У плані – оновити стратегічні об'єкти енергозабезпечення Києва, вибудувати розумне цифрове управління мережею, обліком і споживанням електроенергії, розширити і максимально перевести в онлайн клієнтський сервіс. Ці кроки дозволять забезпечити зростаючі потреби киян в електроенергії і підвищити надійність енергопостачання столиці. Для реалізації плану протягом п'яти років необхідно інвестувати 8,8 млрд гривень.
"Наш фокус – цифровизація управління інфраструктурою електричних мереж, підвищення надійності електропостачання та якості обслуговування клієнтів. За прогнозами компанії, до 2024 року споживання електроенергії в Києві збільшиться орієнтовно на 9%. Щоб відповідати зростаючим потребам побутових клієнтів і бізнесу, ми будуємо нові об'єкти і модернізуємо існуючі, впроваджуючи технології Smart Grid", – зазначив генеральний директор ДТЕК Київські електромережі Маріс Куніцкіс на презентації, яка відбулася 6 лютого в Академії ДТЕК.
П'ятирічним планом розвитку енергетичної інфраструктури Києва передбачається будівництво чотирьох великих підстанцій 110-10 кВ на правому березі: Одеської, Лук'янівської, Брест-Литовської, Кабельної Нової. Крім того, 12 підстанцій планується реконструювати.
Ще одне важливе завдання – оновлення електромереж. Середній термін служби мережі при хорошому обслуговуванні – 40 років. Столичні мережі прокладалися в 60-х, 70-х, 80-х роках минулого століття. За словами Маріса Куніцкіса, більше 70 відсотків з них вже на межі свого граничного віку. До кінця 2024 року планується оновити 1 753 кілометри мереж.
Для оперативного управління енергосистемою і підвищення її надійності компанія впроваджує технологію Smart Grid. Зараз дистанційно управляються 64 високовольтні підстанції. До кінця року передбачається оснастити датчиками розподільну мережу, що дозволить відстежувати онлайн енергозабезпечення на рівні району. Наступний етап модернізації – онлайн-моніторинг і управління мережею будинку.
Отримані дані буде обробляти оновлений програмний диспетчерський комплекс SCADA, який здатний прогнозувати можливі аварійні ситуації та пропонувати варіанти вирішення. Це, зокрема, дозволить знизити час відключення електроенергії. Зараз, за словами гендиректора ДТЕК Київські електромережі, середній час відключення електрики у одного клієнта – 158 хвилин на рік. Для порівняння: в Берліні – близько 36 хвилин на рік. У планах компанії – знизити відключення до 138 хвилин.
Вже навесні роботою монтерів почнуть керувати за допомогою smart-комплексу "Мобільні бригади". Дана технологія також збільшить швидкість виконання заявок клієнтів. А самі заявки в найближчій перспективі клієнти зможуть відправляти по інтернету (зараз на клієнтському порталі поки можна відправити лише заявку на підключення до мережі).
В цілому клієнтський сервіс буде суттєво змінений, компанія фокусується на розвитку онлайн-каналів обслуговування. До звичних каналів комунікації (кол-центр, центр обслуговування клієнтів, сайт, Facebook) в 2020 році додадуться Особистий кабінет, чатбот і мобільний додаток "Мережі онлайн".
"Завдяки реалізації наших планів ми здійснимо якісний стрибок в надійності, оперативності та сервісі. Клієнти отримають більш стабільне електропостачання, а місто – фундамент для створення Smart City", – підсумував глава ДТЕК Київські електромережі.