Муса Магомедов

народний депутат України

Спочатку реформа "Укрзалізниці" і тільки потім – питання тарифів

15 липня 2021 13:49

Замість реформування "Укрзалізниці" і оптимізації роботи залізничної галузі, Мінінфраструктури задумало підвищити тарифи на вантажні перевезення. Переконаний, що до моменту відновлення економіки України після карантинної кризи, будь-яке додаткове фінансове навантаження на підприємства недоцільно.

Реклама

За 2020-й і перші три місяці 2021 року український бізнес сумарно отримав збитків на 400 млрд грн. Будемо чесні, під час пандемії і двох локдаунов держава фактично кинула підприємців напризволяще. Звідси і такий плачевний результат. Сьогодні бізнесу як і раніше потрібна допомога, а не новий фінансовий пресинг.

Проєкт наказу Міністерства передбачає зміну тарифних класів для вантажів 1-го класу. Ця новела торкнеться більшої частини вантажів, перевезенням яких займається "УЗ", і в кінцевому підсумку призведе до зростання їх вартості. Чим вища ціна, тим складніше продати товар на світових ринках, тому підвищення тарифів обернеться збитками для експортерів. За ними піде зниження обсягів надходження валюти в країну і зростання безробіття.

В тренді
Нові тарифи на газ і сюрпризи від долара – найголовніше про гроші СЬОГОДНІ
Експерти спрогнозували курс долара. Колаж "Сьогодні"

При рентабельності вантажних перевезень в 27% і "засекреченої" собівартості, яку "УЗ" не розкриває, виникає багато питань. Наприклад, чому немає ніяких поліпшень в роботі залізничної галузі або звідки взялися 11,9 млрд грн збитків за підсумками 2020 роки? Чому не продовжили реформу "УЗ", яка дозволила б позбутися перехресного субсидування напрямків і значно знизити тарифи на вантажні перевезення?

Поки відповіді на ці та інші актуальні питання не будуть знайдені, "Укрзалізниця" продовжить залишатися найбільшою "чорною дірою" українського бюджету, де щороку безслідно зникають мільярди гривень. Вважаю, що уряд повинен взяти під контроль ситуацію на залізниці в самій компанії. Необхідно займатися реформуванням "УЗ", а не покривати неефективне управління за рахунок підвищення тарифів для бізнесу. Виключно такий підхід допоможе вивести монополіста з кризи і запобігти виникненню криз в суміжних галузях.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти