Чиновники відзвітували про свої доходи за минулий рік. "Сегодня" проаналізувала декларації харківського губернатора і двох його заступників, які торік заробили в сумі майже 348 тис. грн (див. інфографіку).
Найприбутковішим у фінансовому плані 2013-й видався для голови Харківської облдержадміністрації Ігоря Балути, який щомісяця заробляв 12,2 тис. грн на посаді заступника керівника хлібоприймального пункту. У гаражі губернатора стоять два автомобілі BMW, а також раритет для душі – 33-річний ВАЗ 11-ї моделі. Незважаючи на це, до недавнього часу губернатору доводилося користуватися батьковою машиною, оскільки обидві його іномарки вийшли з ладу. "В однієї коробка була зламана, у другій двигун потрібно було ремонтувати. Але зараз вже їжджу по районах на відремонтованому BMW. А найдорожча для мене машина – ВАЗ. У неї пробіг всього 4600 кілометрів (близько 140 км за рік), практично новий автомобіль, який дістався мені від тестя. Така модель була мрією мого дитинства, планував поїхати на цій машині в Крим, але поки що не склалося", – розповів "Сегодня" Ігор Балута.
А от його заступник Василь Хома, незважаючи на пристойний дохід, власним автомобілем не обзавівся. Згідно з декларацією чиновника, "колеса" є тільки у членів сім'ї, які, до речі заробили в 26 разів більше від глави сімейства. Так, у родині віце-губернатора, яка складається з чиновника, дружини і двох доньок, числиться дві іномарки: Mercedes ML350 (2011) і Audi Q7 (2006).
Найскромніший фінансовий звіт представив перший віце-губернатор Ігор Райнін, який, згідно з даними, зазначеними в декларації, отримував торік близько 1200 грн зарплати, члени сім'ї отримували набагато більше. При цьому чиновник зміг накопичити на банківському рахунку 10 тис. грн і володіє двома квартирами. Левову частину заробітку – більше 100 тис. грн – склали дивіденди і відсотки. В інших графах декларації – суцільні прочерки. Немає правої руки губернатора та особистого транспорту. Як з'ясувалося, новопризначеному куратору АПК області доводиться їздити по роботі на 6-річному Wolksvagen passat, який належить його батькові. "Купити власну машину не було як можливості, так і необхідності. На всю адміністрацію у нас є лише один автомобіль, тому у нас користуються своїми машинами, або службовим залежно від обстановки. Оскільки я зараз займаюся агропромисловим комплексом, то пересуватися по області громадським транспортом було б складно. За час на цій посаді я вже їздив в Ізюмський, Борівський, Барвенківський та Великобурлуцький райони, але компенсації на паливо в бюджеті не передбачені", – розповів нам Ігор Райнін.
Чиновник каже, що, незважаючи на посаду, громадським транспортом не гребує і частенько спускається в підземку.