Електроживлення без перебоїв.
Бортницькі очисні споруди, які обслуговують Київ і сусідні міста, не матимуть проблем з електрикою.
А значить, аварії з неприємними викидами в повітря – через зупинки двигунів – столиці не загрожують. Розпочато масштабну реконструкцію однієї з підстанцій, яка поставляє електроенергію, в томі числі, і в житловий сектор.
Бортницька станція аерації під Києвом – одна з найбільших очисних споруд у світі. Вона приймає до 1 млн. кубометрів нечистот на добу. І ресурс станції майже вичерпаний. Від неї пахне на кілька житлових масивів столиці. Навесні чиновники оголосили про початок реконструкції станції.
"Залишається виконати ще один елемент – це енергетична підготовка. При підготовці, при проектуванні був зроблений висновок, що тих потужностей, які є, не вистачить для того, щоб вже оновлена станція аерації стабільно працювала", – говорить заступник голови Київської міської державної адміністрації Петро Пантелєєв.
Реконструювати очисні споруди будуть японські фахівці. Електропідстанцію – українські. Очисні системи споживають зараз 29 мегават електроенергії, а обладнання настільки застаріло, що працює на межі можливостей, кажуть енергетики. На радянській апаратурі ще збереглися ярлики з минулого століття.
"Тут встановлений масляний вимикач, який вичерпав повністю свій ресурс, він може відмовити в будь-який момент. Це мотлох. Його потрібно викинути на сміття", – говорить начальник служби підстанцій "ДТЕК Київські електромережі" В'ячеслав Зуйков.
Реконструкцію почали з серця підстанції. Старий трансформатор відпрацював удвічі довше, ніж 50 років, на які був розрахований. Його замінили установкою, яка значно потужніша.
"Тут уже електротехнічна сталь, обмотки мідні. До речі, в цьому трансформаторі майже все навісне обладнання – провідних світових виробників", – говорить начальник служби підстанцій "ДТЕК Київські електромережі" В'ячеслав Зуйков.
Для роботи очисних споруд треба трохи менше половини потужності нового агрегату. Він працює і для столичних масивів, і для Київської області.
Новий трансформатор – як живий організм. Він дихає, тобто – вентилюється. Для цього в ньому спеціально осушують повітря. Щоб не сталося перегріву, всередині циркулює двадцять тонн мастила шведського виробництва.
80-тонний пристрій встановили на залізничні рейки. Здавши його в експлуатацію, енергетики вже готують наступний. У ДТЕК кажуть: оновленою підстанцією можна пишатися навіть перед японцями, які будуть реконструювати Бортничі.
"Люди отримають після реконструкції більш надійне і стійке еклектропостачання. І найголовніше: ми підвищимо надійність електропостачання Бортницької станції аерації як споживача першої категорії", – говорить керівник технічного департаменту ДТЕК "Київські електромережі" Володимир Толочко.
Реконструкція електропідстанції завершиться в листопаді. Компанія інвестує і розвиває енергетичну інфраструктуру столиці, оновлення обладнання обійдеться їй у 50 млн. гривень.
Раніше повідомлялося, що Кабмін знайшов 32 млн грн на реконструкцію Бортницької станції аерації.
Нагадаємо, Японія заплатила 380 млн грн за ремонт Бортницької станції аерації.