Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

"Сталінське метро" на Оболоні хочуть перетворити на галерею

23 червня 2015, 09:50

Бетонний кесон - в жалюгідному стані

Фото: ua-travelling.com

Фото: ua-travelling.com

Київрада повернула в комунальну власність частину парку "Наталка" на столичній Оболоні. Це ділянка від гольф-клубу до так званого сталінського метро – бетонного кесона. Так називається наземна частина підводного тунелю, який мав пролягати під Дніпром. Конструкція – у формі труби висотою 17 м, довжиною – 52 м, пише Gazeta.ua.

"Тепер очікуємо виділення бюджетних грошей на часткову реконструкцію. Труба повинна стати відкритим для людей комплексом. Тому потрібні ретельні дослідження, щоб вирішити, що саме з нею робити. Об'єкт має історичну цінність. Раніше були чутки, що його хочуть пофарбувати в жовтий колір і відкрити ресторан. Автори такої бізнес-ідеї побачили в цій трубі підводний човен. Як у пісні групи "Бітлз" "Єллоу субмарин". Причому без погодження з жителями. Вже фарбу шукали. Однозначно, це не той формат", – розповідає голова громадської організації "Парк Наталка" Наталія Манюк.

Реклама

"Труба або кесон – один з об'єктів недобудованого комплексу залізничних тунелів під Дніпром на півночі і півдні столиці. Їх зводили в 1930-1940-х для дублювання залізничних мостів в рамках створення міського укріпленого району. У документах будівництво відомо як "Об'єкт №1". В народі – "Сталінське метро". На півдні зробили кілька ділянок тунелів і портал. Об'єкти розташовані на Жуковому острові, острові Водників, на Осокорках. На північному тунелі – в районі Оболоні – побудували тільки кесон. Він повинен був опускатися на глибину, під Дніпро. Усередині такої труби може проїхати поїзд", – говорить києвознавець 31-річний Григорій Мельничук.

Об'єкт №1 в радянський час був засекречений. Переважна частина документів зберігають у Москві, в Києві їх незначна частина. Сьогодні труба не має ніякого статусу. Для її збереження, в першу чергу, необхідно зробити об'єкт пам'яткою науки і техніки. Що далі – питання дискусійне. Можливо, створити музей Київського укріпрайону. Але головне – захистити і привести в порядок. Зараз у нього зайти страшно. Там гори сміття.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...