Блоги
Володимир Шульга

Коли авіація вигідніша за маршрутки

Володимир Шульга

Проректор Харківського національного університету внутрішніх справ, доктор історичних наук

Відтоді, як людство почало активно освоювати авіаційні польоти та створювати все новіші зразки авіатехніки, минуло понад століття. Але, захоплено дивлячись на літак, скажімо ДСНС, що пролетів у вас над головою, замисліться: "А куди та навіщо він полетів?".

Зрозуміло, що сьогодні, коли майже всі північні регіони України палають від лісових пожеж, відповідь на таке питання очевидна. Але були та будуть ситуації, коли про пожежі у ЗМІ ані слова, а довідки ДСНС майже ніхто не дивиться. То куди та навіщо літають червоно-білі "АНи" ДСНС чи нові гелікоптери авіаційного парку МВС?

Реклама

Давайте без зайвих жартів про "риболовлю чи полювання генералів", наразі ситуація зовсім інша, адже переміщення такої техніки – справа дуже не дешева.

Не буду перераховувати зайвий раз, скільки вильотів будо здійснено та тон водяної суміші було скинуто авіацією ДСНС для ліквідації пожеж у Чорнобильській зоні та на Житомирщині.

/ Фото: Reuters

Реклама

Наразі я завів мову про це для того, щоб наголосити саме на одному важливому аспекті – переміщення авіаційної техніки. Тобто, мова про ту частину авіації, про яку зазвичай мало хто замислюється. Тобто он-де полетів красивий літак, пілоти – майстри, щось чи хтось на борту… Краса на фоні синього неба… Але за кожним таким літаком "ховається" як мінімум місце його злету та місце приземлення. І це не просто посеред поля. Це – повноцінні високотехнологічні інфраструктурні об’єкти, які називають "аеропорти".

Той факт, що в Україні досі немає закону про аеропорти, вже навіть нікого не дивує. Тобто всі ці майже три десятки років незалежності українська та закордонна авіація літає до нас та від нас, використовуючи аеропорти, що функціонують завдяки радянському старому законодавству та підзаконним актам, прийнятим протягом останніх десятиліть. Може саме тому кількість робочих аеропортів, яких в кожній області України колись було як мінімум два-три, сьогодні скоротилася до 10 по всій державі? Питання, яке потребує відповіді. Але наразі не зовсім про це.

Повертаючись до початку розмови, зауважу: нинішня ситуація в державі показала, що авіація ДСНИ та МВС є дієвим засобом у боротьбі зі стихійним лихом – лісовими пожежами. Не хочеться казати, що наразі "пощастило", що осередки пожеж були в безпосередній близькості від місць базування авіації ДСНС. Але, напевно, так і є. І те, що перельоти займають лічені хвилини, то справді великий плюс у боротьбі з лісовими пожежами.

Реклама

А якщо, не доведи доля, таке лихо трапиться там, куди лише льотного часу від місця базування авіації ДСНС – година чи більше? А ще ж заправка водяною сумішшю для гасіння. Все ж таки 5-6 тон води – то не склянку з-під крану набрати. От тут і виникає питання: а чи потрібне відновлення аеропортів, принаймні у обласних центрах?

Передбачаючи докори про кризу на фоні пандемії і так далі, зазначу, що криза – це замкнене коло. Це не лише неспроможність виробничого сектору платити робітникам, а й неспроможність населення купувати товар через відсутність коштів. І для того, щоб розірвати це коло, потрібен потужний поштовх. І тут не потрібно вигадувати велосипед. У 30-ті роки ХХ століття США вийшли з глибокої кризи завдяки в першу чергу тому, що було запущено державне будівництво інфраструктурних об’єктів – доріг, автостанцій, тощо… Тобто сьогодні, вкладаючи кошти не в "проїдання", тобто в якісь одноразові фіндопомоги людям (це теж треба, але не постійно), а інвестуючи в проекти – держава зможе створити робочі місця, дати зарплати, підвищити купівельну спроможність…. Ну і далі за схемою. І якщо такі об’єкти треба будувати, то чому це не можуть бути регіональні аеропорти? Адже, повторюся, якщо би таке лихо з лісовими пожежами трапилося на Вінничині, Тернопільщині, чи де-інде, подалі від місця базування авіації ДСНС, то ліквідація була би набагато складнішою. Оскільки навіть виділити окрему злітну смугу у діючому аеропорті, де є багато іноземних авіаперевізників і так далі, – це вже порушення всіх контрактів, схем руху, розкладів, карт польотів і багато всього іншого.

Мова не йде саме про сьогодення з карантином та пандемією коронавірусу, коли аеропорти зачинені для цивільної авіації. А про перспективу, адже пандемія скінчиться, а стихійні лиха – пожежі, паводки, буревії – вони були, є та будуть доти, доки планета житиме та дихатиме. А людям потрібна буде допомога.

А тут останнім часом з’явилася інформація про те, що в Дніпрі припинилося будівництво аеропорту, а реконструкції інших аеропортів – призупинені через кризу…

Звісно, на все це мають бути вагомі причини. Проте я переконаний – якщо і є можливість знайти сьогодні вихід з кризи – то це початок інфраструктурного будівництва. І аеропорти в кожній області – то аж ніяк не забаганка. А навпаки, згідно з тенденціями останнього (докарантинного) періоду, все більше європейських авіакомпаній бажають здійснювати рейси до України. Чи це не причина розпочати будівництво чи відновлення регіональних аеропортів?

Ну а про відведення місця для базування авіапарку МВС (ДСНС, Держприкордонслужби, Нацгвардії) на таких аеродромах – це взагалі дає можливість вирішити одразу кілька стратегічних та тактичних питань.

Звісно, я не претендую на фахівця з державного фінансово-економічного стратегічного планування. Проте все вищесказане – зовсім не популізм і не "прості відповіді на складні питання". Адже питання ці назріли давно, а відповіді на них готувались багатьма експертами впродовж достатньо тривалого періоду часу. І варто лише розробити план та розпочати збирати відповідних фахівців, – роботу буде зроблено.

Ну а для тих, хто скаже, що Україні наразі потрібні лікарні, дороги чи школи, відповім: Так! Україні потрібно все. Але я не фахівець у охороні здоров’я чи будівництві освітніх об’єктів. Я кажу про те, що мені "болить" і про те, на чому знаюся, та переконаний, що ця частина державного життя має бути такою ж необхідною, як громадський транспорт, міжміські маршрутки, тощо.

До речі, коли трапляється стихійне лихо, то змусити "маршрутчиків" поїхати в критичні регіони, аби передати, наприклад, медикаменти, харчі чи щось інше – ой як непросто. А доправити літаком чи гелікоптером потрібні речі, чи евакуювати людей, чи доправити лікарів – то справа честі для підрозділів внутрішніх справ.

А зрештою, й цивільна авіація у регіонах має неабияку перспективу. Особливо, коли переліт до ЄС лоукостером став дешевшим, ніж переїзд з периферії до міжнародного аеропорту, щоб сісти на той лоукостер.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Допомога під час війни
Більше новин
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,01
52,01
52,01
25,48
54,49
54,04
50,60
27,58
57,79
56,79
56,68
28,29
57,94
56,41
54,92
26,76
58,50
56,50
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,59
61,99
59,99
57,49
28,97
61,99
59,99
57,49
28,98
62,99
61,99
59,99
28,98
-
52,99
50,81
26,24
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62731.97

Binance Coin (BNB)

585.67

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

81.99

Theta (THETA)

2.18

Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти