахунку на максимальний прибуток. А штаб не може призупиняти відправку і видачу допомоги сотням тисяч людей, тому ми шукаємо можливості закупити продукти заздалегідь. Тут нестандартна модель, оскільки штаб Рината Ахметова – це некомерційна організація. Але вона змушена перебувати в дуже тісній зв'язці з комерційним ринком, на якому діють інші правила і закони, і якщо їх не дотримуватися, не вийшло б працювати. Інша справа, коли домовленості йдуть в розріз з нашими принципами роботи. Але такі цінності, як партнерство, готовність допомогти і зрозуміти біду, в якій опинилися люди, на мій погляд, вони скрізь однакові. І в бізнесі, і в благодійності домовленості повинні дотримуватися. Тому якщо в нашому пулі постачальників зустрічається такий, який заради прибутку ці домовленості порушує, ми припиняємо з ним будь-яку співпрацю. Серед наших партнерів-постачальників дуже багато соціально відповідальних компаній, яким ми вдячні за розуміння наших цілей.

Реклама

Останні кілька тижнів на пунктах пропуску через лінію дотику знову збираються багатокілометрові черги. Яка зараз ситуація з доставкою гумпомощі на Донбас?

При доставці допомоги, ми в першу чергу думаємо про людей – про тих, для кого ми її веземо, і тих, хто робить цю роботу. Ми не можемо паралізувати роботу КПП. Одним ми веземо продукти, а інші через нас будуть змушені стояти в черзі і залишатися ночувати в поле, щоб тільки пропустити нашу колону. У цій ситуації ночувати краще будемо ми, а людям буде легше проходити блокпости. Ми продовжуємо моніторити ситуацію з пунктом пропуску в Курахово. Його відкриття для гуманітарних вантажів дозволить нам скоротити час руху колон більш ніж на 2 години. Для нас ці 2 години скорочують час доставки допомоги з 3-4 днів до 2 днів на тиждень, оскільки ми можемо за один світловий день доставити допомогу в логістичний центр на Арені. Для проходження кожної колони всі процеси у нас вивірені, всі документи готові. Митні та фіскальні служби, як правило, якісно та оперативно виконують свою роботу. Для нас важливо потрапити на "Донбас Арену" за світловий день. У наших планах вже в грудні зробити перші відправки через КПВВ "Курахово" без ночівлі машин.

Ви були розробником єдиного графіка проходження колон через лінію дотику для штабу та міжнародних гуманітарних місій. Як він розроблявся і наскільки ефективний зараз?

Рінат Ахметов ставить перед нами завдання – бути завжди відкритими, у тому числі і для комунікації з міжнародними місіями. Ми оперативно обмінюємося інформацією про ситуацію для того, щоб вся допомога, що надається сьогодні Донбасу, була ефективною. Для цього у нас створені спільні комітети, в які входять представники штабу і гуманітарних місій. Мета у всіх одна – допомогти людям, але можливості її реалізації та підходи – різні. На початку своєї роботи штаб переймав досвід у міжнародних місій, але зіткнувшись з масштабами трагедії, ми зрозуміли, що треба йти власним шляхом, і в якихось питаннях вже ми стали прикладом. Я пам'ятаю весну 2015 року, на той момент ми доставляли допомогу вже більше 6 місяців. Тоді супроводжуючи нашу колону, я вперше побачив на КПВВ "Курахово" машини Міжнародного Червоного Хреста з гуманітаркою для Донбасу, які кілька днів стояли на пунктепропуска. Їх не пропускала прикордонна служба через непідготовленість супровідних документів. Так вийшло, що вони опинилися сам на сам зі всією цією системою. Тоді ми прийняли рішення допомогти і поділитися досвідом. Наша група супроводу колон зібрала водіїв і пояснила, які документи їм потрібні. З цього моменту і почалася наша співпраця з представниками гуманітарних місій. Коли влітку відкрився пропускний пункт поблизу Волновахи, у нас виникла необхідність створити єдиний графік проходження митного огляду, якого ми дотримуємося донині. Цей графік був переданий митної та фіскальної службам, а ми взяли на себе зобов'язання координації спільних дій. Завдяки такій синергії, кожен з нас може системно доставляти допомогу і не заважати один одному.

Реклама

Нещодавно штаб заявив про підтримку ЮНІСЕФ в популяризації грудного вигодовування і змінив схему видачі дитячих наборів, для того, щоб годують мами могли отримувати необхідні продукти і забезпечувати здорове харчування своїм малюкам. Чому для штабу так важливо змінювати підходи в наданні допомоги?

