Київське метро прощається з жетонами. Остаточно їх скасують в квітні, хоча киянам і гостям міста давно пропонують альтернативу. І більшість охоче нею користується, якщо мова йде про єдиному проїзному. А ось що робити людям, яким потрібні разові поїздки, дізналися новини "Сегодня".
Першого квітня жетони в метро зникнуть, і автомати для проїзду приймати їх не будуть. Але кияни зізнаються: з пластикових монетки не будуть нудьгувати.
"Я вже давно без жетона їжджу, то все одно мені, ніхто з моїх домашніх також не користується", – говорить один з відвідувачів київського метро.
Але як бути з разовими поїздками? У метрополітені вже знайшли альтернативу жетонами. І навіть запустили пробну версію.
Наталія Макогон, радник начальника КП "Київський метрополітен":
"Пасажири почнуть користуватися QR-квитками, Вже на 10 станціях вони працюють. Це паперовий квиток – прикладаєте до турнікету і проходите".
А ось кореспонденти "Сегодня" за жетонами ностальгують. Історія міста, як-ніяк. У Музеї метро показують жетони всіх часів. За 20 років дизайн міняли 15 разів.
"Якщо подивитися в історію, спочатку люди платили копійками – по 5 копійок номіналом. У 92 році були введені перші жетони, вони були металеві. Спочатку трохи менше, потім були великі. І потім вже з'явився пластик", – говорить Наталія Макогон.
Одні пластикові жетони чого варті. Їх випускали в 12 кольорах. Більшість – відтінки синього або зеленого.
А ось у киянина Станіслава колекція ще більше, ніж в музеї метро! Від перших залізних жетонів до сучасних, пластикових. Їх чоловік збирає, скільки себе пам'ятає:
"Колекція у мене з дитинства, зі школи. Цікаво, іноді довго засиджуватися і розглядаєш кожен. А якого це року, який випуск?".
І ось жетонів останньої серії в колекції Валентина поки немає. І тому кореспонденти новин "Сьогодні" поповнили колекцію жетонів Станіслава. А той у відповідь подарував один з перших жетонів.
Нагадаємо, що раніше журналісти новин "Сьогодні" знайшли автомат з продажу е-квитків, який не приймав банківські картки для оплати і купюри номіналом 500 гривень.
також читайте результати перевірки "Сегодня" впровадження нової системи оплати проїзду .