Якість харчування новонародженої дитини безпосередньо впливає на його подальший повноцінний розвиток. Це доводять численні дослідження. Ми не могли залишитися осторонь, тому підтримали ініціативу ЮНІСЕФ і змінили склади дитячих наборів. Якщо не приділяти увагу здоровому харчуванню малюків і годуючих мам, ми можемо зіткнутися з ще більшим лихом після часу. Сьогодні важливо, щоб той досвід, який є у ЮНІСЕФ, на державному рівні. Команда штабу завжди націлена на вдосконалення допомоги. Це особиста мотивація наших співробітників. Ми змінили підхід до видачі дитячих наборів, їх складом. Але ми не обмежуємося винятково логікою отримання і підбору продуктів. Для нас важливо стати фахівцями в цьому питанні, для того щоб ще краще розуміти потреби й удосконалювати допомогу. Тренінги на тему грудного вигодовування пройшли всі оператори гарячої лінії і 85 волонтерів пунктів видачі, які тепер консультують молодих мам. У нас вийшов повноцінний проект, який може приносити користь жителям Донбасу і в післявоєнний час. Допомога дітям – одне з основних завдань, які поставив Ринат Ахметов перед штабом. Запустилися і ефективно працюють проекти продуктової та медикаментозної допомоги. З дітьми, пережили військовий конфлікт, працюють психологи. Для нас важливо максимально допомагати, роблячи це з любов'ю і повним зануренням у їхні проблеми. Навіть пункт видачі на "Донбас Арені", де довгий час вдавалося тільки дитячі набори, має свою особливу атмосферу, адже діти, як ангели, які своєю щирістю підтримують дорослих і під час війни. А ми бачимо, що працюємо не даремно.

Які завдання Гуманітарного штабу на найближчі місяці? Яким напрямкам роботи буде приділятися особлива увага?

Ми продовжуємо виконувати завдання Рината Ахметова – допомагати мирним жителям Донбасу, тим, хто найбільше потребує. У грудні ми плануємо збільшити інтенсивність доставки гуманітарної допомоги на непідконтрольні українській владі території Донецької та Луганської областей, щоб забезпечити запас продуктових наборів в логістичних центрах і на всіх пунктах видачі в перші тижні 2016 року. Це пов'язано з можливою перевантаженістю КППнакануне новорічних свят. Для цього ми плануємо закупити 11000 тонн продуктів для більш 600000 наборів виживання. Крім продуктової гуманітарної допомоги, в 2016 році мобільні бригади волонтерів штабу будуть доставляти побутову хімію у найвіддаленіші села, оскільки там є гостра потреба в коштах гігієни. Штаб Ріната Ахметова буде продовжувати надавати допомогу населенню Донбасу. Ми розуміємо, що потреби будуть змінюватися в залежності від ситуації, і готові реагувати на ці зміни.

За обсягами надання допомоги Донбасу – Гуманітарний штаб можна вважати найбільшим і ефективним. Що, на ваш погляд, допомагає досягати таких результатів?

Ефективність можна розуміти по-різному. У моєму розумінні – це вміння робити необхідне вчасно. Так працює і штаб. Ринат Ахметов єдиний, хто надає допомогу системно із зобов'язанням подальшої видачі. Ми б, напевно, не змогли підібрати слів, пояснюючи, чому раптом перестали допомагати. Для нього важливі долі тих людей, які залишилися там, і потребують допомоги. У війни завжди будуть діти. Тепер це не тільки старі 90-років, а і наші маленькі земляки, які опинилися в цій страшній ситуації. Головне, завдяки чому ми добилися такого результату – це команда штабу. Не вистачає слів, щоб висловити подяку всім волонтерам, які на непідконтрольних територіях і в селах на лінії зіткнення, де періодично поновлюються обстріли, допомагають людям. І роблять це, не замислюючись про ризик для власного життя. А також ми вдячні нашим партнерам, які, як на непідконтрольних, так і мирних територіях Донбасу надають приміщення для наших пунктів видачі, піклуючись про мирних жителів. Всі ці люди об'єднані однією метою – допомогти вижити тим, хто залишився у війні. Адже більшість наших співробітників та волонтерів – родом з Донбасу, вони як ніхто розуміють і відчувають всю біль від того, що відбувається.

Всі подробиці в спецтемі Гуманітарний рейс Ріната Ахметова

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...